Η ομαδική αγωγή ξεκίνησε το 2018 και αμφισβητούσε τους ισχυρισμούς της εταιρείας για το ότι οι κάψουλες καφέ της ήταν ανακυκλώσιμες.
Η εταιρεία παραγωγής καφέ και ειδών καφέ, Keurig Green Mountain, βρίσκεται σε διαδικασία διευθέτησης της ομαδικής αγωγής η οποία αμφισβήτησε την ανακυκλωσιμότητα των πλαστικών δοχείων της εταιρείας.
Αναλυτικότερα, όλα ξεκίνησαν από μια καταναλώτρια από την Καλιφόρνια των ΗΠΑ, που κατέθεσε για πρώτη φορά την μήνυση το Νοέμβριο του 2018, ισχυριζόμενη ότι η εταιρεία εξαπατά τους καταναλωτές υποστηρίζοντας ότι τα πολυπροπυλένια K-Cup της, δηλαδή οι κάψουλες που περιέχουν μέσα τον καφέ της, είναι ανακυκλώσιμα.
Στην μήνυση η καταναλώτρια, με το όνομα Κάθλιν Σμιθ, αναφέρει ότι η Keurig προέτρεπε τους καταναλωτές να αφαιρέσουν το μεταλλικό φύλλο από τις χρησιμοποιημένες κάψουλες, να κομποστοποιήσουν ή να απορρίψουν τα κατακάθια του καφέ και στη συνέχεια να ανακυκλώσουν το πλαστικό δοχείο και το φίλτρο, ενώ παρότρυνε, επίσης, τους καταναλωτές να ψάξουν για σημεία που ανακυκλώνονται πλαστικά δοχεία καφέ στην περιοχή τους.
Ωστόσο, σύμφωνα με τους ενάγοντες, οι καταναλωτές παραπλανήθηκαν πιστεύοντας ότι τα προϊόντα ήταν ευρέως ανακυκλώσιμα, ενώ εξακολουθούν να καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής. Αυτό συμβαίνει, επειδή τα πλαστικά δοχεία είναι πολύ μικρά για τις περισσότερες δημοτικές εγκαταστάσεις ανακύκλωσης και υπάρχει μικρή αγορά για τα αντίστοιχα υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν.
Η Keurig ζήτησε, αρχικά, να απορριφθεί η υπόθεση, επικαλούμενη πολλούς λόγους, όπως το ότι η γλώσσα μάρκετινγκ είναι συμβατή με τους Πράσινους Οδηγούς της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου , οι οποίοι αναφέρονται στα καταστατικά της Καλιφόρνια. Αλλά το ομοσπονδιακό δικαστήριο έκρινε πως η μήνυση ήταν έγκυρη.
Η μήνυση πήρε τη μορφή ομαδικής αγωγής, εκπροσωπώντας οποιονδήποτε καταναλωτή στις ΗΠΑ εξαπατήθηκε κατ’ αυτόν τον τρόπο από την εταιρεία. H Κeurig συμφώνησε τελικά να διευθετήσει την ομαδική αγωγή, η οποία είχε προθεσμία συμμετοχής από καταναλωτές μέχρι και τις 9 Ιανουαρίου του 2023, πληρώνοντας συνολικά 10 εκατ. δολάρια σε όποιον ζημιώθηκε από τους ανακριβείς ισχυρισμούς.
Σύμφωνα με ειδησεογραφικά μέσα των ΗΠΑ, όποιος είχε αγοράσει K-Cups με ετικέτα “ανακυκλώσιμα” μεταξύ 8 Ιουνίου 2016 και 8 Αυγούστου 2022, μπορούσε μέσω της αγωγής να διεκδικήσει από 3,50 δολάρια για κάθε 100 κάψουλες που αγόρασε στην τιμή τουλάχιστον των 6 δολαρίων. Εάν έχει κανείς απόδειξη αγοράς, η αποζημίωση μπορεί να φτάσει και τα 36 δολάρια.
Να σημειωθεί ότι η Keurig Green Mountain απέκτησε την Dr Pepper Snapple Group το 2018, οπότε η επωνυμία καφέ είναι πλέον μέρος της Keurig Dr Pepper, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες ποτών στη Βόρεια Αμερική.
Λεπτομέρειες της συμφωνίας δεν έχουν δημοσιοποιηθεί ακόμη.