Η Ισλανδία αντέστρεψε την κίνησή της για εξοικονόμηση πλαστικού.
Η Βρετανική αλυσίδα σουπερμάρκετ Iceland έχει καταργήσει τις συσκευασίες κιμά που εξοικονομούν πλαστικό με επιστροφή στην «κλασική» συσκευασία, αντιστρέφοντας την κίνησή της για εξοικονόμηση πλαστικού, γράφοντας στο Χ: «Ζητήσατε, παραδώσαμε. Οι κλασικές συσκευασίες κιμά επέστρεψαν!».
Στο Twitter, τον Απρίλιο πλήθος ανθρώπων εξέφρασαν τη γνώμη τους, χαρακτηρίζοντας τη νέα συσκευασία είτε πολύ μικρή, είτε σαν ιατρικό προϊόν, ακόμα και αηδιαστική τη χαρακτήρισαν, ενώ τόνισαν είναι η συσκευασία είναι δύσχρηστη καθώς ο κιμάς βγαίνει δύσκολα.
Το 2023 η Sainsbury’s ανακοίνωσε ότι είναι η πρώτη εταιρεία λιανικής πώλησης στο Ηνωμένο Βασίλειο που συσκευάζει με vacuum τον κιμά εξοικονομώντας 450 τόνους πλαστικού κάθε χρόνο. Σχολίασε, επίσης, ότι η συσκευασία περιέχει την ίδια ποσότητα μοσχαρίσιου κιμά, αλλά έχει μειωθεί σε μέγεθος, γεγονός που επιτρέπει επίσης στα υποκαταστήματα να χρησιμοποιούν πιο αποτελεσματικά το χώρο του ψυγείου και της κατάψυξης.
Παρότι μια τέτοια συσκευασία δίνει στον μοσχαρίσιο κιμά μια μη ελκυστική για τους καταναλωτές εμφάνιση, αφού ο κιμάς αποκτά στην όψη του ένα μωβ χρώμα, η Iceland ανακοίνωσε τη μετάβαση στη συσκευασία κενού για όλη τη γκάμα των προϊόντων κιμά από μοσχαρίσιο και χοιρινό κρέας τον περασμένο Αύγουστο.
Ωστόσο, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας αυτή την εβδομάδα η λύση αυτή εγκαταλείφθηκε και τώρα επιστρέφει στους παραδοσιακούς πλαστικούς δίσκους.
Κατά την ανανέωση της συσκευασίας του 2024, η Iceland δήλωσε ότι θα αυξήσει τη διάρκεια ζωής στο ράφι κατά σχεδόν 50% και θα μειώσει τη χρήση πλαστικού στο μισό – εξοικονομώντας περίπου 35 τόνους πλαστικού ετησίως. «Τώρα περισσότερο από ποτέ είναι σημαντικό για τις οικογένειες να έχουν την καλύτερη δυνατή σχέση ποιότητας-τιμής όταν κάνουν τα εβδομαδιαία ψώνια τους», δήλωσε τότε ο υπεύθυνος κατηγορίας της Iceland, Zach Nowell.
«Η νέα μας συσκευασία προσφέρει μια ευρύτερη επιλογή προϊόντων μεγαλύτερης διάρκειας». Η κίνηση αυτή ακολούθησε παρόμοιες αλλαγές στις συσκευασίες από τα Sainsbury’s, Tesco, Lidl και Aldi, με τις οποίες αφαίρεσαν τους πλαστικούς δίσκους από τις συσκευασίες κιμά.
Ο λιανοπωλητής κυκλοφόρησε τις συσκευασίες σε περισσότερα από 1.000 καταστήματα, μετά από δοκιμή 12 εβδομάδων σε 50 καταστήματα. «Ο νέος μας μοσχαρίσιος κιμάς σε συσκευασία κενού σημαίνει ότι οι πελάτες μας λαμβάνουν τον ίδιο ποιοτικά διασφαλισμένο μοσχαρίσιο κιμά που αγαπούν, αλλά με ακόμη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής», δήλωσε ο Zach Nowell, υπεύθυνος αγορών κατηγορίας για το φρέσκο κρέας και τα πουλερικά στην Iceland Foods κατά την κυκλοφορία του.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που είμαστε επίσης πρωτοπόροι ως το πρώτο σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου που εισάγει αυτή τη συσκευασία για τον χοιρινό κιμά». Η Iceland δήλωσε ότι η νέα συσκευασία θα βελτιώσει επίσης τη διαθεσιμότητα για τους πελάτες. Το αποτύπωμα άνθρακα του λιανοπωλητή θα μειωνόταν επίσης, καθώς περισσότερα είδη θα μπορούσαν να μεταφερθούν με ένα μόνο φορτηγό.
Θα μειωθούν επίσης τα πλαστικά απόβλητα, καθώς η συσκευασία κενού χρησιμοποιεί 50% λιγότερο πλαστικό από τους παραδοσιακούς πλαστικούς δίσκους, πράγμα που σημαίνει ότι το σούπερ μάρκετ θα εξοικονομήσει περίπου 35 τόνους πλαστικού ετησίως.