ΑρχικήΝέαΥγείαΑυτό είναι το μπαχαρικό που δεν πρέπει να βάζετε στο φαγητό όταν...

Αυτό είναι το μπαχαρικό που δεν πρέπει να βάζετε στο φαγητό όταν παίρνετε φάρμακα – Μελέτη

4 λεπτά ανάγνωσης

Είναι ένα από τα παλαιότερα και πιο συχνά χρησιμοποιούμενα μπαχαρικά στον κόσμο, αλλά μια νέα μελέτη δείχνει ότι μια ένωση που περιέχει θα μπορούσε να επηρεάσει ορισμένα συνταγογραφούμενα φάρμακα.

Σε μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Food Chemistry: Molecular Sciences, ερευνητές στο κέντρο του Πανεπιστημίου του Μισισιπή διαπίστωσαν ότι η κινναμαλδεΰδη – ένα κύριο συστατικό της κανέλας – ενεργοποιεί υποδοχείς που ελέγχουν την μεταβολική κάθαρση των φαρμάκων από το σώμα, πράγμα που σημαίνει ότι η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων κανέλας θα μπορούσε να μειώσει τις επιδράσεις των φαρμάκων.

- Advertisement -

«Θα μπορούσαν να προκύψουν προβλήματα υγείας εάν καταναλώνονται υπερβολικές ποσότητες συμπληρωμάτων εν αγνοία του ιατρού που τα συνταγογραφεί», δήλωσε η Shabana Khan, επικεφαλής επιστήμονας του κέντρου. «Η υπερκατανάλωση συμπληρωμάτων θα μπορούσε να οδηγήσει σε ταχεία αποβολή του συνταγογραφούμενου φαρμάκου από τον οργανισμό, με αποτέλεσμα να μειωθεί η αποτελεσματικότητά του».

Εκτός από τις μαγειρικές της χρήσεις, η κανέλα έχει μακρά ιστορία χρήσης στην παραδοσιακή ιατρική και μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση του σακχάρου στο αίμα και της υγείας της καρδιάς, καθώς και στη μείωση της φλεγμονής. Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί στην πραγματικότητα το προϊόν στο σώμα παραμένει ασαφής.

- Advertisement -

Το να πασπαλίζετε με κανέλα τον πρωινό σας καφέ είναι απίθανο να προκαλέσει κάποιο πρόβλημα, αλλά η χρήση κανέλας υψηλής συγκέντρωσης ως συμπλήρωμα διατροφής μπορεί. «Παρά τις τεράστιες χρήσεις της, πολύ λίγες αναφορές ήταν διαθέσιμες για να περιγράψουν την τύχη του κύριου συστατικού της — της κινναμαλδεΰδης», δήλωσε ο Khan. «Η κατανόηση της βιοπροσβασιμότητας, του μεταβολισμού και της αλληλεπίδρασής της με τους ξενοβιοτικούς υποδοχείς ήταν σημαντική για να αξιολογηθεί πώς η υπερβολική πρόσληψη κανέλας θα επηρέαζε τα συνταγογραφούμενα φάρμακα εάν λαμβάνονταν ταυτόχρονα».

Δεν είναι όλες οι κανέλες ίδιες

Το έλαιο κανέλας — το οποίο χρησιμοποιείται συνήθως τοπικά ως αντιμυκητιασικό ή αντιβακτηριακό και ως αρωματικός παράγοντας σε τρόφιμα και ποτά — δεν παρουσιάζει σχεδόν κανέναν κίνδυνο αλληλεπιδράσεων μεταξύ βοτάνων και φαρμάκων, δήλωσε ο Amar Chittiboyina, αναπληρωτής διευθυντής του κέντρου.

- Advertisement -

Αλλά ο φλοιός κανέλας – ειδικά η κανέλα Cassia, μια φθηνότερη ποικιλία κανέλας που προέρχεται από τη νότια Κίνα – περιέχει υψηλά επίπεδα κουμαρίνης, ενός αντιπηκτικού, σε σύγκριση με άλλες ποικιλίες κανέλας. Ο αλεσμένος φλοιός κανέλας Cassia είναι αυτός που βρίσκεται συνήθως στα παντοπωλεία.

«Αντίθετα, η αληθινή κανέλα από τη Σρι Λάνκα ενέχει χαμηλότερο κίνδυνο λόγω της μειωμένης περιεκτικότητάς της σε κουμαρίνη», είπε. «Οι αντιπηκτικές ιδιότητες της κουμαρίνης μπορεί να είναι επικίνδυνες για άτομα που λαμβάνουν αντιπηκτικά».

  • Απαιτείται περισσότερη έρευνα για να κατανοηθεί πλήρως ο ρόλος που παίζει η κανέλα στον οργανισμό και ποιες πιθανές αλληλεπιδράσεις βοτάνων-φαρμάκων μπορεί να προκύψουν, δήλωσε ο Bill Gurley, κύριος επιστήμονας στο κέντρο και συν-συγγραφέας της μελέτης.

«Γνωρίζουμε ότι υπάρχει η πιθανότητα η κινναμαλδεΰδη να ενεργοποιήσει αυτούς τους υποδοχείς, κάτι που μπορεί να δημιουργήσει κίνδυνο για φαρμακευτικές αλληλεπιδράσεις», είπε. «Αυτό θα μπορούσε να συμβεί, αλλά δεν θα ξέρουμε ακριβώς τι θα συμβεί μέχρι να κάνουμε μια κλινική μελέτη».

Μέχρι να ολοκληρωθούν αυτές οι μελέτες, οι ερευνητές συνιστούν σε όποιον ενδιαφέρεται να χρησιμοποιήσει κανέλα ως συμπλήρωμα διατροφής να συμβουλευτεί πρώτα τον γιατρό του.

«Τα άτομα που πάσχουν από χρόνιες ασθένειες – όπως υπέρταση, διαβήτη, καρκίνο, αρθρίτιδα, άσθμα, παχυσαρκία, HIV, AIDS ή κατάθλιψη – θα πρέπει να είναι προσεκτικά όταν χρησιμοποιούν κανέλα», δήλωσε ο Khan.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100