Aκόμη πιο ωφέλιμη για την υγεία απ’ όσο πιστεύαμε
Η μαύρη σοκολάτα είναι ήδη γνωστή για την υψηλή περιεκτικότητά της σε αντιοξειδωτικά, τα οποία συμβάλλουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, στη βελτίωση της εγκεφαλικής λειτουργίας και της διάθεσης, καθώς και στη μείωση των φλεγμονών. Ωστόσο, νέα έρευνα έρχεται να προσθέσει ένα ακόμη πιθανό όφελος: την επιβράδυνση της βιολογικής γήρανσης.
Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Aging, επικεντρώθηκε στη θεοβρωμίνη, μια φυτικής προέλευσης χημική ουσία που βρίσκεται σε υψηλές ποσότητες στο κακάο. Η θεοβρωμίνη ανήκει στην ομάδα των αλκαλοειδών και προέρχεται από την ίδια οικογένεια ενώσεων με την καφεΐνη.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πέθανε ξαφνικά στα 42 πρώην υποψήφιος του MasterChef
Για να εξετάσουν τη σχέση μεταξύ θεοβρωμίνης και γήρανσης, οι επιστήμονες ανέλυσαν δεδομένα από δύο μεγάλους και ανεξάρτητους πληθυσμούς: μια ομάδα διδύμων γυναικών από το Ηνωμένο Βασίλειο και έναν μικτό πληθυσμό ανδρών και γυναικών από τη Γερμανία. Από τους συμμετέχοντες συλλέχθηκαν δείγματα αίματος ώστε να μετρηθούν τα επίπεδα θεοβρωμίνης και συναφών ουσιών, όπως η καφεΐνη, ενώ παράλληλα αναλύθηκε το DNA τους με τη βοήθεια των λεγόμενων «επιγενετικών ρολογιών», τα οποία εκτιμούν τη βιολογική ηλικία ενός ατόμου σε σύγκριση με τη χρονολογική του ηλικία.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Χριστούγεννα με έξαρση γρίπης – Ποιοι κινδυνεύουν και πώς προστατευόμαστε
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γιατί τον χειμώνα πεινάμε περισσότερο και πώς θα περιορίσουμε τις λιγούρες;
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υψηλότερα επίπεδα θεοβρωμίνης στο αίμα σχετίζονταν σημαντικά με πιο αργό επιγενετικό ρυθμό γήρανσης. Με απλά λόγια, τα άτομα με περισσότερη θεοβρωμίνη στον οργανισμό τους φαίνονταν βιολογικά νεότερα από την πραγματική τους ηλικία. Παράλληλα, διαπιστώθηκε σύνδεση μεταξύ της θεοβρωμίνης και των μακρύτερων τελομερών, δηλαδή των προστατευτικών άκρων των χρωμοσωμάτων μας, τα οποία τείνουν να μικραίνουν όσο μεγαλώνουμε. Τα μεγαλύτερα τελομερή θεωρούνται ένδειξη καλύτερης κυτταρικής υγείας.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το πιο δημοφιλές γλυκαντικό βλάπτει το συκώτι, όπως αποκαλύπτει για πρώτη φορά μελέτη του Πανεπιστημίου Washington
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τρόφιμα πιο θερμιδικά, λιγότερο θρεπτικά και επιβαρυμένα με τοξικά – Τι προκαλεί τις σημαντικές αλλαγές στις καλλιέργειες;
Οι ερευνητές τονίζουν ότι απαιτούνται περισσότερες μελέτες για να γίνει κατανοητό με ποιον μηχανισμό η θεοβρωμίνη μπορεί να συμβάλλει στην παράταση του υγιούς προσδόκιμου ζωής και ξεκαθαρίζουν ότι δεν συστήνουν ακόμη την κατανάλωση μαύρης σοκολάτας ως «συνταγή αντιγήρανσης». Παρ’ όλα αυτά, επισημαίνουν πως, όταν επιλέγουμε ένα γλυκό, η μαύρη σοκολάτα με υψηλή περιεκτικότητα σε κακάο, ιδανικά 70% ή περισσότερο, είναι σαφώς καλύτερη επιλογή, καθώς περιέχει περισσότερη θεοβρωμίνη και συνήθως λιγότερη ζάχαρη.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Χριστουγεννιάτικα γλυκά: Τι πρέπει να προσέχουμε όταν τα φτιάχνουμε μόνοι μας στο σπίτι
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Οι γυναίκες γερνούν πιο γρήγορα από τους άνδρες σε αυτούς τους πέντε κρίσιμους τομείς – Αποκαλυπτική έρευνα σε 10.000 ενήλικες
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Έχετε άγχος; Επιστήμονες υποστηρίζουν ότι μπορεί να σας λείπουν αυτά τα βασικά θρεπτικά συστατικά
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Η τέλεια ψητή γαλοπούλα του Gordon Ramsay για τα Χριστούγεννα
Φωτογραφία άρθρου Shutterstock
Το Cibum είναι εξειδικευμένο site ενημέρωσης για την ασφάλεια τροφίμων. Οι πληροφορίες του άρθρου έχουν ενημερωτικό χαρακτήρα. Για περισσότερες λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ.