Σύμφωνα με μελέτη οι καταναλωτές προτιμούν την “αποσύνδεση” κατά την αγορά κρεάτων.
Στη συντριπτική πλειοψηφία οι καταναλωτές κρέατος προτιμούν να μην βλέπουν το ίδιο το ζώο στις ετικέτες προϊόντων κρέατος, αποκαλύπτει νέα έρευνα του Συμβουλίου Ανάπτυξης Γεωργίας και Οπωροκηπευτικών (AHDB) στη Βρετανία. Το AHDB είναι μέρος του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Τροφίμων και Αγροτικών Υποθέσεων της Κυβέρνησης του ΗΒ (Defra). Η μελέτη είχε στόχο να βοηθήσει τους λιανοπωλητές και τους μεταποιητές με στοιχεία σχετικά με το τι αναζητούν οι αγοραστές στις συσκευασίες τροφίμων που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την πρόθεση αγοράς τους και, με τη σειρά τους, να προστατεύσουν και να αυξήσουν τις πωλήσεις κόκκινου κρέατος.
Στη μελέτη, σχεδόν τα δύο τρίτα των κρεατοφάγων βρήκαν τις εικόνες με πιάτα πιο ελκυστικές για τα προϊόντα «χοιρινού κρέατος» από τις εικόνες των χοίρων. Καθώς ο συνολικός αριθμός των χοίρων που σφάζονται για κρέας στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκε σε 10 εκατομμύρια το 2023, σε ιστορικό χαμηλό δεκαετίας, η μελέτη ήταν ένας τρόπος για την AHDB, να ανακαλύψει «τι αναζητούν οι αγοραστές στις συσκευασίες τροφίμων».
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι περίπου το 70% δεν θέλουν να δουν το ζώο που πέθανε για το γεύμα τους, αλλά το ίδιο το τελικό προϊόν. «Παρόλο που ορισμένους αγοραστές δεν τους πείραζαν οι εικόνες των ζώων, οι περισσότεροι άλλαξαν γνώμη βλέποντας εικόνες ζώων στο πακέτο», σημειώνει η μελέτη. Μελέτες έχουν δείξει άλλωστε ότι η αποσύνδεση είναι μια κοινή τεχνική που χρησιμοποιούν οι κρεατοφάγοι για να αποφύγουν τα αισθήματα ενοχής.
Υπήρχε σαφής προτίμηση στην ιεραρχία του τι πρέπει να περιλαμβάνεται στη συσκευασία, ανεξάρτητα από το κομμάτι. Αυτά θα μπορούσαν να χωριστούν σε τρεις κατηγορίες: Έμπνευση για νόστιμα πιάτα – πληροφορίες για την υγεία και την προέλευση – Καθησυχασμός για το περιβάλλον και τη γεωργία.
Τα σημαντικότερα ευρήματα της μελέτης:
- Οι ετικέτες που χρησιμοποιούν ισχυρές εικόνες τροφίμων άρεσαν περισσότερο στους αγοραστές και αύξησαν την πρόθεση αγοράς
- Τα πιο συναρπαστικά μηνύματα έμπνευσης και γεύσης στη συσκευασία επικεντρώθηκαν στο προϊόν «Πώς να μαγειρέψετε το τέλειο…», μηνύματα εγγυημένης ποιότητας και δηλώσεις λιπαρών και γεύσης
- Οι πληροφορίες μαγειρέματος στη συσκευασία δίνουν στους αγοραστές εμπιστοσύνη στην αγορά κόκκινου κρέατος, ειδικά για κομμάτια πρωτεϊνών με τις οποίες είναι λιγότερο εξοικειωμένοι με το μαγείρεμα
- Οι συσκευασίες θα πρέπει να τονίζουν τα πολλαπλά οφέλη του κόκκινου κρέατος με απτά οφέλη για τους καταναλωτές, ιδιαίτερα για χαμηλά λιπαρά και Β12, διασφαλίζοντας ότι είναι σαφές ότι αυτά υπάρχουν στη φύση και δεν προστίθενται τεχνητά.
- Στους αγοραστές αρέσει να επισημαίνονται τα διαπιστευτήρια προέλευσης και στέγασης και τα λογότυπα για τα συστήματα διασφάλισης να βρίσκονται σε πακέτα όπου είναι δυνατόν
- Μην γεμίζετε υπερβολικά τις ετικέτες με πάρα πολλά μηνύματα, καθώς αυτό καθιστά πιο δύσκολη την πλοήγηση των αγοραστών. Το ιδανικό ήταν να χρησιμοποιήσετε ένα μεγαλύτερο μήνυμα, συν μερικά πιο απλά σημεία
- Στους αγοραστές δεν άρεσαν οι ετικέτες και τα αυτοκόλλητα που κάλυπταν υπερβολικά μεγάλο μέρος του προϊόντος στη συσκευασία ούτε τα αυτοκόλλητα που ξεφλουδίζουν και κολλάνε, καθώς βλέποντας ένα που είχε προφανώς ξεφλουδιστεί θα είχε ως αποτέλεσμα να είναι λιγότερο πιθανό να πάρουν το πακέτο