Σάββατο, 4 Ιανουαρίου, 2025
13.5 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Γιατί τα κορυφαία ξενοδοχεία και εστιατόρια του κόσμου αλλάζουν τον τρόπο που σερβίρουν νερό;

ΑρχικήΝέαΣυσκευασίαΓιατί τα κορυφαία ξενοδοχεία και εστιατόρια του κόσμου αλλάζουν τον τρόπο που σερβίρουν νερό;
spot_img

Ξεχάστε τις Premium μάρκες νερού, ήρθαν τα νερά «μηδενικών μιλίων»!

Μπορείτε αν θέλετε να παραγγείλετε ένα μπουκάλι Evian ή San Pellegrino στο εστιατόριο Zen της Σιγκαπούρης βραβευμένο με τρία αστέρια Michelin… Αλλά μάλλον δε θα σας το σερβίρουν!  

Το εστιατόριο, το οποίο χρεώνει σχεδόν 500 δολάρια ανά άτομο για δείπνο, σερβίρει μόνο νερό από τη σουηδική εταιρεία Nordaq, δήλωσε ο Executive Chef Martin Öfner.

Το Zen είναι ένα από τα περισσότερα από 140 εστιατόρια βραβευμένα με αστέρια Michelin που σερβίρουν νερό Nordaq, δήλωσε στο CNBC Travel η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Johanna Mattsson . Το νερό, το οποίο καθαρίζεται και εμφιαλώνεται επιτόπου χρησιμοποιώντας τοπικό νερό βρύσης, υπάρχει επίσης σε περισσότερα από 700 πολυτελή ξενοδοχεία, καζίνο και κρουαζιερόπλοια, είπε.  

Η εταιρεία στοχεύει να μειώσει τα μπουκάλια νερού μιας χρήσης στη βιομηχανία φιλοξενίας – τόσο τη φθηνή ποικιλία πλαστικών που συναντάμε συνήθως στα δωμάτια των ξενοδοχείων, όσο και το ευρωπαϊκό μεταλλικό νερό σε γυάλινες φιάλες που σερβίρεται σε εστιατόρια υψηλότερης ποιότητας. Το τελευταίο μπορεί να ταξιδέψει χιλιάδες μίλια μεταξύ της πηγής του μέχρι εκεί που καταναλώνεται τελικά.

«Η μεταφορά νερού δεν έχει νόημα», υποστηρίζει η Mattsson. «Αυτό θέλουμε να εξαλείψουμε».

Τα μπουκάλια της Nordaq είναι απαλλαγμένα από πλαστικές ετικέτες, έτσι ώστε να μπορούν να πλυθούν και να επαναχρησιμοποιηθούν εύκολα, και έχουν φαρδύ στόμιο ώστε να μπορούν να καθαρίζονται σε κανονικά πλυντήρια πιάτων, είπε.

Τα μπουκάλια καλύπτονται επίσης με ασφάλεια και σφραγίζονται με ημερομηνία αφού ξαναγεμιστούν.

Το Mandarin Oriental Singapore διαθέτει το σύστημα νερού της Nordaq από το 2023, με μπουκάλια στα δωμάτια, τα εστιατόρια, το σπα και το γυμναστήριο του ξενοδοχείου.

Η διευθύντρια του ξενοδοχείου, Cindy Kong, άφησε το CNBC Travel να περιηγηθεί στις εγκαταστάσεις εμφιάλωσης του για να δει πώς πλένονται, επιθεωρούνται, γεμίζουν και σφραγίζονται τα μπουκάλια. Είπε ότι η εγκατάσταση μπορεί να παράγει 500 μπουκάλια καθαρού νερού σε μια ώρα. «Κανονικά επεξεργαζόμαστε από 1.000 έως 2.000 [μπουκάλια] κάθε μέρα», είπε.

Η Nordaq είναι μία από τις πολλές εταιρείες στον κλάδο του αειφόρου νερού υψηλής ποιότητας. Το νερό Castalie υπάρχει σε περισσότερα από 700 ξενοδοχεία στη Γαλλία, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του, ενώ το νερό Purezza σερβίρεται σε περισσότερους από 5.000 χώρους σε 13 χώρες, σύμφωνα με τη σελίδα της εταιρείας στο LinkedIn.

Η ινδική εταιρεία φιλοξενίας ITC Hotels δημιούργησε τη δική της μάρκα νερού «μηδενικών μιλίων» που ονομάζεται SunyaAqua για να μειώσει τα πλαστικά μπουκάλια μιας χρήσης στα 140 ξενοδοχεία της. «Κάθε γουλιά χωρίς ενοχές εμφιαλώνεται εδώ, εξαλείφοντας την ανάγκη μεταφοράς», ανάρτησε ο ITC Maurya του Νέου Δελχί στο Facebook τον Ιούλιο.

Οι εταιρείες φιλοξενίας είναι η βασική αγορά για την ελβετική μάρκα αειφόρου νερού Be WTR. Λειτουργεί σε ξενοδοχεία – με εγκαταστάσεις που θα ανοίξουν σύντομα στο Rosewood Abu Dhabi – και μέσω κεντρικών εγκαταστάσεων.

Στο τελευταίο, ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Be WTR, Mike Hecker, είπε ότι το νερό μπορεί να ταξιδέψει λίγο μακρύτερα από το νερό “μηδέν μιλίων” του ITC Hotel, αλλά όχι πολύ.  

«Δεν θέλουμε να μεταφέρουμε περισσότερα από 10 χιλιόμετρα γύρω από τις εγκαταστάσεις εμφιάλωσης μας, γιατί, όπως γνωρίζετε καλά, το αποτύπωμα άνθρακα… επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τη μεταφορά», είπε στο CNBC. «Προσπαθούμε να βρισκόμαστε στο σημείο κατανάλωσης όσο μπορούμε».

Οι κύριες δραστηριότητες της εταιρείας βρίσκονται στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αλλά το νερό πωλείται σε 12 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των πρόσφατων επεκτάσεων στον Καναδά και την Κίνα, δήλωσε ο Hecker.

Η Be WTR υπέγραψε παγκόσμια συμφωνία με την Accor για να είναι προτιμώμενος συνεργάτης για τις μάρκες πολυτελών ξενοδοχείων της γαλλικής εταιρείας φιλοξενίας.

«Είμαστε η πρώτη εταιρεία που έχει μια παγκόσμια συμφωνία για το νερό που στοχεύει τις μάρκες πέντε αστέρων της Accor, όπως οι Raffles, Pullman και Sofitel», είπε.

Λιγότερα απόβλητα, υψηλότερα κέρδη

Οι εταιρείες που προμηθεύουν τις βιομηχανίες τουρισμού και τροφίμων με φιλτραρισμένο νερό χωρίς ή χαμηλή μεταφορά λένε ότι εξοικονομούν εκατομμύρια πλαστικά μπουκάλια από τη χρήση κάθε χρόνο. Αλλά μπορούν επίσης να αποφέρουν κέρδος για τους πελάτες τους.

Η Hecker της Be WTR είπε ότι το πρώτο της εργοστάσιο εμφιάλωσης στο Westin Dubai Mina Seyahi εξοικονόμησε “πάνω από ένα εκατομμύριο εισαγόμενα μπουκάλια ετησίως. Και αυτό είναι ένα σημαντικό επίτευγμα, τόσο στο… αποτύπωμα άνθρακα, αλλά και στη δημιουργία θετικού κέρδους για τον πελάτη μας.”

Ο Hecker αρνήθηκε να πει πόσο πωλείται ένα μπουκάλι Be WTR, αλλά είπε ότι έχει «ανταγωνιστική τιμή» με εμφιαλωμένο σε γυαλί μεταλλικό νερό από την Ευρώπη.  

Η Mattsson της Nordaq λέει ότι κάθε μπουκάλι του νερού της κοστίζει μεταξύ 11 σεντς και 21 σεντς για να παραχθεί. Αλλά το νερό πουλιέται πολύ περισσότερο. Το Providore Singapore πουλά μεταλλικό και αφρώδες νερό Nordaq ελεύθερης ροής για 2 $ ανά άτομο, αλλά ορισμένα πολυτελή ξενοδοχεία χρεώνουν τετραπλάσια αυτής της τιμής για ένα μόνο μπουκάλι.

Η Purezza εκτιμά ότι κάθε ένα από τα μπουκάλια της κοστίζει περίπου 30 σεντς για την παραγωγή, ή περίπου το ένα πέμπτο της τιμής του κανονικού εμφιαλωμένου νερού, σύμφωνα με το φυλλάδιο πωλήσεων της εταιρείας . Αλλά και τα δύο μπορούν να πωληθούν στην ίδια τιμή, σύμφωνα με το φυλλάδιο, το οποίο υπολόγιζε ότι 1.000 μπουκάλια νερού Purezza που πωλούνται στα 5 $ ανά μπουκάλι θα μπορούσαν να αποφέρουν ετήσιο κέρδος 13.200 $ για τον πωλητή.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Το νέο ποτό που χαρακτηρίστηκε ως “αναδυόμενος κίνδυνος” από τις Ευρωπαϊκές Αρχές

Τι αναφέρει η ετήσια έκθεση της EFSA για το νέο ποτό χωρίς αλκοόλ που στοχεύει όμως, να έχει τις ίδιες επιδράσεις με τα αλκοολούχα ποτά.

Ελληνικό τυρί με καρκινογόνες ουσίες προκάλεσε ευρωπαϊκό συναγερμό – Eξάγεται σε 6 χώρες (φωτο)

Συστατικά ορυκτελαίων (MOAH) που ταξινομούνται από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων ως δυνητικά καρκινογόνα, σε φέτες vegan τυριού που παράγεται στην Ελλάδα.

3+1 αλήθειες για τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα

Τι γνωρίζουμε και τι όχι για τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο