ΑρχικήΝέαΥγείαΠώς η ταπεινή ντομάτα προστατεύει την καρδιά και ανακουφίζει από τα συμπτώματα...

Πώς η ταπεινή ντομάτα προστατεύει την καρδιά και ανακουφίζει από τα συμπτώματα εμμηνόπαυσης

3 λεπτά ανάγνωσης

Διαιτολόγος εξηγεί

Η ντομάτα, ένα από τα πιο κοινά υλικά στην κουζίνα και δημοφιλές συστατικό της πίτσας, αποδεικνύεται ένας ισχυρός σύμμαχος για την υγεία. Σύμφωνα με τη διατροφολόγο Nicola Shubrook, η ένταξη της ντομάτας στο καθημερινό διαιτολόγιο προσφέρει σημαντικά οφέλη που εκτείνονται από την προστασία της καρδιάς έως τη βελτίωση της όρασης και της επιδερμίδας. Παρά τις συστάσεις για κατανάλωση πέντε μερίδων φρούτων και λαχανικών ημερησίως, πολλοί άνθρωποι υπολείπονται αυτού του στόχου, χάνοντας την ευκαιρία να θωρακίσουν τον οργανισμό τους με απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

- Advertisement -

Καρδιαγγειακή προστασία

Η συμβολή της ντομάτας στην καρδιακή λειτουργία αποδίδεται κυρίως στην υψηλή περιεκτικότητά της σε κάλιο και λυκοπένιο. Μια μερίδα 80 γραμμαρίων καλύπτει περίπου το 5% των ημερήσιων αναγκών ενός ενήλικα σε κάλιο, ένα μέταλλο που συνδέεται άμεσα με τη μείωση των ποσοστών εγκεφαλικού επεισοδίου και καρδιοπαθειών. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό European Journal of Preventive Cardiology, η συστηματική κατανάλωση ντομάτας και των παραγώγων της μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο υπέρτασης έως και 36%, βοηθώντας ιδιαίτερα στη διαχείριση της υπέρτασης σταδίου 1.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αποτοξίνωση: Γιατί οι γνωστές δίαιτες «εξπρές» αποτυγχάνουν – Του Νίκου Ζορζοβίλη

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ωμέγα-3 λιπαρά: Πώς επηρεάζουν τον εγκέφαλο;

Το λυκοπένιο, η ένωση που χαρίζει στην ντομάτα το κόκκινο χρώμα της, βρίσκεται στο επίκεντρο έντονης επιστημονικής έρευνας για τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες. Οι ειδικοί τονίζουν ότι για τη μέγιστη απορρόφηση των καροτενοειδών, όπως το λυκοπένιο, η λουτεΐνη και η βήτα-καροτίνη, η ντομάτα πρέπει να καταναλώνεται σε συνδυασμό με μια πηγή υγιεινού λίπους, όπως το ελαιόλαδο. Αυτός ο συνδυασμός ενισχύει την προστατευτική δράση των φυτοχημικών ουσιών, οι οποίες συμβάλλουν επίσης στην προστασία της όρασης από την ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

- Advertisement -

Ανακούφιση από τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης

Μια λιγότερο γνωστή αλλά εξαιρετικά σημαντική δράση της ντομάτας αφορά την εμμηνόπαυση. Σύμφωνα με μελέτη στο περιοδικό Nutrition Journal, η κατανάλωση χυμού ντομάτας φαίνεται να ανακουφίζει συγκεκριμένα συμπτώματα, όπως το άγχος, την αύξηση του καρδιακού ρυθμού και τις μεταβολές στην ενεργειακή δαπάνη ηρεμίας. Αν και οι δοκιμές ήταν μικρής κλίμακας, τα αποτελέσματα κρίνονται ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για τις γυναίκες που αναζητούν φυσικούς τρόπους διαχείρισης των ορμονικών μεταβολών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Προσοχή στις ετικέτες: Τι αντικαθιστά τη δισφαινόλη Α (BPA) στα τρόφιμα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Φόρτιση υδατανθράκων: Μήπως τελικά οι αθλητές κάνουν λάθος;

Η ντομάτα αποτελεί επίσης καλή πηγή βιταμίνης K, η οποία είναι απαραίτητη για την πήξη του αίματος, την επούλωση των πληγών και τη διατήρηση της υγείας των οστών. Επιπλέον, τα καροτενοειδή της ντομάτας παρέχουν μια εσωτερική άμυνα ενάντια στις βλάβες από την υπεριώδη (UV) ακτινοβολία. Έρευνες έδειξαν ότι η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε λυκοπένιο για διάστημα 10 έως 12 εβδομάδων μειώνει την ευαισθησία του δέρματος στον ήλιο, αν και οι ειδικοί υπογραμμίζουν ότι αυτό δεν αντικαθιστά τη χρήση αντηλιακού και τη γενικότερη προσοχή κατά την έκθεση στο υπεριώδες φως.


- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σπάνιο περιστατικό ανάκλησης γάλακτος εταιρείας κολοσσού – Ανησυχία για τοξικότητα και πιθανές επιπτώσεις σε ήπαρ και νεφρούς

Οι καταναλωτές που έχουν αγοράσει το συγκεκριμένο προϊόν κλήθηκαν να μην το καταναλώσουν, να μην το χρησιμοποιήσουν στη μαγειρική και να μην το προσφέρουν σε μέλη της οικογένειάς τους

Αποτίμηση της Κομισιόν για την εφαρμογή της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων – Τι αλλάζει για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Η Κομισιόν αξιολόγησε για πρώτη φορά την εφαρμογή των ελέγχων Food Safety Culture στην ΕΕ, ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις να καλούνται να τεκμηριώνουν τη συμμόρφωσή τους με τις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/382

Και η Ελλάδα στη λίστα διανομής λιναρόσπορου με υδροκυάνιο – Συναγερμός στην Ευρώπη (φωτογραφία)

Υψηλές συγκεντρώσεις υδροκυανικού οξέος σε λιναρόσπορο ενεργοποίησαν το ευρωπαϊκό σύστημα RASFF, με το προϊόν να έχει διανεμηθεί και στην ελληνική αγορά