Το κατάστημα καταδικάστηκε από τις αρχές για παραπλανητικό μάρκετινγκ
Η Αρχή Προτύπων στις Επικοινωνίες Μάρκετινγκ της Ιρλανδίας, ένας ανεξάρτητος αυτορυθμιζόμενος φορέας που στοχεύει στη διασφάλιση ότι οι διαφημίσεις που αφορούν καταναλωτικά προϊόντα είναι νόμιμες, αξιοπρεπείς και ειλικρινείς, καταδίκασε την πρακτική της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Dunnes Stores, για παραπλανητικό μάρκετινγκ.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την καταγγελία καταναλωτή, το σούπερ μάρκετ έφερε αφίσα στο κατάστημα που διαφήμιζε μια προσφορά με τίτλο “Big Night In” – “6€ Εξοικονομήστε έως και 4€”. Κάτω από αυτό υπήρχαν φωτογραφίες από προϊόντα πίτσας, πιτών και επιδορπίων. Μία από τις φωτογραφίες έδειχνε και ένα σκορδόψωμο.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Εμφιαλωμένο νερό: Μήνυση σε κορυφαία μάρκα για παρουσία στο νερό τοξικών ουσιών που συνδέονται με τον καρκίνο

Ωστόσο, όταν ο πελάτης ζήτησε από τους υπαλλήλους στο υποκατάστημα Killarney να του δώσουν το σκορδόψωμο, εκείνοι απάντησαν ότι δεν το είχαν.
Το Συμβούλιο Καταγγελιών εξέτασε τις λεπτομέρειες της καταγγελίας κάλεσε τον διαφημιστή σε απολογία αλλά εκείνος δεν απάντησε ποτέ στην καταγγελία.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τι είναι η μπλε βαφή που βάζει ο νέος Υπουργός Υγείας των ΗΠΑ R. Kennedy στο ποτό του;
Το Συμβούλιο σημείωσε τις απαιτήσεις του Κώδικα σύμφωνα με τις οποίες μια ανακοίνωση μάρκετινγκ δεν πρέπει να παραπλανεί ή να είναι πιθανό να παραπλανήσει με ανακρίβεια, ασάφεια, υπερβολή, παράλειψη ή με άλλο τρόπο (4.1). ότι οι επικοινωνίες μάρκετινγκ δεν πρέπει να περιέχουν ισχυρισμούς – άμεσους ή έμμεσους, ρητούς ή σιωπηρούς – τους οποίους ο καταναλωτής είναι πιθανό να θεωρήσει ότι είναι αντικειμενικά αληθείς εκτός εάν μπορεί να τεκμηριωθεί η αντικειμενική αλήθεια των ισχυρισμών (4.9). και ότι τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία θα πρέπει να αποστέλλονται χωρίς καθυστέρηση, εάν ζητηθεί από την ASAI και θα πρέπει να είναι επαρκή για την υποστήριξη τόσο των λεπτομερών ισχυρισμών όσο και της συνολικής εντύπωσης που δημιουργείται από την ανακοίνωση μάρκετινγκ (4.10).
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Υγιεινή στο αεροπλάνο – Το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις;
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Λαχτάρα για γλυκά: Μήπως έχεις κατάθλιψη;
Το Συμβούλιο θεώρησε λογικό για τους καταναλωτές να αναμένουν ότι ένα προϊόν θα ήταν διαθέσιμο στο κατάστημα στο οποίο διαφημιζόταν. Σημείωσαν ότι τα στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι το προϊόν ήταν διαθέσιμο στο κατάστημα δεν είχαν υποβληθεί στην ASA και υπό το πρίσμα αυτό, και ελλείψει απάντησης από τους διαφημιστές, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η διαφήμιση παραβίαζε τις ενότητες του Κώδικα 3.10, 4.1, 4.9 και 4.10 του Κώδικα.
*Το Cibum είναι εξειδικευμένο site ασφάλειας τροφίμων και απευθύνεται στον κλάδο και στους επαγγελματίες τροφίμων, όπως και σε συνειδητοποιημένους καταναλωτές. Το παρόν άρθρο έχει σκοπό να προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες στους επιστήμονες τροφίμων και επαγγελματίες που σχεδιάζουν τα συστήματα και μέτρα ασφάλειας τροφίμων των επιχειρήσεων τροφίμων. Τα συμβάντα ασφάλειας τροφίμων σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο αποτελούν πολύτιμα εισερχόμενα δεδομένα στην ανάλυση επικινδυνότητας της διαδικασίας διαχείρισης τροφίμων (HACCP) που υποχρεούται να συντάσσει και να διατηρεί βάση νόμου, κάθε επιχείρηση τροφίμων.