Η ασφάλεια τροφίμων είναι κουλτούρα και διαχέεται στην επιχείρηση όταν όλοι αντιλαμβάνονται την αξία της και την επιδιώκουν σε συνεχή, καθημερινή βάση προχωρώντας πέρα από τα «όρια του καθήκοντος». Μία ισχυρή κουλτούρα ασφάλειας έχει μόνο πλεονεκτήματα για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, καθώς συνεπάγεται πιο ευαισθητοποιημένο και ενεργητικό προσωπικό και πιο ικανοποιημένους πελάτες, ενώ συνεισφέρει μακροπρόθεσμα στην κερδοφορία μιας επιχείρησης.
Μια ισχυρή κουλτούρα ασφάλειας τροφίμων προϋποθέτει ηγεσία, όραμα, ακεραιότητα, επένδυση και συνεχή συνεργασία εργαζομένων και διοίκησης.
Υπάρχει άραγε μετρήσιμο μέγεθος και αλγόριθμος για την κουλτούρα ασφάλειας των τροφίμων;
Η απάντηση βρίσκεται σε μια πιθανή μαθηματική σχέση, που συνδυάζει τέσσερις σημαντικές παραμέτρους και αποτυπώνει τη μεταξύ τους αλληλεπίδραση:
Συγκεκριμένα:
- Την πρόληψη (proactivity), τη σημαντικότερη παράμετρο, η οποία καθορίζει στον μεγαλύτερο βαθμό τη διασφάλιση ενός ασφαλούς και ορθού αποτελέσματος στο παρόν και το μέλλον
- Τον σκοπό, (purpose) ο οποίος σχετίζεται με συγκεκριμένους στόχους, που αφορούν στην ασφάλεια τροφίμων.
- Τους ανθρώπους (people) του οργανισμού, όταν ενσωματώνουν την αξία της ασφάλειας των τροφίμων που παράγουν στην επαγγελματική τους κουλτούρα.
- Τη διαδικασία (process), ώστε η ασφάλεια τροφίμων να προκύπτει μέσω αποτελεσματικής διατμηματικής συνεργασίας.
Με περισσότερα από 550 σημεία σε Ελλάδα και εξωτερικό, ο Όμιλος Goody’s-everest εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 300.000 καταναλωτές. Για τον Όμιλο η προσήλωση στην ποιότητα των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών, με επίκεντρο την ικανοποίηση του πελάτη αποτελεί στρατηγικό στόχο.
Η στρατηγική που υλοποιεί ο Όμιλός μας στον τομέα της ποιότητας και ασφάλειας των τροφίμων στηρίζεται σε 10 θεμελιώδεις άξονες:
- Εφαρμογή και πιστοποίηση διεθνών προτύπων Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας και Ασφάλειας τροφίμων
Ο Όμιλος εφαρμόζει Συστήματα Διαχείρισης για τα οποία ελέγχεται και πιστοποιείται από ανεξάρτητους και διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης. Ειδικότερα, διαθέτει πιστοποιήσεις (ISO 9001, ISO22000, ISO45001/OHSAS 18001, ISO 14001, IFS κλπ) και συνολικά αριθμεί περισσότερα από 330 πιστοποιητικά σε όλο το δίκτυο και τις παραγωγικές μονάδες του.
- Έγκριση και Αξιολόγηση των προμηθευτών και των πρώτων υλών των προϊόντων
Συνεργαζόμαστε με τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους παραγωγούς σε Ευρώπη και Ελλάδα, χτίζοντας μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης και διατηρούμε αρχείο εγκεκριμένων προμηθευτών οι οποίοι αξιολογούνται σε ετήσια βάση με αυστηρά κριτήρια δεικτών.
- Σταθερές προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας πρώτων υλών και τελικών προϊόντων.
Οι προδιαγραφές των πρώτων υλών αξιολογούνται και συμμορφώνονται με την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία και τα ποιοτικά standards που έχουν επιλεγεί στον σχεδιασμό των προϊόντων.
Καθημερινοί έλεγχοι διενεργούνται σε όλα τα καταστήματα του Ομίλου, σε κάθε κρίσιμο σημείο ελέγχου (CCPs/ OPRPs) και σε όλα τα στάδια, από την παραλαβή των προϊόντων μέχρι και τη διάθεσή τους
- Τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμός και σύγχρονες υποδομές εγκαταστάσεων
Οι παραγωγικές μονάδες του Ομίλου διαθέτουν σύγχρονες υποδομές και είναι πλήρως αυτοματοποιημένες, εξασφαλίζοντας στον μέγιστο βαθμό την ασφάλεια και ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, όλα τα καταστήματα των σημάτων του Ομίλου έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων.
- Εσωτερικές επιθεωρήσεις από εξειδικευμένο και επιστημονικό προσωπικό
Διενεργούνται περισσότερες από 1.000 εσωτερικές επιθεωρήσεις, ετησίως. Επιπλέον, πραγματοποιούνται εργαστηριακές αναλύσεις και δειγματοληψίες, τόσο από εσωτερικά πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια, όσο από συνεργαζόμενα εξωτερικά διαπιστευμένα εργαστήρια.
- Αυστηροί εργαστηριακοί έλεγχοι σε κάθε στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας
Ετησίως, διενεργούνται περισσότεροι από 55.000 εργαστηριακοί έλεγχοι σε τρόφιμα. Επίσης, διεξάγονται μικροβιολογικοί έλεγχοι ως δείκτες, τόσο για την επαλήθευση κανόνων ατομικής υγιεινής του προσωπικού, όσο και για την αποτελεσματικότητα της εφαρμογής των προγραμμάτων καθαριότητας και της συχνότητας απολύμανσης.
- Συνεχής εκπαίδευση προσωπικού
Ομάδα έμπειρων, ειδικευμένων επιστημονικών στελεχών πραγματοποιεί περισσότερες από 3500 εκπαιδεύσεις ετησίως σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων, στις οδηγίες εργασίας και στο σύστημα HACCP.
- Αποτελεσματική διαχείριση επικοινωνίας με τους καταναλωτές και πελάτες
Η γνώμη των καταναλωτών και των πελατών μας είναι πολύ σημαντική για τον Όμιλό μας. Σε αυτό το πλαίσιο, διατηρείται ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας, ώστε να υπάρχει άμεση διαχείριση τυχόν επισημάνσεων με παρεμβάσεις και διορθωτικές ενέργειες, όπου απαιτείται.
- Διαρκής βελτίωση συστημάτων, μέσω της ετήσιας ανασκόπησης.
Τα Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας που εφαρμόζονται στον Όμιλο Goody’s-everest, παρέχουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο ανταλλάσσεται και μεταφέρεται τεχνογνωσία. Επιπλέον, χρησιμοποιούνται μετρήσιμοι δείκτες αποδοτικότητας, ενώ παράλληλα διαχέεται σε όλους η πελατοκεντρική αντίληψη και κουλτούρα του Ομίλου.
Σε ετήσια βάση διενεργείται ανασκόπηση όλων των δεικτών ποιότητας και ορίζονται τα νέα δεδομένα και στάδια βελτίωσης σε συνεργασία με όλα τα εμπλεκόμενα τμήματα.