Ο ομοσπονδιακός δικαστής εγκρίνει ότι Allen Media Group κατά της McDonald’s για φυλετικές διακρίσεις μπορεί να προχωρήσει.
Ομοσπονδιακός δικαστής του περιφερειακού δικαστηρίου στην Καλιφόρνια αποφάσισε ότι μπορεί να προχωρήσει μήνυση που υποβλήθηκε από την Allen Media Group (AMG), όμιλος ΜΜΕ, που ισχυρίζεται φυλετικές διακρίσεις από την εταιρεία McDonald’s.
Ο κωμικός, παραγωγός τηλεοπτικών εκπομπών, Byron Allen, ιδρυτής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AMG χαιρέτισε την απόφαση, δηλώνοντας πως πρόκειται για ένα μεγάλο βήμα προς την οικονομική ένταξη επιχειρήσεων αφροαμερικανικής ιδιοκτησίας στην οικονομία των ΗΠΑ. «Το μεγαλύτερο εμπορικό έλλειμμα στην Αμερική είναι το εμπορικό έλλειμμα μεταξύ της Λευκής εταιρικής Αμερικής και της Μαύρης Αμερικής, και η McDonald’s είναι ένοχη για τη διαιώνιση αυτής της ανισότητας. Ο οικονομικός αποκλεισμός πρέπει να σταματήσει άμεσα», φέρεται να είπε ο Allen, σύμφωνα με δημοσίευμα του ιστοτόπου Yahoo.
Η αγωγή ζητά «πραγματική και τριπλάσια αποζημίωση πέραν των αμοιβών και των εξόδων των δικηγόρων, τα οποία συνολικά εκτιμάται ότι υπερβαίνουν τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια». Οι δικηγόροι που εκπροσωπούν τη McDonald’s δεν έχουν, μέχρι στιγμής, σχολιάσει την υπόθεση. Η McDonald’s έχει προθεσμία έως τις 26 Σεπτεμβρίου να ανταποκριθεί στην εντολή του δικαστή.
Παλαιότερα, το δίκτυο στούντιο Entertainment Studios Network, Inc και το κανάλι The Weather Channel – δύο θυγατρικές της AMG – μήνυσαν την McDonald’s στις 20 Μαΐου 2021, ισχυριζόμενες για φυλετικές διακρίσεις κατά τη σύναψη συμβάσεων και παραβίαση του νόμου περί πολιτικών δικαιωμάτων Unruh της Καλιφόρνια, ο οποίος παρέχει προστασία από φυλετικές διακρίσεις. Η αγωγή ισχυριζόταν πως η πολυεθνική fast food σκόπιμα επέτρεπε να συνεχίζονται οι φυλετικές διακρίσεις. Ενώ η αγωγή αρχικά απορρίφθηκε, στη συνέχεια επετράπη στην AMG να τροποποιήσει την αγωγή.
Ένας από τους ισχυρισμούς της αγωγής αφορά το ότι η McDonald’s, το 2019, ξόδεψε περίπου 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε τηλεοπτικές διαφημίσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά λιγότερο από 5 εκατομμύρια δολάρια σε εταιρείες μέσων ενημέρωσης αφροαμερικανών. Αναφέρει, επίσης, μεταξύ άλλων, ότι η McDonald’s τοποθετεί τις επιχειρήσεις που ανήκουν σε μαύρους σε μια διαφορετική διαφημιστική «βαθμίδα» που πληρώνει χαμηλότερες τιμές και προσφέρει επίσης δυσμενείς όρους συμβολαίου.