ΑρχικήΟικιακάΤελικά είναι αλήθεια… δύο μήλα την ημέρα τον γιατρό τον κάνουν πέρα!

Τελικά είναι αλήθεια… δύο μήλα την ημέρα τον γιατρό τον κάνουν πέρα!

cibum team


Μπορεί η λαϊκή σοφία να συμβουλεύει πως «ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα», ωστόσο η σύγχρονη επιστήμη συμβουλεύει… «κάντε τα δύο την ημέρα».

Ομάδα ερευνητών στο Πανεπιστήμιο της Φλόριντα διαπίστωσε ότι το θαυματουργό αυτό φρούτο, εάν το καταναλώνετε δύο φορές την ημέρα, μπορεί να μειώσει την κακή χοληστερόλη LDL, η οποία μπορεί να προκαλέσει καρδιαγγειακά νοσήματα, κατά 23%.

- Advertisement -

Σύμφωνα με τον Bahram H. Arjmandi, Ph.D., διευθυντή του Κέντρου Προώθησης της Άσκησης και της Διατροφικής Έρευνας για τη Γήρανση στο Κρατικό Πανεπιστήμιο της Φλόριντα, «Αγοράζω μια τσάντα την εβδομάδα και προσπαθώ να τρώω δύο την ημέρα. Είμαι πεπεισμένος ότι αυτό πρέπει να κάνω εάν θέλω να παραμείνω υγιής».

Μελέτες σε ζώα έχουν δείξει ότι η πηκτίνη του μήλου και οι πολυφαινόλες στο μήλο βελτιώνουν το μεταβολισμό των λιπιδίων και μειώνουν την παραγωγή προφλεγμονωδών μορίων.

- Advertisement -

Η πιο πρόσφατη έρευνα του Arjmandi είναι η πρώτη που αξιολογεί τις μακροπρόθεσμες καρδιοπροστατευτικές επιδράσεις της καθημερινής κατανάλωσης μήλου σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.

Στην μελέτη έλαβαν μέρος 160 μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες που χωρίστηκαν σε δύο ομάδες εκ των οποίων η μία έτρωγε καθημερινά το ισοδύναμο δύο μήλων, ενώ η άλλη δαμάσκηνα. Η μελέτη διήρκεσε ένα χρόνο και κάθε τρείς μήνες οι γυναίκες υποβάλλονταν σε εξετάσεις αίματος.

- Advertisement -

Μετά τους πρώτους τρείς μήνες η ομάδα που έτρωγε μήλα παρουσίασε μείωση της ολικής χοληστερόλης κατά 9% και της LDL (που αναφέρεται ως ‘κακή’ χοληστερόλη) κατά 16%. Μετά τους έξη μήνες τα επίπεδα χοληστερόλης είχαν πέσει κατά 15% και 24% αντίστοιχα, ενώ μετά το εξάμηνο δεν παρατηρήθηκαν σημαντικές μειώσεις. Η ομάδα που έτρωγε δαμάσκηνα παρουσίασε επίσης μείωση αλλά σε χαμηλότερα ποσοστά.

«Ασπίδα» και για καρκίνο ή Alzheimer

Εξάλλου, σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Μήλων (USApple), η αυξανόμενη έρευνα δείχνει ότι ισχυρά αντιοξειδωτικά στα μήλα και τα προϊόντα μήλων μπορεί να διαδραματίσουν ουσιαστικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου πολλών από τις πιο διαδεδομένες ασθένειες του κόσμου, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου και της νόσου του Alzheimer.

«Η δημοσιευμένη επιστημονική έρευνα μας λέει ότι τα μήλα και τα προϊόντα μήλων είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσθέσετε μια δόση πρόληψης ασθενειών στην καθημερινή σας διατροφή», λέει η Nancy Foster, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της USApple.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σπάνιο περιστατικό ανάκλησης γάλακτος εταιρείας κολοσσού – Ανησυχία για τοξικότητα και πιθανές επιπτώσεις σε ήπαρ και νεφρούς

Οι καταναλωτές που έχουν αγοράσει το συγκεκριμένο προϊόν κλήθηκαν να μην το καταναλώσουν, να μην το χρησιμοποιήσουν στη μαγειρική και να μην το προσφέρουν σε μέλη της οικογένειάς τους

Αποτίμηση της Κομισιόν για την εφαρμογή της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων – Τι αλλάζει για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Η Κομισιόν αξιολόγησε για πρώτη φορά την εφαρμογή των ελέγχων Food Safety Culture στην ΕΕ, ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις να καλούνται να τεκμηριώνουν τη συμμόρφωσή τους με τις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/382

Και η Ελλάδα στη λίστα διανομής λιναρόσπορου με υδροκυάνιο – Συναγερμός στην Ευρώπη (φωτογραφία)

Υψηλές συγκεντρώσεις υδροκυανικού οξέος σε λιναρόσπορο ενεργοποίησαν το ευρωπαϊκό σύστημα RASFF, με το προϊόν να έχει διανεμηθεί και στην ελληνική αγορά