Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
14 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Οι τάσεις για την ανάπτυξη νέων προϊόντων πλέον, δεν περιλαμβάνουν μόνο τα συστατικά

ΑρχικήΝέαΟι τάσεις για την ανάπτυξη νέων προϊόντων πλέον, δεν περιλαμβάνουν μόνο τα συστατικά
spot_img

Η ανάπτυξη προϊόντων στη βιομηχανία τροφίμων θα περιλαμβάνει – τουλάχιστον για το 2022 – λιγότερα ζώα, περισσότερα φυτά, καθώς και μια ευρεία «ενσυναίσθηση» σχετικά με τα τρόφιμα.

Υπήρξαν ορισμένες πραγματικά νέες κατηγορίες προϊόντων που είχαν εξαιρετικές στιγμές το 2021 και μπορεί (ή όχι) να φέρουν τις επιτυχίες τους στο 2022.

Σκληρές πωλήσεις.. ανθρακούχων ποτών

Τα «σκληρά» ανθρακούχα ποτά (hard seltzers) φαίνονταν προορισμένα για μια μέτρια πορεία ακόμη και χωρίς την πανδημία. Αλλά αυτή η κατηγορία, η οποία διαθέτει χαμηλή ζάχαρη, χαμηλούς υδατάνθρακες και χαμηλή κατανάλωση αλκοόλ, καθώς και κατανάλωση στο σπίτι αλλά και ουδετερότητα φύλου, φάνηκε να παίρνει αρκετή ώθηση από το πρώτο έτος της πανδημίας.

Οι ζυθοποιοί – συμπεριλαμβανομένων των Anheuser Busch, MolsonCoors και Heineken – και ορισμένες εταιρείες σκληρών ποτών εισέρχονται στην κατηγορία, το ίδιο και οι κατασκευαστές αναψυκτικών. Η PepsiCo εμπορεύεται το Hard Mtn Dew, η Coca-Cola Co. προσφέρει το Topo Chico Hard Seltzer, ενώ υπάρχουν τα AriZona SunRise Hard Seltzer, Spindrift Spiked και  Sparkling Ice Spiked.

Η Grand View Research μόλις τον Δεκέμβριο προέβλεψε ότι η αγορά θα αναπτυχθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό 31,4% από το 2021 έως το 2028. Είτε πιστεύετε αυτή την πρόβλεψη είτε όχι, δεν υπάρχει έλλειψη ανταγωνιστών. Γίνετε μέρος της κατηγορίας με προσοχή.

Προϊόντα χωρίς ζώα

Τα φυτικά τρόφιμα, ενώ είναι εδώ για να μείνουν.  Αν και οι πωλήσεις φυτικών πρωτεϊνών εξακολουθούν να αυξάνονται, η ανάπτυξη επιβραδύνεται, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της IRI: Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 3,1% για τα κατεψυγμένα εναλλακτικά προϊόντα κρέατος το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 74% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2019.

Η Beyond Meat, μία από τις δύο εταιρείες alt-proteins στις ΗΠΑ, μείωσε την πρόβλεψη των πωλήσεών της για το τρίτο τρίμηνο στα 103 εκατομμύρια δολάρια, από 120-140 εκατομμύρια δολάρια. Η Beyond Meat κατηγόρησε κυρίως τις διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας για την πτώση των πωλήσεων, αλλά αναγνώρισε επίσης ότι η ζήτηση των καταναλωτών δεν ήταν τόσο μεγάλη όσο αναμενόταν.

Είναι δύσκολο να βρεθεί μια εταιρεία ζωικών πρωτεϊνών που δεν κάνει ένα εναλλακτικό προϊόν. Η επιβράδυνση και ο ανταγωνισμός έχουν τουλάχιστον έναν σημαντικό ανταγωνιστή που επανεξετάζει την επένδυσή του. “Βλέπουμε μια σημαντική επιβράδυνση στην απόδοση της κατηγορίας φυτικών πρωτεϊνών, η οποία μπορεί να υποδηλώνει συστημική αλλαγή στους εξαιρετικά υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης που αναμένονται από τη βιομηχανία”, δήλωσε ο Pres/ CEO Michael McCain εξηγώντας μια απροσδόκητη πτώση στις πωλήσεις του Ομίλου Φυτικών Πρωτεϊνών της Maple Leaf Foods.

Ενώ οι πωλήσεις κρέατος της εταιρείας αυξήθηκαν απότομα το τρίτο τρίμηνο του 2021, οι πωλήσεις φυτικών φυτών μειώθηκαν κατά 6,6% στα 48 εκατομμύρια δολάρια και μειώθηκαν κατά 12% μέσα σε εννέα μήνες. “Ήμασταν πάντα έτοιμοι να επανεξετάσουμε αυτή την επενδυτική διατριβή εάν αλλάξουν οι συνθήκες”, συνέχισε ο ΜακΚέιν. “Δεδομένων των σημερινών επιδόσεων της κατηγορίας, βρίσκεται σε εξέλιξη μια τέτοια αναθεώρηση, η οποία είτε θα επιβεβαιώσει είτε θα προσαρμόσει τις στρατηγικές και την επενδυτική μας διατριβή στο μέλλον”.

Ενώ τα μπιφτέκια λαχανικών μπορεί να έχουν πιάσει πλατώ, υπάρχουν και άλλες κατηγορίες χωρίς ζωικά συστατικά που αναπτύσσονται. Ενώ τα υποκατάστατα αυγών υπάρχουν εδώ και λίγο καιρό, το Eat Just έχει ανεβάσει τα στάνταρ, με το προϊόν Just Egg. Η απομόνωση πρωτεΐνης Mung είναι το βασικό συστατικό, αλλά υπάρχει μια μακρά λίστα συστατικών.

Ομοίως, το «γάλα» σόγιας εδώ και χρόνια ανταγωνίζεται την κατηγορία των γαλακτοκομικών προϊόντων, αλλά τώρα τα αμύγδαλα, η βρώμη και άλλα πρωτεϊνικά συστατικά καταλαμβάνουν την κατηγορία alt-milk.

Πέρυσι, η Perfect Day Foods ισχυρίζεται ότι παρήγαγε “τις πρώτες πραγματικές πρωτεΐνες γάλακτος στον κόσμο που παρασκευάζονται χωρίς ζώα” χρησιμοποιώντας μικροβιακή ζύμωση. Η εταιρεία εισάγει γονίδια πρωτεΐνης γάλακτος στο DNA της μικροχλωρίδας – στην περίπτωσή τους, μυκήτων – που μετατρέπουν τη φυτική ζάχαρη σε ορό γάλακτος και καζεΐνη, τις κύριες πρωτεΐνες του γάλακτος. Μόλις διαχωριστούν από τους μύκητες και τα υπόλοιπα σάκχαρα, οι πρωτεΐνες ξηραίνονται σε σκόνη, η οποία στη συνέχεια ανασυσταθεί με νερό, βιταμίνες, μέταλλα και φυτικά λίπη και σάκχαρα χρησιμοποιώντας τις θρεπτικές αναλογίες στο αγελαδινό γάλα.

Η νέα μάρκα Bold Cultr της General Mills χρησιμοποιεί το γάλα της Perfect Day σε εναλλακτικά τυροκομικά προϊόντα.

Το καλλιεργημένο κρέας έρχεται

Μια εφαπτομένη κατηγορία που μαζεύει την προσοχή όλων, είναι το καλλιεργημένο κρέας. Πριν από λίγο καιρό, το θέμα φαινόταν ότι θα έπαιρνε χρόνια, ίσως δεκαετίες, για να αναπτυχθεί. Αλλά πέρυσι, το “1880”, ένα εστιατόριο στη Σιγκαπούρη, άρχισε να πουλάει κοτόπουλο που καλλιεργείται στο εργαστήριο (αναμεμειγμένο με πολλές φυτικές πρωτεΐνες) από το προαναφερθέν Eat Just.

Υπάρχουν 26 εταιρείες σε όλο τον κόσμο να εργάζονται σε καλλιεργημένο κρέας – και με το “κρέας”, εννοούμε όχι μόνο το βόειο κρέας αλλά το κοτόπουλο, το χοιρινό, τα θαλασσινά και την πάπια. Όπως και στην κατηγορία των φυτικών πρωτεϊνών, μερικά από τα μεγάλα ονόματα της ζωικής πρωτεΐνης – Tyson, JBS, Cargill, καθώς και Nestle – επενδύουν σε αυτές τις εταιρείες.

Το κόστος φαίνεται να είναι το εμπόδιο, αλλά η τιμή πέφτει. Η Mosa Meat, με έδρα την Ολλανδία, ισχυρίζεται ότι καλλιέργησε για πρώτη φορά ένα μπιφτέκι βοείου κρέατος από κύτταρα το 2013 με κόστος 280.000 δολάρια. Οι φάρμες Aleph του Ισραήλ το 2018 ανέφεραν ότι μια μερίδα (δεν διευκρίνισαν το μέγεθος) της μπριζόλας κόστισε 50 δολάρια για την παραγωγή και με την ολοκλήρωση του πρώτου πιλοτικού BioFarm τον Απρίλιο του 2020, η τιμή αυτή πέφτει.

Ο Rahim Rajwani, συνιδρυτής της Atelier Meats του Βανκούβερ, προβλέπει ότι τα μελλοντικά Χριστουγεννιάτικα δείπνα θα περιλαμβάνουν καλλιεργημένο κρέας. “Το κρέας που καλλιεργείται στο εργαστήριο είναι μια πρωτεϊνική λύση για τους καταναλωτές που έχουν επίγνωση της υγείας και θέλουν ένα χριστουγεννιάτικο δείπνο χωρίς ενοχές. Ένα άλλο πλεονέκτημα του καλλιεργημένου κρέατος είναι η ικανότητα να προσαρμόζουν τις επιλογές πρωτεϊνών στο σχεδιασμό, που περιλαμβάνει την απόφαση για τα ποσοστά πρωτεΐνης και λίπους ή το βαθμό μαρασμού.”

Οι υδατάνθρακες είναι «κακοί»

Είτε ακολουθείτε τη δίαιτα κετο, τη δίαιτα paleo ή άλλο σχήμα, πολλοί από αυτούς έχουν κοινό την αποφυγή υδατανθράκων. Οι υδατάνθρακες έχουν χτυπηθεί τα τελευταία χρόνια.

Η δίαιτα κετο συνεχίζει να κερδίζει οπαδούς και, ως εκ τούτου, νέα προϊόντα. Ενώ πολλά έχουν γίνει από την αγάπη του για τα “καλά” λίπη, η αποφυγή υδατανθρακών είναι εξίσου σημαντική αρχή.

Κουλουράκια κατασκευασμένα από ρεβίθια, δημητριακά από πρωτεΐνη μπιζελιού, φυτικές ίνες πατάτας, ίνες καλαμποκιού που δεν είναι ΓΤΟ, ίνες ρίζας κιχωρίου και κόμμι γκουάρ είναι μέρος αυτών των προϊόντων.

Η General Mills έχει διευρύνει το εμπορικό σήμα Epic Provisions, το οποίο είναι αφιερωμένο στην paleo-διατροφή, με ζωμό οστών κοτόπουλου της Τοσκάνης και χοιρινές φλούδες αλατιού και ξιδιού.

Το Better Bagel πέρυσι μετέτρεψε ένα από τα πιο βαριά τρόφιμα με υδατάνθρακες σε καθαρό ισοδύναμο υδατανθράκων μισού πορτοκαλιού ή το ένα πέμπτο μιας μπανάνας.

Ακόμα, η αλλουλόζη απολαμβάνει τη δημοτικότητα ως αντικατάσταση ζάχαρης. Είναι μια “σπάνια ζάχαρη”, που βρίσκεται σε μικρές ποσότητες σε φρούτα και σπόρους, παρέχει 70% τη γλυκύτητα της σακχαρόζης με παρόμοιο γευστικό προφίλ και λειτουργικές ιδιότητες. Αλλά συμβάλλει μόνο στο 10% των θερμίδων της τυπικής ζάχαρης. Ως αποτέλεσμα, ο FDA αποφάνθηκε ότι μπορεί να αποκλειστεί από τη γραμμή “Πρόσθετα σάκχαρα” στη διατροφική επισήμανση, αλλά πρέπει ακόμα να συμπεριληφθεί στην ποσότητα των συνολικών υδατανθράκων.

Είτε απευθύνονται σε μία από τις δίαιτες μόδας είτε απλά θέλουν να κάνουν μια αξίωση χαμηλών υδατανθράκων, αναζητήστε περισσότερα προϊόντα για τη μείωση των υδατανθράκων φέτος.

“Ενσυναίσθηση”

Υπάρχουν δεκάδες κοινωνικά ζητήματα και αιτίες που ακολουθούνται από διαφορετικές εταιρείες τροφίμων και ποτών, συλλογικά αναγνωρίζουν μια ορισμένη «ενσυναίσθηση» μεταξύ των καταναλωτών.

Είτε μιλάμε για την σίτιση όσων πεινούν σε όλο τον κόσμο, την κλιματική αλλαγή, τη θεραπεία των ζώων, την ποικιλομορφία, οι άνθρωποι δείχνουν ενδιαφέρον για τα αίτια και δεδομένου ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι επίσης καταναλωτές, οι αιτίες τους μερικές φορές επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς τους.

Έτσι, φουντώνει η συζήτηση, ή τουλάχιστον τα δελτία Τύπου, από τους μεταποιητές τροφίμων και ποτών: δέσμευση για επίτευξη μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050 (Mondelez), αναπλήρωση περισσότερου νερού από ό, τι χρησιμοποιείται μέχρι το 2030 (PepsiCo), μετάβαση σε συσκευασίες που είναι ανακυκλώσιμες, επαναχρησιμοποιήσιμες ή λιπασματοποιήσιμες έως το 2025 (Saputo).

Όσον αφορά το τι μπορεί να κάνει η ανάπτυξη προϊόντων για να προωθήσει τον εταιρικό σκοπό, σύμφωνα με το Food Processing, μπορεί να σημαίνει την εύρεση κακάο από βιώσιμες πηγές, άλλα παγκόσμια συστατικά (κακάο, βανίλια) που δεν χρησιμοποιούν παιδική εργασία, ίσως ακόμη και την αύξηση της χρήσης των ατελών ή άσχημων αγροτικών προϊόντων, τη διαδικασία αξιοποίησης υποπροϊόντων ή άλλων συστατικών που διαφορετικά δεν θα έφταναν στην αγορά.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Τα φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν εκατομμύρια μικροπλαστικά στο τσάι σας – Νέα επιστημονικά ευρήματα

Τα εμπορικά φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν δισεκατομμύρια μικροπλαστικά, που εισέρχονται στα ανθρώπινα εντερικά κύτταρα.

Η φωτεινή πλευρά του κουρκουμά

Ώρα να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα του υποτιμημένου αυτού μπαχαρικού.

Μήνυση στον Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ για τη μη απαγόρευση των φθαλικών ενώσεων

Οι φθαλικές ενώσεις διαρρέουν από τις συσκευασίες και άλλα προϊόντα στα τρόφιμα και τα ποτά.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο