Νέα έρευνα αποκαλύπτει τη μεγάλη ζήτηση που δεν έχει καλυφθεί στην αγορά σνακ.
Παρότι οι καταναλωτές αναζητούν όλο και περισσότερο την πρωτεΐνη στις διατροφικές τους επιλογές, η αγορά των πρωτεϊνούχων σνακ παραμένει πίσω, αποκαλύπτει νέα μελέτη της Chomps. Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 36% των καταναλωτών αναζητά ενεργά πρωτεΐνη στα σνακ του, όμως τα προϊόντα που την προσφέρουν αντιπροσωπεύουν μόλις το 19% των συνολικών πωλήσεων.
Αυτό το κενό μεταξύ ζήτησης και προσφοράς έρχεται σε αντίθεση με τη ραγδαία ανάπτυξη της κατηγορίας: τα σνακ με πρωτεΐνη αναπτύσσονται τρεις φορές ταχύτερα από την υπόλοιπη βιομηχανία σνακ, η οποία ανέρχεται σε 126 δισεκατομμύρια δολάρια. Παρόλα αυτά, η καινοτομία σε επίπεδο προϊόντων και λιανικής δεν έχει προσαρμοστεί στις νέες συνήθειες των καταναλωτών.
Ο Matt Landen, ανώτερος αντιπρόεδρος επιχειρηματικής ανάπτυξης της Chomps, επισημαίνει: «Οι καταναλωτές αναζητούν ποιοτικά σνακ με πρωτεΐνη και φυσικά συστατικά, όμως η αγορά δεν έχει ακόμα ανταποκριθεί με ουσιαστική καινοτομία. Βλέπουμε νέες ομάδες καταναλωτών – millennials, Gen Z και γυναίκες – να υιοθετούν πρωτεϊνούχα σνακ με έναν εντελώς νέο τρόπο. Δεν είναι μια παροδική τάση, αλλά μια μόνιμη αλλαγή στον τρόπο που τρώμε».
H πρωτεΐνη παίζει κεντρικό ρόλο στο 36% των περιπτώσεων κατανάλωσης σνακ, κυρίως για λόγους διατροφικής αποτελεσματικότητας, υγιεινής ενέργειας και κορεσμού. Ωστόσο, τα πρωτεϊνούχα προϊόντα καλύπτουν μόλις το 19% των πωλήσεων, αφήνοντας σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης.
Επιπλέον, ενώ τα νέα πρωτεϊνούχα προϊόντα έχουν διπλασιαστεί από το 2017, καταλαμβάνοντας πλέον το 13% των νέων λανσαρισμάτων, το ποσοστό αυτό παραμένει χαμηλότερο από το αντίστοιχο μερίδιο της πρωτεΐνης στις συνολικές πωλήσεις (19%). Αυτό υποδεικνύει την ανάγκη για μεγαλύτερες επενδύσεις στην καινοτομία.
Οι γενιές Gen Z και millennials είναι οι βασικοί μοχλοί ανάπτυξης των πρωτεϊνούχων σνακ. Σήμερα, οι δύο αυτές ηλικιακές ομάδες αντιπροσωπεύουν το 34% των καταναλωτών, έναντι 29% το 2019, επιβεβαιώνοντας τη στροφή προς πιο θρεπτικές και λειτουργικές διατροφικές επιλογές.
Η έρευνα έδειξε επίσης ότι οι καταναλωτές που λαμβάνουν φάρμακα GLP-1 (για τη διαχείριση του σακχάρου και της παχυσαρκίας) αλλάζουν τις διατροφικές τους συνήθειες, στρεφόμενοι προς πρωτεϊνούχα σνακ όπως κρέας, γιαούρτι και μπάρες διατροφής. Αυτή η τάση φαίνεται να ενισχύει τη γενικότερη στροφή προς προϊόντα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη.
Η αγορά σνακ στις ΗΠΑ αξίζει 126 δισεκατομμύρια δολάρια και περιλαμβάνει μεγάλες υποκατηγορίες, όπως αλμυρά σνακ (41 δισ.), μπισκότα (14 δισ.) και γιαούρτι (11 δισ.). Τα πρωτεϊνούχα σνακ, αξίας 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κερδίζουν συνεχώς έδαφος, πιέζοντας τις εταιρείες να δώσουν προτεραιότητα στην ανάπτυξη προϊόντων με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη.
https://csnews.com/protein-snack-growth-outpaces-overall-snacking-category