ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΑν έχετε πάρει βάρος σε αυτή την ηλικία, ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου...

Αν έχετε πάρει βάρος σε αυτή την ηλικία, ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου είναι υψηλότερος – Έρευνα

4 λεπτά ανάγνωσης

Το πότε «τσιμπάς» τα περιττά κιλά μπορεί τελικά να είναι πιο κρίσιμο από το πόσα κιλά

Νέα επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο έγκριτο ιατρικό περιοδικό The Lancet εξετάζει τη σχέση μεταξύ της αύξησης βάρους σε συγκεκριμένες ηλικιακές περιόδους και του κινδύνου πρόωρου θανάτου, φέρνοντας στο φως ευρήματα που αφορούν ιδιαίτερα την πρώιμη ενήλικη ζωή.

- Advertisement -

Η ερευνητική ομάδα, αποτελούμενη από 24 επιστήμονες διαφορετικών ειδικοτήτων, ανέλυσε δεδομένα από περισσότερους από 600.000 ανθρώπους στη Σουηδία, οι οποίοι είχαν υποβληθεί σε επαναλαμβανόμενες μετρήσεις βάρους μεταξύ των ηλικιών 17 και 60 ετών. Στόχος ήταν να διερευνηθεί πώς η μεταβολή του σωματικού βάρους σε διαφορετικά στάδια της ζωής σχετίζεται με τη θνησιμότητα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ| Ένας νεκρός και πάνω από 40 ασθενείς – ανάμεσά τους δεκάδες παιδιά – από σπάνιο στέλεχος βακτηρίου σε άλειμμα πραλίνας φουντουκιού

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ| Ιχθυοπωλεία με ακατάλληλη ψύξη, λανθασμένη αποθήκευση και περιττώματα τρωκτικών – Τι έδειξαν οι έλεγχοι κρατικής Αρχής

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, τα άτομα που είχαν φτάσει σε επίπεδο παχυσαρκίας πριν από την ηλικία των 30 ετών εμφάνιζαν περίπου 70% υψηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου σε σύγκριση με εκείνα που δεν είχαν γίνει ποτέ παχύσαρκα μέχρι την ηλικία των 60 ετών. Παράλληλα, η μελέτη διαπίστωσε ότι η ταχεία αύξηση βάρους κατά την περίοδο 17 έως 29 ετών σχετιζόταν επίσης με αυξημένο κίνδυνο θνησιμότητας, με αύξηση περίπου 18% στους άνδρες και 16% στις γυναίκες για κάθε επιπλέον μισό κιλό αύξησης βάρους ανά έτος.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ|  Πάνω από 160 τραυματισμοί από ατμοκαθαριστές μάρκας που πωλείται και στην Ελλάδα – Ανακαλούνται 1,7 εκατ. συσκευές

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ| Έτοιμες οι πρώτες σοκολάτες με «κακάο – μαϊμού»! Ποια σοκολατοβιομηχανία άνοιξε τον δρόμο στη χρήση πρώτης ύλης κυτταρικής καλλιέργειας

Οι ερευνητές εντόπισαν ότι οι βασικές αιτίες θανάτου που συνδέονταν με την πρώιμη αύξηση βάρους περιλάμβαναν καρδιαγγειακά νοσήματα, διαβήτη τύπου 2, καθώς και παθήσεις του πεπτικού και του ουρογεννητικού συστήματος, όπως ορισμένες μορφές καρκίνου, νεφρικές και ηπατικές παθήσεις.

Ενδιαφέρον εύρημα της μελέτης είναι ότι η αύξηση βάρους σε μεγαλύτερη ηλικία φάνηκε να έχει γενικά πιο ασθενή συσχέτιση με τη θνησιμότητα, με εξαίρεση την αυξημένη θνησιμότητα από καρκίνο στις γυναίκες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ| Ανάκληση βρεφικών τροφών μάρκας που πωλείται και στην Ελλάδα λόγω δολιοφθοράς και μόλυνσης με ποντικοφάρμακο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ| Τοξικό κάδμιο σε θαλασσινά, σοκολάτα, δημητριακά και σνακ – Τι μπορούμε να τρώμε άφοβα επιτέλους;

Οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι τα αποτελέσματα δεν αποδεικνύουν άμεση αιτιώδη σχέση μεταξύ αύξησης βάρους και πρόωρου θανάτου, αλλά καταγράφουν ισχυρές συσχετίσεις που πιθανόν επηρεάζονται και από άλλους παράγοντες, όπως η μυϊκή μάζα και η κατανομή του λίπους στο σώμα, ιδιαίτερα το σπλαχνικό λίπος στην περιοχή της κοιλιάς.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ| Καλλιεργείς λαχανικά στην αυλή σου; Τα συνηθισμένα λάθη που αυξάνουν τον κίνδυνο τροφικής δηλητηρίασης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | 11 τρόφιμα που βοηθούν στη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου και θα σε γλιτώσουν από την άνοια

Τονίζουν επίσης την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα, ενώ υπογραμμίζουν ότι η πρόληψη της παχυσαρκίας σε νεαρή ηλικία μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη για τη δημόσια υγεία. Μεταξύ των προτάσεων που διατυπώνονται είναι η ενίσχυση της διατροφικής εκπαίδευσης και η βελτίωση της πρόσβασης σε υγιεινά τρόφιμα, όπως φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης, ιδιαίτερα σε περιοχές όπου η πρόσβαση σε αυτά είναι περιορισμένη.

Διαβάστε την έρευνα ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ

Το Cibum είναι εξειδικευμένο site ενημέρωσης για την ασφάλεια τροφίμων. Οι πληροφορίες του άρθρου έχουν ενημερωτικό χαρακτήρα. Για περισσότερες λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ| Έντομα σε 10 παρτίδες έτοιμης σαλάτας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ| Επικίνδυνο ασιατικό μυρμήγκι στην Ευρώπη – Το τσίμπημά του μοιάζει με της μέλισσας και μπορεί να προκαλέσει αλλεργικό σοκ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ| Τι πρέπει να τρώτε αν έχετε υψηλή χοληστερόλη

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ| 13 τροφές με περισσότερο ασβέστιο από ένα ποτήρι γάλα

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας