Μια προσέγγιση που διατηρεί την ποικιλομορφία, υποστηρίζουν.
Την απόφαση των υπουργών περιβάλλοντος της ΕΕ να εξαιρέσουν τα οινοπνευματώδη ποτά από τους υποχρεωτικούς στόχους επαναχρησιμοποίησης στη συσκευασία, προσυπογράφει, η spiritsEUROPE η οποία που εκπροσωπεί τα συμφέροντα των παραγωγών αλκοολούχων ποτών σε επίπεδο ΕΕ.
Οι υπουργοί περιβάλλοντος της ΕΕ κατέληξαν σε συμφωνία για τον PPWR (Κανονισμός Συσκευασιών και Απορριμμάτων Συσκευασίας), ο οποίος περιλαμβάνει επίσης βελτιωμένες διατάξεις για τη διασφάλιση της ποικιλομορφίας των συσκευασιών, τα διακριτικά σχέδια και τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας (IP), ανέφερε η οργάνωση.
Η Sarah Melina Siebel, διευθύντρια εσωτερικής αγοράς και βιωσιμότητας στο spiritsEUROPE, δήλωσε: «Χαιρετίζουμε την απόφαση των υπουργών περιβάλλοντος της ΕΕ να εξαιρέσουν τα οινοπνευματώδη ποτά από τους υποχρεωτικούς στόχους επαναχρησιμοποίησης και να ευθυγραμμίσουν την προσέγγισή τους σε αυτό το σημείο με αυτήν που υιοθετεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. «Αυτή είναι η πιο λογική και βιώσιμη προσέγγιση προς τα εμπρός και θα συμβάλει στη διατήρηση της ποικιλομορφίας των φιαλών στο μέλλον, παρέχοντας παράλληλα πραγματικά οφέλη αειφορίας επί τόπου».
Αν και οι απαιτήσεις ελαχιστοποίησης θα βελτιώσουν περαιτέρω το αποτύπωμα άνθρακα στις συσκευασίες, τέτοιες διατάξεις δεν θα πρέπει να ζημιώνουν δημιουργικά, καινοτόμα και διακριτικά σχέδια συσκευασίας που προστατεύονται από τα Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΔΠΙ) σύμφωνα με την ΕΕ και τη διεθνή νομοθεσία, σημείωσε η spiritsEUROPE.
Σύμφωνα με τον Ulrich Adam, γενικό διευθυντή της spiritsEUROPE, παραμένει ασαφές γιατί το συμβούλιο κάνει διάκριση μεταξύ εμπορικών σημάτων στην αγορά, τα οποία δεν θα έχουν το ίδιο επίπεδο προστασίας ΔΔΙ, καθώς “αυτό μπορεί να εμποδίσει την καινοτομία και να διακρίνει τεχνητά τα προϊόντα με μη χρήσιμο τρόπο“.
Ο Adam δήλωσε: «Η συσκευασία είναι, και θα παραμείνει πάντα, ένας κεντρικός πυλώνας των εμπορικών σημάτων οινοπνευματωδών ποτών. Διαδραματίζει βασικό ρόλο στις μοναδικές εμπειρίες των καταναλωτών και στην ανταγωνιστική δυναμική στον κλάδο. Μπορούμε και δεν πρέπει να κάνουμε συμβιβασμούς ως προς την ποιότητα, τη λειτουργικότητα, την επωνυμία και τις προτιμήσεις των καταναλωτών».