Ερευνητές επισημαίνουν πως τα γλυκά πρέπει να αντιμετωπίζονται διαφορετικά από άλλα προϊόντα.
Η επιστημονική κοινότητα προτρέπει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικών να μην αντιμετωπίζουν τις σοκολάτες και τα γλυκά με τον ίδιο τρόπο όπως και τα άλλα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα (UPF) και η πρόσφατη έκθεση που εκπονήθηκε από τη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων McDonough του Πανεπιστημίου Georgetown και την Εθνική Ένωση Ζαχαροπλαστών των ΗΠΑ, υπογραμμίζει αυτό ακριβώς το επιχείρημα.
Σύμφωνα με την έκθεση, οι επιπτώσεις των σοκολατένιων και μη σοκολατένιων γλυκών στην υγεία και το βάρος διαφέρουν από άλλα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα, καθώς συνεισφέρουν λιγότερες θερμίδες και προστιθέμενα σάκχαρα στη διατροφή.
Ο Hank Cardello, συγγραφέας της έκθεσης, επισημαίνει ότι τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν πως τα γλυκά πρέπει να αντιμετωπίζονται διαφορετικά από άλλα απολαυστικά προϊόντα κατά τη χάραξη πολιτικής, διότι οι καταναλωτές, ακόμη και οι πιο υγιεινοί, αγοράζουν σοκολάτες και καραμέλες σε μικρές ποσότητες και σε μικρότερες μερίδες.
Η έκθεση δείχνει ότι οι καταναλωτέςφ επιθυμούν μικρότερες μερίδες, και ο κλάδος ζαχαροπλαστικής προσαρμόζεται σε αυτήν την τάση, υιοθετώντας στρατηγικές που εστιάζουν στην κατανάλωση γλυκών ως “λιχουδιές“.
Τα δεδομένα από την Αμερικάνικη Έρευνα Υγείας και Διατροφής (NHANES) αναφέρουν ότι τα ποτά και τα γλυκά αρτοσκευάσματα συμβάλλουν περισσότερο στην κατανάλωση θερμίδων, με τα γλυκά να προσθέτουν μόλις 1,8% των συνολικών θερμίδων, ενώ τα ποτά συμβάλλουν κατά 40,4% στην πρόσληψη προστιθέμενης ζάχαρης.
Αντίθετα, η κατανάλωση σοκολάτας και άλλων γλυκών δεν φαίνεται να συνδέεται με υψηλό δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ), κάτι που καθιστά τη στόχευση αυτών των προϊόντων λιγότερο αποτελεσματική στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας.
Η έρευνα καταλήγει ότι οι στρατηγικές για τη μείωση της παχυσαρκίας θα πρέπει να επικεντρωθούν σε τρόφιμα και ποτά που συμβάλλουν σημαντικά σε υψηλότερες θερμίδες και κορεσμένα λιπαρά, όπως τα αναψυκτικά και τα γρήγορα φαγητά. Επιπλέον, προτείνεται να εξεταστούν θετικές διατροφικές ετικέτες που ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές, αντί των προειδοποιητικών σημάτων.
Τέλος, η έκθεση συνιστά στις βιομηχανίες να συνεχίσουν να μειώνουν τις μερίδες και την ποσότητα προστιθέμενης ζάχαρης στα προϊόντα τους, εστιάζοντας στη διάθεση μικρότερων σνακ και λιχουδιών, για να βοηθήσουν τους καταναλωτές στη διαχείριση του βάρους τους με ρεαλιστικό τρόπο.