Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου, 2024
17.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Οι Γάλλοι κατηγορούν την Coca Cola για greenwashing στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού

ΑρχικήΝέαΟι Γάλλοι κατηγορούν την Coca Cola για greenwashing στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού
spot_img

«Καταπάτησε» την υπόσχεση για μηδενικά πλαστικά απορρίμματα γεμίζοντας τους αγώνες με πλαστικά μπουκάλια αναψυκτικών

Η υπόσχεση ήταν στο Παρίσι το 2024 να διεξαχθούν οι πλέον πράσινοι Ολυμπιακοί Αγώνες της ιστορίας. Σύμφωνα με την Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων (Cojop), η οποία μόλις δημοσίευσε την περιβαλλοντική της έκθεση, αυτό επιτεύχθηκε σε μεγάλο βαθμό και εξαιτίας του τρόπου κατασκευής του εξοπλισμού, της μεταφοράς των θεατών και των αθλητών, την ενέργεια που καταναλώθηκε από την παροχή ρεύματος στα στάδια…

«Μειώσαμε τον αντίκτυπο του άνθρακα κατά 54,6%, σε σύγκριση με προηγούμενες διοργανώσεις, ο μέσος όρος για τους Αγώνες του Λονδίνου και του Ρίο έχει καταγραφεί στους 3,5 εκατομμύρια τόνους », διαβεβαιώνει η Georgina Grenon, διευθύντρια του Environmental Excellence of Paris 2024.

Η Coca Cola το… παρατράγουδο

Όμως το μεγάλο μελανό σημείο σε αυτήν την περιβαλλοντική έκθεση παραμένει η διαχείριση του πλαστικού. Τον Νοέμβριο του 2020, στη «Δέσμευση για το Παρίσι 2024», οι διοργανωτές ανακοίνωσαν «μηδενικά απόβλητα πλαστικών μίας χρήσης κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων. Η έκθεση που συντάχθηκε από το Παρίσι 2024 δείχνει «μείωση 52% στην προσφορά πλαστικών μιας χρήσης σε σύγκριση με το Λονδίνο το 2012» κάτι που απέχει πολύ από τα μηδενικά απόβλητα… Για την ακρίβεια σημαίνει πολλά εκατομμύρια πλαστικά μπουκάλια που πωλήθηκαν στα ολυμπιακά αναψυκτήρια.

Τι πήγε στραβά; Η πώληση ποτών σε γήπεδα και αγωνιστικούς χώρους, η οποία διενεργούνταν αποκλειστικά από ομάδες της Coca-Cola. Η αμερικανική εταιρεία και το Paris 2024 είχαν συμφωνήσει για διανομή ποτών σε επαναχρησιμοποιήσιμα, επιστρεφόμενα κύπελλα (με χρέωση 2 €). «Θα προσφέρουμε επιστρεφόμενα, επαναχρησιμοποιήσιμα κύπελλα. Ο στόχος: μηδενικά απόβλητα συσκευασίας σε αυτούς τους Αγώνες», είχε πει ο Mickaël Vinet, πρόεδρος της Coca-Cola Γαλλίας, κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης στο France Info τον Απρίλιο του 2024. Μάλιστα θα έστηναν 700 σιντριβάνια του ποτού για να γεμίζουν τα κύπελλα στους αγωνιστικούς χώρους.

Τι συνέβη τελικά; Οι θεατές μαρτουρούν έκπληκτοι ότι όταν πήγαν να αγοράσουν το ποτό τους από τα περίπτερα του κέτερινγκ στα στάδια, οι σερβιτόροι είχαν πλαστικά μπουκάλια, συχνά μικρής χωρητικότητας (50 cl). και άδειαζαν το περιεχόμενο στα περίφημα επιστρεφόμενα κύπελλα των 2 ευρώ, και μετά πετούσαν τα μπουκάλια στα σκουπίδια! Τρελλό; Και κάπως έτσι ο καταναλωτής που νόμιζε ότι είχε σεβαστεί το περιβάλλον παίρνοντας το ποτό του σε επαναχρησιμοποιήσιμο οικολογικό κύπελλο για 2 ευρώ, είχε πιει στην πραγματικότητα το υγρό από ένα πλαστικό μπουκάλι μιας χρήσης.

Το γεγονός ώθησε, στα τέλη Νοεμβρίου, το δίκτυο ενώσεων France Nature Environnement να υποβάλει μήνυση στην εισαγγελία της Nanterre κατά της «Coca-Cola Europacific Partners France για παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές ή «greenwashing»». 

«Τα σιντριβάνια εφευρέθηκαν για το Παρίσι το 2024. Αλλά δεν μπορούσαμε να τα εγκαταστήσουμε παντού, γιατί υπήρχαν λειτουργικά όρια», εξηγεί η Georgina Grenon.

Το Paris 2024 εξηγεί ότι το γεγονός ότι δεν δίνονται τα μπουκάλια απευθείας στους καταναλωτές αλλά τα αδειάζουν σε φλιτζάνια τους επέτρεψε να συλλέγουν αυτά τα απόβλητα και να τα ανακυκλώνουν πιο εύκολα. «Ναι, οι θεατές είδαν ότι αδειάζαμε το μπουκάλι στο κύπελλο, αλλά δεν είδαν ότι το 100% αυτών των μπουκαλιών θα ανακυκλώνονταν », υπογραμμίζει η Georgina Grenon.

Κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Σοκολάτες – καραμέλες: Επείγουσα προειδοποίηση προς τους καταναλωτές για επικίνδυνο συστατικό

Έχει παραισθησιογόνα αποτελέσματα και συνήθως δεν το αναγράφουν στη συσκευασία!

Lidl: Η απάντηση της αλυσίδας στο cibum.gr για τα χαλασμένα σοκολατάκια

Το Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας της αλυσίδας σουπερμάρκετ Lidl ξεκαθαρίζει ότι τα σοκολατάκια μόνο τα διακινεί και αποποιείται οποιασδήποτε ευθύνης.

Μελομακάρονα: Η “απάτη” και ο πιθανός κίνδυνος της εκδοχής Red Velvet

Η διαφορά των μελομακάρονων Red velvet -της νέας τάσης στα χριστουγεννιάτικα γλυκά- θα σας εκπλήξει.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο