ΑρχικήΝέαΑσφάλεια ΤροφίμωνΔεκάδες παιδιά στο νοσοκομείο χωρίς τις αισθήσεις τους από δημοφιλή παιδικά ροφήματα...

Δεκάδες παιδιά στο νοσοκομείο χωρίς τις αισθήσεις τους από δημοφιλή παιδικά ροφήματα – Συναγερμός στις Αρχές

4 λεπτά ανάγνωσης

Ανησυχητικός ο αριθμός των κρουσμάτων δηλητηρίασης από γλυκερόλη που περιέχουν οι γρανίτες slushes

Τουλάχιστον 21 μικρά παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία έχουν εισαχθεί χωρίς τις αισθήσεις τους στον νοσοκομείο τα τελευταία έξι χρόνια μετά την κατανάλωση γρανίτας «slushie» που πωλείται συχνά από μηχανές σε κινηματογράφους και άλλους χώρους διασκέδασης.

- Advertisement -

Όπως σας είχε ενημερώσει το cibum, δύο νήπια 3 και 4 ετών στο Εδιμβούργο και στο Lanarkshire, αρρώστησαν μετά από υπερβολική κατανάλωση παγωμένων ποτών. Και τα δύο παιδιά χρειάστηκαν νοσηλεία και παρουσίασαν συμπτώματα που παρέπεμπαν σε δηλητηρίαση από γλυκερόλη.

Τα δημοφιλή ποτά περιέχουν γλυκερίνη, ένα παχύρρευστο υγρό με γλυκιά γεύση που τα βοηθά να διατηρήσουν την υφή τους. Η ουσία μπορεί να οδηγήσει σε σύνδρομο δηλητηρίασης από γλυκερίνη, που προκαλεί συμπτώματα όπως απώλεια των αισθήσεων, πονοκεφάλους και χαμηλό σάκχαρο στο αίμα.

- Advertisement -

Γράφοντας στο περιοδικό Archives of Disease in Childhood, ερευνητές από το University College του Δουβλίνου συνέστησαν ότι δεν πρέπει να επιτρέπονται τα ποτά λόγω των κινδύνων για την υγεία, σε παιδιά ηλικίας κάτω των οκτώ ετών.

Από τα 21 παιδιά που χρειάστηκαν νοσοκομειακή περίθαλψη μεταξύ 2018 και πέρυσι, ο μέσος όρος ηλικίας ήταν τρεισήμισι ετών! Τα περισσότερα είχαν αρρωστήσει μέσα σε μια ώρα αφότου ήπιαν το slushie.

- Advertisement -

Η Υπηρεσία Προτύπων Τροφίμων του Ηνωμένου Βασιλείου, ακόμη πιο αυστηρά, συμβουλεύει ότι τα παιδιά κάτω των τεσσάρων να μην πίνουν ροφήματα που περιέχουν γλυκερίνη.

Μία μελέτη ανέφερε ότι η πρόσφατη «έκταση των κρουσμάτων» μπορεί να οφείλεται στον φόρο ζάχαρης, ο οποίος ενθάρρυνε τους κατασκευαστές ποτών να αντικαταστήσουν τη ζάχαρη με γλυκερίνη.

Η μελέτη πρόσθεσε: «Από την άποψη της δημόσιας υγείας, δεν υπάρχουν διατροφικά ή οφέλη για την υγεία από αυτά τα ποτά και δεν συνιστώνται ως μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής. Επομένως, οι συστάσεις για την ασφαλή κατανάλωσή τους πρέπει να σταθμίζονται ως προς την ασφάλεια.»

Και η συμβουλή της EFSA είναι ότι τα παιδιά, ειδικά εκείνα κάτω των 3 ετών, δεν πρέπει να πίνουν περισσότερα από ένα από αυτά τα είδη ποτών μέσα σε μία ώρα. Σύμφωνα με την EFSA τα βρέφη και τα νήπια θα μπορούσαν να εκτεθούν σε περισσότερα από 125 mg/kg σωματικού βάρους την ώρα πίνοντας λιγότερο από τον όγκο ενός κουτιού (330 mL) ενός αρωματισμένου ποτού. Η ομάδα κατέληξε περαιτέρω στο συμπέρασμα ότι η οξεία έκθεση στη γλυκερίνη (E 422) με τη χρήση της ως πρόσθετο τροφίμων θα πρέπει να παραμείνει κάτω από τις δόσεις στις οποίες θα μπορούσαν να εμφανιστούν παρενέργειες.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας