Έρευνα αποκαλύπτει τρία «κύματα» γήρανσης του εγκεφάλου με κρίσιμες ηλικίες για παρέμβαση
Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι μέχρι το 2050 ο αριθμός των ανθρώπων άνω των 65 ετών θα ξεπεράσει το 1,5 δισεκατομμύριο παγκοσμίως, εντείνοντας την ανάγκη για βαθύτερη κατανόηση της διαδικασίας γήρανσης. Μια νέα μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature Aging, αποκαλύπτει ότι η γήρανση του εγκεφάλου δεν εξελίσσεται σταδιακά αλλά παρουσιάζει τρία κύματα, με σημαντικές αυξήσεις σε 13 πρωτεΐνες που σχετίζονται με τη γήρανση και την πτώση των νοητικών λειτουργιών σε ηλικίες περίπου 57, 70 και 78 ετών.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ευρωπαϊκή Ειδοποίηση για τις σοκολάτες M&M’s
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ειδοποίηση RASFF για το μέλι με τη θερμική αλλοίωση – Το λάθος που έγινε κατά τη συσκευασία
Η έρευνα, που αναλύει δείγματα αίματος από σχεδόν 5.000 Βρετανούς ηλικίας 45 έως 82 ετών, δείχνει ότι αυτές οι ηλικίες είναι κρίσιμες για την ανάπτυξη παθήσεων όπως η άνοια και ο εγκεφαλικός επεισόδιο, καθώς αυξάνονται πρωτεΐνες όπως η brevican (BCAN) και η GDF15, που σχετίζονται με νευροεκφυλιστικές ασθένειες και γηριατρικά προβλήματα.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Νέα μελέτη ανατρέπει μία κοινή πεποίθηση για τους αριστερόχειρες
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλούνται 167 τόνοι μπέικον σε φέτες της Kraft Heinz
Οι επιστήμονες τονίζουν ότι η «καθυστέρηση» της γήρανσης του εγκεφάλου θα μπορούσε να επιτευχθεί με στοχευμένες παρεμβάσεις, ειδικά στις κρίσιμες αυτές ηλικιακές φάσεις, με στόχο την υγεία του εγκεφάλου και την πρόληψη ασθενειών όπως η άνοια. Παράλληλα, ξεχωριστές μελέτες από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ επιβεβαιώνουν ότι το σώμα βιώνει ξαφνικές αλλαγές στη λειτουργία του μεταξύ 44 και 60 ετών, γεγονός που επηρεάζει τον μεταβολισμό, το δέρμα και την ευαισθησία σε ασθένειες. Η υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών, όπως η άσκηση και η σωστή διατροφή, είναι κρίσιμη σε αυτές τις ηλικίες. Οι ερευνητές καλούν την επιστημονική κοινότητα να επικεντρωθεί στην κατανόηση των μοριακών μηχανισμών της γήρανσης του εγκεφάλου ώστε να αναπτυχθούν πιο αποτελεσματικές και εξατομικευμένες θεραπείες.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ιοί στο πιάτο μας: Νέα δεδομένα για τις τροφιμογενείς απειλές
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Έφαγες σκόρδο; Αυτά τα τρόφιμα θα σε απαλλάξουν από τη δυσάρεστη αναπνοή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | To φθηνό τρόφιμο που διορθώνει τις σκασμένες φτέρνες και τους κάλους
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γιατί το μαρούλι iceberg ονομάστηκε iceberg;