Πολλές οι ανακλήσεις προϊόντων λόγω λάθους ημερομηνίας λήξης.
Μόλις από το Φεβρουάριο του 2024 το cibum σας έχει ενημερώσει για τρεις διαφορετικές ανακλήσεις προϊόντων σε Βρετανία, Ιταλία και Αυστρία. Επειδή το ζήτημα αυτό φαίνεται να επανέρχεται τακτικά στην επικαιρότητα, θα καταγράψουμε μερικές από τις αιτίες που το προκαλούν.
Εσφαλμένη κωδικοποίηση ημερομηνίας
Μια κοινή αιτία των λανθασμένων ημερομηνιών λήξης είναι η εσφαλμένη κωδικοποίηση ημερομηνίας που εφαρμόζεται στο τελικό προϊόν διατροφής. Με την αλλαγή του νέου έτους, ορισμένες επιχειρήσεις, αμελούν να αλλάξουν το πραγματικό «έτος» στα συστήματα κωδικοποίησης ημερομηνιών τους. Αυτό μπορεί επίσης να συμβεί σε κάθε αλλαγή μήνα.
Σφάλματα συσκευασίας προμηθευτή
Οι προμηθευτές συσκευασιών κάνουν επίσης λάθη. Τα καρούλια συναρμολόγησης ετικετών ή ταινιών είναι πιο συνηθισμένα από ό,τι πιστεύουν οι περισσότεροι. Η δυσκολία με αυτό, ειδικά λόγω παρόμοιων σχεδίων, είναι ότι είναι σχεδόν αδύνατο για τους χειριστές να εντοπίσουν λάθη στη γραμμή παραγωγής. Οι έλεγχοι ποιότητας διάρκειας 30 λεπτών (εφαρμογή ετικέτας σε φύλλο ελέγχου και υπογραφή του) μπορεί να εντοπίσουν λάθη, αλλά εάν το σφάλμα παρουσιαστεί μεταξύ ενός ελέγχου και σε ορισμένες περιπτώσεις επανέλθει στη σωστή ετικέτα, το σφάλμα δεν θα γίνει αντιληπτό έως ότου έρθει το τρομακτικό τηλεφώνημα από τον λιανοπωλητή!
Σφάλματα στον εξοπλισμό
Εάν ένας εκτυπωτής βρίσκεται σε κατάσταση “βλάβης”, αυτό μπορεί συνήθως να οδηγήσει σε ένα από δύο ζητήματα. Ο εκτυπωτής σταματά την εκτύπωση αλλά η γραμμή παραγωγής συνεχίζει να λειτουργεί. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μη εκτυπωμένες ή κακώς εκτυπωμένες συσκευασίες. Εάν δεν εντοπιστούν από τον χειριστή στο τέλος της γραμμής παραγωγής, τότε θα μπορούσαν να πάνε χωρίς διόρθωση στα χέρια του καταναλωτή. Το δεύτερο ζήτημα είναι αν ο κωδικός ημερομηνίας επανέλθει σε μια προεπιλεγμένη ρύθμιση, κάτι που έχει παρατηρηθεί σε αρκετούς εκτυπωτές. Εάν αυτή η αλλαγή στην ημερομηνία δεν εντοπιστεί, αυτό θα οδηγήσει ενδεχομένως σε απόσυρση του προϊόντος.
Προωθητικές ενέργειες / προσφορές
Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι προσφορές ενημερώνονται στην ομάδα παραγωγής την τελευταία στιγμή ή η συσκευασία φτάνει ακριβώς πριν από την έναρξη της παραγωγής. Αυτό αυξάνει την πίεση στην ομάδα και μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το πότε προοριζόταν να ξεκινήσει και να τελειώσει η προωθητική ενέργεια. Η λανθασμένη συσκευασία του προϊόντος σε εκπτωτικές συσκευασίες μετά τη λήξη της προώθησης μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμα για τον λιανοπωλητή και αξιώσεις για επιστροφή χρημάτων λόγω λανθασμένων τιμών που σαρώνονται στα ταμεία.