Απάτη χαρακτηρίζει η Guinness τον διαγωνισμό για ψυγείο – βραβείο για την Ημέρα του Πατέρα.
H ημέρα του πατέρα, που είναι Κυριακή 18 Ιουνίου, είναι μια ευκαιρία να γιορτάσουμε και να αποδώσουμε ευγνωμοσύνη σε όλες τις πατρικές φιγούρες που έχει ο καθένας στη ζωή του.
Αλλά, όπως κάθε γιορτή, είναι και ευκαιρία για πολλούς να εκμεταλλευτούν την ημέρα και να κάνουν τις δικές τους απάτες για να κερδίσουν χρήματα.
Σε αυτό το πλαίσιο ανήκει και μια ψευδής προωθητική ενέργεια δήθεν από την επωνυμία μπύρας Guinness, η οποία ζητά προσωπικά στοιχεία ορισμένων ενδιαφερόμενων μέσω WhatsApp για να κερδίσει ένα ψυγείο με μπύρα την Ημέρα του Πατέρα.
Το μήνυμα της απάτης δελεάζει τους ανθρώπους να κάνουν κλικ σε έναν σύνδεσμο για να κερδίσουν ένα δώρο για την Ημέρα του Πατέρα από την Guinness.
Οι χρήστες του WhatsApp που κάνουν κλικ στον σύνδεσμο καλούνται στη συνέχεια να συμπληρώσουν ένα κουίζ και στη συνέχεια να επιλέξουν από έναν αριθμό πλαισίων για να βρουν το «χρυσό εισιτήριο» προτού τους πουν ότι κέρδισαν και να μοιραστούν τον σύνδεσμο με 20 φίλους ή πέντε ομάδες WhatsApp για να πάρουν το δώρο τους.
Αυτό σημαίνει ότι η απάτη αυτή ενέχει τον κίνδυνο να εξαπλωθεί σε πολύ περισσότερο κόσμο από αυτούς που ήδη έπεσαν θύματά της.
Ο ιδιοκτήτης Guinness Diageo έσπευσε να ξεκαθαρίσει την κατάσταση και ισχυρίστηκε ότι «δεν είναι διαγωνισμός της Guinness» και προειδοποιεί ότι «φαίνεται να είναι απάτη».
Η Meta, η εταιρεία που κατέχει το WhatsApp, συμβουλεύει τους ανθρώπους που πιστεύουν ότι έχουν πέσει θύμα απάτης να μπλοκάρουν το σύνδεσμο και να τον αναφέρουν στο WhatsApp.
Ως πρόσθετη προφύλαξη, προτείνει στους χρήστες «να ενημερώσουν τις ρυθμίσεις απορρήτου και ασφάλειας» και περιγράφει πώς να «προσαρμόσουν τις ρυθμίσεις απορρήτου για να ελέγξουν ποιος βλέπουν τις πληροφορίες τους.