Από την 1η Ιανουαρίου του 2023 όλες οι συσκευασίες για τρόφιμα που περιέχουν σουσάμι θα υπόκεινται στις κανονιστικές απαιτήσεις του FDA για τα αλλεργιογόνα τροφίμων.
Κάλιο αργά παρά ποτέ… Τα βήματα της Ευρώπης ακολουθούν οι ΗΠΑ στο κομμάτι των τροφικών αλλεργιών, εντάσσοντας το σουσάμι στη λίστα με τα 9 τρόφιμα που απαιτούν ετικέτα αλλεργίας. Η ένταξή του θα ξεκινήσει από την 1η Ιανουαρίου του 2023, αλλάζοντας ριζικά το τοπίο σε πολλά καταστήματα της βόρειας Αμερικής.
Η λίστα αποτελεί μέρος του νόμου Faster για την ασφάλεια, θεραπεία, εκπαίδευση και έρευνα για τις τροφικές αλλεργίες, που υπεγράφη τον Απρίλιο του 2021.
Τα άλλα 8 πιο κοινά αλλεργιογόνα τροφίμων που περιλαμβάνονται ήδη στον ρυθμιστικό κατάλογο του FDA είναι το γάλα, τα αυγά, τα ψάρια, τα οστρακοειδή, τα φιστίκια, οι ξηροί καρποί, το σιτάρι και η σόγια.
Τι συνιστά η αλλαγή για τη βιομηχανία τροφίμων
Από την αρχή του έτους, όλες οι συσκευασίες για τρόφιμα που περιέχουν σουσάμι θα υπόκεινται στις κανονιστικές απαιτήσεις του FDA για τα αλλεργιογόνα τροφίμων και θα απαιτούν επισήμανση για τον μετριασμό του κινδύνου.
Ωστόσο για τα τρόφιμα που κυκλοφορούν στα ράφια πριν από το 2023 δεν θα απαιτείται αφαίρεση, ανάκληση ή επανασήμανση, επομένως όσοι είναι αλλεργικοί στο σουσάμι θα εξακολουθούν να πρέπει να είναι προσεκτικοί με αυτά και να διαβάζουν τις ετικέτες.
Εταιρείες που προσπαθούν να παρακάμψουν τον νόμο
Ωστόσο, δεν είναι όλες οι εταιρείες σύμφωνες με αυτή την αλλαγή και κάποιες ψάχνουν για “παραθυράκια”. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Buzzfeed News, γνωστές αλυσίδες εστιατορίων των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των Chick-fil-A και Olive Garden, προσθέτουν προληπτικά σουσάμι σε ορισμένα τρόφιμα προκειμένου να αποφύγουν τη συμμόρφωση με το νομοσχέδιο.
Να αναφερθεί σε αυτό το σημείο ότι το σουσάμι ήδη εντάσσεται στην ευρωπαϊκή λίστα με άλλα 13 αλλεργιογόνα. Ο ευρωπαϊκός κανονισμός επισήμανσης των τροφίμων (Κανονισμός 169/2011) απαιτεί οποιαδήποτε από τα αλλεργιογόνα της λίστας, τα οποία ενσωματώνονται ως συστατικό από τον παραγωγό οργανισμό, να δηλώνονται στην ετικέτα σε όλα τα προσυσκευασμένα τρόφιμα με έμφαση (π.χ. με έντονους – bold – χαρακτήρες) στη λίστα συστατικών.
Αντίστοιχα οι επιχειρήσεις εστίασης για πελάτες που τρώνε έξω ή αγοράζουν φαγητό σε πακέτο, υποχρεούνται να τους παρέχουν πρόσβαση σε πληροφορίες για αλλεργιογόνα.