Νέα μελέτη δείχνει το σωστό τρόπο κατανάλωσης του καφέ ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος θνησιμότητας
Ενώ πιθανότατα δεν πίνετε καφέ το πρωί σας για τα μακροπρόθεσμα οφέλη για την υγεία, αλλά απλώς για να… ανοίξει το μάτι, η κατανάλωση καφέ έχει συνδεθεί με χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας. Σε μια νέα παρατηρητική μελέτη, ερευνητές από τη Σχολή Επιστήμης και Πολιτικής Διατροφής Gerald J. και Dorothy R. Friedman στο Πανεπιστήμιο Tufts διαπίστωσαν τη συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης καφέ και των αλλαγών στον κίνδυνο θνησιμότητας σε συνδυασμό με την ποσότητα των γλυκαντικών και των κορεσμένων λιπαρών που προστίθενται στο ρόφημα.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τοξικός υδράργυρος στον τόνο: Το προβιοτικό που μειώνει την απορρόφηση – Επιστημονική ανακάλυψη
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τρεις θάνατοι και μία αποβολή από μολυσμένα μακαρόνια – Πουλήθηκαν σε μεγάλα σούπερ μάρκετ
Η μελέτη περιελάμβανε ένα εθνικά αντιπροσωπευτικό δείγμα 46.000 ενηλίκων ηλικίας 20 ετών και άνω που ολοκλήρωσαν έγκυρες ανακλήσεις διατροφής 24 ωρών την πρώτη ημέρα. Η κατανάλωση καφέ κατηγοριοποιήθηκε ανά τύπο (με καφεΐνη ή χωρίς καφεΐνη), ζάχαρη (από κρυσταλλική ζάχαρη, μέλι και σιρόπι) και περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά (από γάλα, κρέμα γάλακτος και μισό-μισό). Τα αποτελέσματα θνησιμότητας περιελάμβαναν παθήσεις από κάθε αιτία, καρκίνο και καρδιαγγειακές παθήσεις.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Όταν τα κάστανα μετατρέπονται σε ΑΗΔΙΑ: Ένα στα τρία κάστανα είναι χαλασμένα χωρίς να φαίνονται – Πώς να τα ξεχωρίσετε
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ταχίνι μολυσμένο με πλαστικοποιητή (εποξειδωμένο σογιέλαιο) – Ευρωπαϊκή προειδοποίηση
Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο The Journal of Nutrition, διαπίστωσε ότι η κατανάλωση 1-2 φλιτζανιών καφέ με καφεΐνη την ημέρα συνδέθηκε με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από όλες τις αιτίες και θανάτου από καρδιαγγειακά νοσήματα. Ο μαύρος καφές και ο καφές με χαμηλά επίπεδα προστιθέμενης ζάχαρης και κορεσμένων λιπαρών συσχετίστηκαν με 14% χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από όλες τις αιτίες σε σύγκριση με την αποχή από καφέ. Ωστόσο δεν παρατηρήθηκε η ίδια σύνδεση για τον καφέ με υψηλές ποσότητες προστιθέμενης ζάχαρης και κορεσμένων λιπαρών. Συμπερασματικά, τα οφέλη για την υγεία από την κατανάλωση καφέ μπορεί να μειωθούν όταν προστίθενται ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κίνδυνος αλλαντίασης: Ανάκληση έτοιμου φαγητού λόγω πιθανής αποτυχίας στην αποστείρωση
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ερυθριτόλη: Το γλυκαντικό των αναψυκτικών “χωρίς ζάχαρη” εκτός από την καρδιά πειράζει και τον εγκέφαλο – Νέα μελέτη
Επίσης η κατανάλωση τουλάχιστον ενός φλιτζανιού την ημέρα συσχετίστηκε με 16% χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από κάθε αιτία. Με 2-3 φλιτζάνια την ημέρα, η σύνδεση αυξήθηκε στο 17%. Η κατανάλωση πέραν των τριών φλιτζανιών την ημέρα δεν συσχετίστηκε με πρόσθετες μειώσεις και η σύνδεση μεταξύ του καφέ και του χαμηλότερου κινδύνου θανάτου από καρδιαγγειακά νοσήματα εξασθένησε όταν η κατανάλωση καφέ ήταν μεγαλύτερη από τρία φλιτζάνια την ημέρα. Δεν παρατηρήθηκαν σημαντικές συσχετίσεις μεταξύ της κατανάλωσης καφέ και της θνησιμότητας από καρκίνο.
«Ο καφές είναι ένα από τα πιο συχνά καταναλισκόμενα ροφήματα στον κόσμο και, καθώς σχεδόν οι μισοί Αμερικανοί ενήλικες αναφέρουν ότι πίνουν τουλάχιστον ένα φλιτζάνι την ημέρα, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τι μπορεί να σημαίνει για την υγεία», δήλωσε ο Fang Fang Zhang , επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και καθηγητής Neely Family στη Σχολή Friedman. «Τα οφέλη του καφέ για την υγεία μπορεί να αποδίδονται στις βιοδραστικές του ενώσεις, αλλά τα αποτελέσματά μας υποδηλώνουν ότι η προσθήκη ζάχαρης και κορεσμένων λιπαρών μπορεί να μειώσει τα οφέλη από τη θνησιμότητα».
«Λίγες μελέτες έχουν εξετάσει πώς τα πρόσθετα του καφέ θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης καφέ και του κινδύνου θνησιμότητας και η μελέτη μας είναι από τις πρώτες που ποσοτικοποιεί την ποσότητα γλυκαντικού και κορεσμένων λιπαρών που προστίθενται», δήλωσε η πρώτη συγγραφέας Bingjie Zhou , πρόσφατη διδάκτωρ από το πρόγραμμα διατροφικής επιδημιολογίας και επιστήμης δεδομένων στη Σχολή Friedman. «Τα αποτελέσματά μας ευθυγραμμίζονται με τις Διατροφικές Οδηγίες για τους Αμερικανούς, οι οποίες συνιστούν τον περιορισμό της προστιθέμενης ζάχαρης και των κορεσμένων λιπαρών».
