Μελέτη για την προοπτική του καταναλωτή απέναντι στην εδαφική επωνυμία και στη βιολογική ετικέτα, στην αγορά κρασιού.
Η βιολογική πιστοποίηση μπορεί να είναι μια ισχυρή στρατηγική μάρκετινγκ διαφοροποίησης για τους οινοπαραγωγούς. Ωστόσο, ο ρόλος αυτής της πιστοποίησης στην προσέλκυση καταναλωτών εξαρτάται από τη συνέργεια της, με άλλους παράγοντες που σχετίζονται και αλληλεπιδρούν μαζί της, όπως η επωνυμία. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Food Quality and Preference, εξετάζει τις αντιλήψεις και την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών όταν η βιολογική ετικέτα συνυπάρχει με διαφορετικά επίπεδα εδαφικής αξίας επωνυμίας ( στη συγκεκριμένη περίπτωση για κρασί ΠΓΕ Γεωγραφικής Ένδειξης).
Τα κρασιά ΠΓΕ δεν προσδιορίζουν μόνο την προέλευση του κρασιού αλλά και επισήμως μεταδίδουν τη σχέση μεταξύ του τόπου παραγωγής και της ποιότητας του κρασιού. Ως εκ τούτου, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην αξιολόγηση των προϊόντων των καταναλωτών κρασιού. Από την άλλη πλευρά οι βιώσιμες μέθοδοι παραγωγής αναδεικνύονται επίσης ως βασικά εργαλεία για τη διαφοροποίηση της ποιότητας στις αγορές τροφίμων και κρασιού. Τα βιολογικά τρόφιμα συνδέονται κυρίως με φιλικές προς το περιβάλλον μεθόδους παραγωγής. Ωστόσο, οι καταναλωτές αποδίδουν επίσης οφέλη για την υγεία. Στοιχεία αγοράς από τον αμπελοοινικό τομέα (OIV, 2021, SINAB, 2020) δείχνουν αυξανόμενη ζήτηση και προσφορά βιολογικών κρασιών. Ωστόσο, οι μελέτες για τη συμπεριφορά των καταναλωτών απέναντι στο κρασί βιολογικής παραγωγής παρουσιάζουν μια περίπλοκη εικόνα.
Στην παρούσα μελέτη διεξήχθη ένα πείραμα με κρασί ΠΓΕ και απλό και με κρασί με ετικέτα βιολογικής παραγωγής και συμβατικής, για τον έλεγχο των επιδράσεων αυτών των δύο διαστάσεων. Συλλέχθηκαν δεδομένα από 412 καταναλωτές κρασιού.
Τα αποτελέσματα της έρευνας καταναλωτών, καταδεικνύουν ότι όταν η εδαφική επωνυμία είναι χαμηλή, η βιολογική ετικέτα αυξάνει την αντίληψη της γεύσης, την αντιληπτή ποιότητα και την προθυμία των καταναλωτών να πληρώσουν μια αυξημένη τιμή. Αντίθετα, η βιολογική πιστοποίηση δεν επηρεάζει σημαντικά την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών για κρασιά μάρκας υψηλής αξίας.
Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.