“Ευαγγέλιο” στο οποίο πιστεύουν και… προσκυνούν, χωρίς να το ελέγχουν, όσον αφορά τις διατροφικές επιλογές αποδεικνύονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – Μόνο το 28% διασταυρώνει τις πληροφορίες
Πάνω από το ένα τρίτο των ενηλίκων παραδέχονται ότι κάνουν επιλογές για τη διατροφή τους επηρεασμένοι από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με έρευνα της Arla.
H Αrla Foods, εταιρεία γαλακτοκομικών με παγκόσμια παρουσία, πραγματοποίησε μια έρευνα σε 2.000 ενήλικες, με σκοπό να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να εξετάσουν τον πλήρη κύκλο ζωής των τροφίμων και της γεωργίας πριν λάβουν δραστικές διατροφικές αποφάσεις, όπως η κατάργηση των γαλακτοκομικών, εν μέρει λόγω της επιρροής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Από το σύνολο των ερωτηθέντων, μόνο το 28% διασταύρωσαν τις πληροφορίες και έκαναν έλεγχο για να διαπιστώσουν εάν ευσταθούν τα στοιχεία που διάβασαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Διαπιστώθηκε, επίσης, σύμφωνα με τη Mirror, ότι το 27% των ενηλίκων θεωρεί ότι η πλήρης αποκοπή των ζωικών προϊόντων από τη διατροφή τους είναι σωστή, παρόλο που το 65% παραδέχτηκε ότι θα προτιμούσε να καταναλώνει γαλακτοκομικά αντί για τα εναλλακτικά προϊόντα τους. Σημαντικό είναι πως, παρά την αυξανόμενη τάση να τρώνε «βιώσιμα», το 41% των ενηλίκων δεν έχει ξεκάθαρη εικόνα του τι συνιστά μια βιώσιμη δίαιτα.
Η Debbie Wilkins, της Arla, είπε πως η γαλακτοκομία μπορεί συχνά να παρεξηγηθεί, ιδιαίτερα όταν λαμβάνονται άμεσες αποφάσεις με βάση αυτά που βλέπει κανείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, όταν μια απόφαση αφορά μια στάση ζωής, καλό είναι να υπάρχει μια ολοκληρωμένη εικόνα πίσω από αυτήν και να μην αρκείται κανείς στις απόψεις των άλλων. Όσον αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος η Wilkins τονίζει ότι «Όλη η παραγωγή τροφίμων δημιουργεί εκπομπές, αλλά είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η θρεπτική αξία των τροφίμων, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο υποστηρίζουν οι εταιρείες το φυσικό περιβάλλον».
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι σχεδόν ένας στους πέντε ενήλικες παραδέχεται ότι βασίζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως νόμιμη πηγή πληροφοριών, με το 15% να λέει ότι μαθαίνει την επικαιρότητα μέσω memes. Ακόμη, το 36% δηλώνει πως υιοθετεί τις απόψεις που έχει διαβάσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως δικές του, σύμφωνα με στοιχεία του OnePoll. Αποκαλύφθηκαν, επίσης, διχασμένες απόψεις σχετικά με το τι κάνει μια βιώσιμη δίαιτα, με την κατανάλωση τοπικών τροφίμων (54%) να είναι μια από τις κυρίαρχες απόψεις. Το 12% των συμμετεχόντων παραδέχτηκε ότι παρήγγειλε εναλλακτικά γαλακτοκομικά μόνο, όταν ήταν μπροστά άλλοι, ενώ στο σπίτι κατανάλωνε γαλακτοκομικά κανονικά! Και σχεδόν ένας στους δέκα ντρεπόταν να παραγγείλει γαλακτοκομικά με το τσάι ή τον καφέ του δημοσίως, νιώθοντας πίεση από τους συνομηλίκους του να επιλέξουν εναλλακτικές. Από αυτά τα αποτελέσματα φαίνεται, όχι μόνο η αυξανόμενη τάση στη βιώσιμη διατροφή, είτε είναι κατανοητή σαν όρος είτε όχι, αλλά και η επίδραση της κοινωνική πίεσης σε ζητήματα που αφορούν τον τρόπο ζωής μας.