Μετάβαση στο περιεχόμενο
Κυριακή, 16 Μαρτίου, 2025
22.5 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ηθική στα τρόφιμα: Κοινωνική μεταβολή ή άλλη μια παροδική μόδα των millennials;

ΑρχικήΝέαΚαταναλωτήςΗθική στα τρόφιμα: Κοινωνική μεταβολή ή άλλη μια παροδική μόδα των millennials;
spot_img

Σύμφωνα με μια καταναλωτική έρευνα στις ΗΠΑ, το 90% των millennials ενδιαφέρονται για την ποιότητα και τη βιωσιμότητα των τροφίμων, ενώ το  86% των συμμετεχόντων συνολικά τοποθετεί πιο ψηλά τις καλές εργασιακές παροχές μιας εταιρείας στους εργαζόμενους από τη γεύση ενός τρόφιμου. Τι συνιστούν αυτά τα ποσοστά για τους καταναλωτές του σήμερα;

Της Βιργινίας Κιμπουροπούλου

- Advertisement -

Τελευταία ακούμε συχνά τις έννοιες «βιωσιμότητα» και «ηθική», όταν μιλάμε για τη βιομηχανία των τροφίμων. Θα ήθελα να σταθώ λίγο στη δεύτερη λέξη. Τι σημαίνει «ηθικό τρόφιμο;»

Η ηθική είναι ένα ανθρώπινο κατασκεύασμα, το οποίο αφορά ανθρώπινες ενέργειες. Οπότε, όπως καταλαβαίνετε, ένα τρόφιμο από μόνο του δεν μπορεί να είναι ηθικό. Η έννοια αφορά σε μια εταιρεία που παράγει τρόφιμα και στις πρακτικές που αυτή εφαρμόζει για το σκοπό αυτό. Για παράδειγμα, είναι η εταιρεία φιλική προς το περιβάλλον; Φέρεται στα ζώα με αξιοπρέπεια; Είναι το προϊόν της υγιεινό και αξιόλογο διατροφικά; Σε μια ευρύτερη σκοπιά της ηθικής, μετρά ακόμα και ο τρόπος που ο εκάστοτε όμιλος αντιμετωπίζει τους εργαζομένους του.  

Βιωσιμότητα, εργασιακή αξιοπρέπεια και ηθικές πρακτικές

Σύμφωνα με μια έρευνα της PEP Frito-Lay της PepsiCo σε 2400 ενήλικες στις ΗΠΑ, το πόσο βιώσιμο είναι ένα προϊόν και το πώς η εταιρεία μεταχειρίζεται τους εργαζομένους της μετρά πολύ περισσότερο στους καταναλωτές από τη γεύση. Σε αναλογία, η βιωσιμότητα αντιστοιχούσε στο 77% των ερωτηθέντων, ενώ μόνο το 35% έθεσε τη γεύση ως προτεραιότητα. Ένα επιπλέον 78% των ερωτηθέντων επέλεξε τον αντίκτυπο στην κοινότητα γύρω από την πρόσβαση στα τρόφιμα ως κορυφαία προτεραιότητα. Αλλά το πιο εντυπωσιακό ποσοστό, το 86%, αφορά στη μεταχείριση των εργαζομένων της εταιρείας, το οποίο οι καταναλωτές κρίνουν ως ύψιστης σημασίας. Σύμφωνα πάλι με την ίδια έρευνα, το 90% νοιάζεται σε κάποιο βαθμό για τις ηθικές πρακτικές της εταιρείας που φτιάχνει τα σνακ τους, ενώ τα άτομα ηλικίας μεταξύ 18 και 34 ετών (millennials) ενδιαφέρονται ακόμη περισσότερο για την ακεραιότητα των συστατικών, τη βιώσιμη παραγωγή και συσκευασία από τους ανθρώπους παλαιότερων γενεών, αναφέρει η ιστοσελίδα The Street.

Τι αντανακλά αυτή η τάση για την ανθρωπότητα;

Φυσικά, δεν πρέπει κανείς να λαμβάνει υπόψιν του μόνο αυτές τις έρευνες, καθώς ορισμένες από αυτές μπορεί να εξυπηρετούν και κερδοσκοπικούς σκοπούς, ειδικά αν υποκινούνται από εταιρείες. Αλλά εδώ τίθεται και ένα άλλο ερώτημα: Έχουν γίνει οι καταναλωτές περισσότερο συνειδητοποιημένοι; Η απάντηση δεν είναι ξεκάθαρη σε αυτό. Πράγματι, ειδικά μετά την πανδημία, οι καταναλωτές αξιολογούν τα προϊόντα που είναι καλύτερα για την υγεία αρκετά πιο ψηλά. Η έντονη παρουσία συνδικάτων και σωματείων στην Αμερική τα τελευταία χρόνια έχει με τη σειρά της φέρει μια «επαγρύπνηση» στα εργασιακά ζητήματα. Επίσης, οι ακόμα πιο εμφανείς επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής έχουν φέρει στην επιφάνεια την αίσθηση αναλωσιμότητας του ανθρώπου στη Γη και δημιουργούν εντονότερα συναισθήματα οικολογίας. Αλλά το αν αυτή η ηθική αντανακλά μια ουσιαστική αλλαγή στη συλλογική συνείδηση ή αν απλά είναι μια μόδα που θα περάσει, όπως οι υπόλοιπες, μπορεί να φανεί μόνο με την πάροδο του χρόνου.

spot_img

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Γραφτείτε στο newsletter του cibum

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Καλλυντικά και είδη προσωπικής φροντίδας: Ο κίνδυνος από τη χρήση τους και η εξωσωματική γονιμοποίηση – Της Ελένης Τσαγκά

Γιατί τον τελευταίο καιρό ανακαλούνται τόσα πολλά προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς;

Τούρτες στα ελληνικά ζαχαροπλαστεία: Γιατί έχουν την ίδια (άνοστη) γεύση

Απογοήτευση από τις τούρτες που μας "σερβίρουν" τα ελληνικά ζαχαροπλαστεία

Νωπό Γάλα: Άγνοια κινδύνου των καταναλωτών για μόλυνση από γρίπη των πτηνών

Πολλοί καταναλωτές δεν γνωρίζουν τον κίνδυνο μόλυνσης από γρίπη των πτηνών καταναλώνοντας νωπό γάλα
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα