Το Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων του πανεπιστημίου Davis, έχει κατασκευάσει ένα νέο πολυαισθητηριακό εμβυθιστικό (VR) δωμάτιο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη προϊόντων, την καινοτομία και την έρευνα.
H γεύση δεν αφορά, στην πραγματικότητα, μόνο το ίδιο το προϊόν, αλλά αποτελεί μια πολυαισθητηριακή εμπειρία.
Για αυτό, το Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, Davis, έχει κατασκευάσει ένα νέο πολυαισθητηριακό εμβυθιστικό δωμάτιο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη προϊόντων, την καινοτομία και την έρευνα.
Επικεφαλής στην έρευνα πίσω από αυτή την καινοτομία είναι ο Julien Delarue, αναπληρωτής καθηγητής στην αισθητηριακή και καταναλωτική επιστήμη, η έρευνα του οποίου επικεντρώνεται σε μεθόδους μέτρησης της αισθητηριακής αντίληψης και προτιμήσεων, καθώς και στην αποτελεσματική χρήση αυτής της ανατροφοδότησης στο σχεδιασμό των τροφίμων.
Η λογική πίσω από αυτό πως μια πιο ρεαλιστική εμπειρία του τι θέλουν οι καταναλωτές θα μπορούσε να αποδειχτεί σωτήρια για τη βιομηχανία τροφίμων και η εμβύθιση αποτελεί ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματική ζωή.
Όπως αναφέρει η σελίδα του πανεπιστημίου Davis, ο Delarue ηγήθηκε της προσπάθειας επανασχεδιασμού ενός ήδη υπάρχοντος αισθητηριακού εργαστηρίου εξοπλισμένου με τυπικούς θαλάμους αισθητήρων στο κτίριο Sensory του Ινστιτούτου Robert Mondavi για να δώσει στους συμμετέχοντες μια καθηλωτική, πραγματική εμπειρία.
Το δωμάτιο είναι εξοπλισμένο με έξι βιντεοπροβολείς που είναι συγχρονισμένοι για να προβάλλουν βίντεο υψηλής ευκρίνειας στους τέσσερις τοίχους του δωματίου, με δυνατότητα εικόνας 360 μοιρών σε διάφορα περιβάλλοντα, όπως ένα εστιατόριο.
Χρησιμοποιώντας ένα ηλεκτρονικό tablet, μπορεί να ελέγξει τη θερμοκρασία στο δωμάτιο, καθώς και τις συνθήκες αέρα. Υπάρχουν επίσης τοποθετημένα ηχεία για την παροχή χωροταξικού ήχου, όπως φυσικούς ήχους περιβάλλοντος, και ένας μηχανισμός που απελευθερώνει αρώματα.
Πιο αυθεντικές δοκιμές
Ο Delarue σχεδιάζει να πραγματοποιήσει, σε πρώτη φάση, πειράματα στο νέο δωμάτιο αισθητηριακής βύθισης για τη συλλογή δεδομένων σχετικά με τις μπάρες ενέργειας. Ελπίζει ότι η μέτρηση των προτιμήσεων ή της συμπεριφοράς των καταναλωτών όταν τα άτομα μπορούν να βιώσουν ένα προϊόν σε πραγματικό περιβάλλον θα είναι πιο ακριβής.
Το καθηλωτικό δωμάτιο μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για τη δοκιμή μη εδώδιμων προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων καλλυντικών, ειδών περιποίησης δέρματος ή υφασμάτων.