Κυριακή, 11 Μαΐου, 2025
19.3 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Foodwatch: Καταγγέλλει την καθυστέρηση απαγόρευσης του μάρκετινγκ ανθυγιεινών τροφίμων στα παιδιά

ΑρχικήΝέαFoodwatch: Καταγγέλλει την καθυστέρηση απαγόρευσης του μάρκετινγκ ανθυγιεινών τροφίμων στα παιδιά
spot_img

Στατιστικά αποκαλύπτουν σοβαρές συνέπειες για τη δημόσια υγεία.

Η οργάνωση προστασίας καταναλωτών Foodwatch εκφράζει έντονη αντίδραση απέναντι στην εκ νέου αναβολή της πολυαναμενόμενης νομοθεσίας για τον περιορισμό του μάρκετινγκ ανθυγιεινών τροφίμων στα παιδιά. Παρά την ομολογία του υφυπουργού Karremans ότι η ανάγκη για νομικούς περιορισμούς είναι επιτακτική, η εφαρμογή τους μετατίθεται για το 2026, εντείνοντας την κριτική για κρατική αδράνεια σε ένα πρόβλημα που έχει αναγνωριστεί ήδη από το 2022.

- Advertisement -

Η πρόσφατη δημοσίευση της έβδομης έκδοσης του Monitor Child Marketing for Food Products από τον οργανισμό Panteia επιβεβαιώνει ότι τα παιδιά παραμένουν εκτεθειμένα σε διαφημιστικά μηνύματα για τρόφιμα με χαμηλή θρεπτική αξία. Η Foodwatch επισημαίνει ότι, παρά τις επίσημες δεσμεύσεις, η σημερινή κατάσταση παραμένει απαράλλακτη και απαιτεί άμεση κρατική παρέμβαση.

Η ρύθμιση του μάρκετινγκ βασίζεται ακόμη στην αυτορρύθμιση της ίδιας της βιομηχανίας τροφίμων μέσω του Ιδρύματος Κώδικα Διαφήμισης, κάτι που αποδεικνύεται αναποτελεσματικό. Η Foodwatch έχει ήδη καταθέσει πάνω από 200 καταγγελίες, κυρίως για παράνομη χρήση γνωστών παιδικών χαρακτήρων σε συσκευασίες, ενώ το σύστημα εποπτείας είναι ασαφές, χωρίς κυρώσεις και με περιορισμένο έλεγχο.

Το νέο Παρατηρητήριο Παιδικού Μάρκετινγκ δείχνει ότι σχεδόν το 40% των βίντεο στο YouTube περιέχουν διαφημίσεις τροφίμων, με τα μισά από αυτά να μην πληρούν τα διατροφικά πρότυπα. Παράλληλα, 18 από τα 20 εξετασθέντα αθλητικά γεγονότα εμφάνισαν χορηγίες από 37 μάρκες τροφίμων – ένα μήνυμα που φτάνει στα παιδιά έμμεσα αλλά αποτελεσματικά.

Περίπου οι μισοί ενήλικες Ολλανδοί είναι υπέρβαροι, με τη μεγαλύτερη αύξηση να παρατηρείται στους νέους. Το 11% των παιδιών κάτω των 12 ετών αντιμετωπίζουν πρόβλημα παχυσαρκίας, αυξάνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης σοβαρών παθήσεων όπως ο διαβήτης τύπου 2.

Η Foodwatch καλεί σε άμεση νομική απαγόρευση του μάρκετινγκ ανθυγιεινών τροφίμων για όλα τα άτομα κάτω των 18 ετών, ανεξαρτήτως του αν οι διαφημίσεις στοχεύουν άμεσα ή έμμεσα στα παιδιά. Η επιρροή μέσω influencers, αθλητικών διοργανώσεων ή ακόμη και κινηματογραφικών προβολών δεν μπορεί να αγνοείται.

Με βάση υπολογισμούς της Panteia, ετησίως δαπανώνται περίπου 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ για μάρκετινγκ τροφίμων, εκ των οποίων το 80% αφορά προϊόντα που δεν εντάσσονται στις υγιεινές διατροφικές κατηγορίες. Η έκθεση εγκεφάλων παιδιών σε τέτοια ερεθίσματα ενισχύει την υπερκατανάλωση, όπως έχουν δείξει ειδικοί σε θέματα διατροφής και παιδικής υγείας.

spot_img

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Γραφτείτε στο newsletter του cibum

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Καμπανάκι για τις παρενέργειες των φαρμάκων απώλειας βάρους: Οι αναφορές για ανεπιθύμητες ενέργειες αυξήθηκαν κατά 350%!

Φάρμακα GLP-1, όπως τα Ozempic, Wegovy και Mounjaro, βρίσκονται στο επίκεντρο προβληματισμού για την ασφάλεια των χρηστών

Ορυκτέλαια στα τρόφιμα: Οι πιέσεις της βιομηχανίας καθυστερούν την προστασία των καταναλωτών – Αποκαλυπτικά έγγραφα της ΕΕ

Στο φως διαφωνίες, επιρροές και γραφειοκρατικές περιπλοκές γύρω από τον νέο κανονισμό για τους επικίνδυνους ρυπαντές τροφίμων
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα