Η συγχώνευση Kroger-Albertsons δημιουργεί έναν οργανισμό που θα ελέγχει το 22% της λιανικής αγοράς τροφίμων.
Το Κέντρο για την Επιστήμη στο Δημόσιο Συμφέρον των ΗΠΑ (CSPI) καλεί την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου να εμποδίσει τη συγχώνευση των δύο κορυφαίων αλυσίδων παντοπωλείων της χώρας, της Kroger και της Albertsons. Η μη κερδοσκοπική ομάδα εποπτείας της διατροφής και της ασφάλειας των τροφίμων λέει ότι η προτεινόμενη συγχώνευση θα έχει ως αποτέλεσμα λιγότερα παντοπωλεία και υψηλότερες τιμές τροφίμων – επηρεάζοντας αρνητικά την ασφάλεια των τροφίμων και της διατροφής για τους καταναλωτές σε όλη τη χώρα.
Η συγχώνευση Kroger-Albertsons θα συνδύαζε τις δύο μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ, με αποτέλεσμα μια οντότητα που θα ελέγχει το 22 τοις εκατό της λιανικής αγοράς τροφίμων και θα την καθιστά τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης τροφίμων της χώρας. Μετά τη συγχώνευση, οι συνδυασμένες εταιρείες και η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης τροφίμων, η Walmart, θα έλεγχαν το 55 τοις εκατό της λιανικής αγοράς τροφίμων. Η έρευνα δείχνει ότι οι συγχωνεύσεις ειδών παντοπωλείου σε αγορές με υψηλή συγκέντρωση συνδέονται με υψηλότερες τιμές των τροφίμων. Η ενοποίηση στον κλάδο των παντοπωλείων συνδέεται επίσης με λιγότερα παντοπωλεία. Οι Kroger και Albertson παραδέχονται ότι θα πρέπει να εκχωρήσουν μεταξύ 100 και 375 παντοπωλείων εάν εγκριθεί η συγχώνευση.
«Οι τιμές των τροφίμων είναι υψηλότερες από ποτέ και σαράντα εκατομμύρια Αμερικανοί ζουν σε περιοχές με χαμηλά εισοδήματα και περιορισμένη πρόσβαση σε υγιεινά, οικονομικά τρόφιμα», δήλωσε ο πρόεδρος της CSPI, Δρ. Peter G. Lurie. «Η προτεινόμενη συγχώνευση των Kroger και Albertsons πιθανότατα θα σημαίνει υψηλότερες τιμές, λιγότερα καταστήματα και λιγότερο ανταγωνισμό. Μπορεί να είναι μια καλή κίνηση για τα στελέχη και τους μετόχους, αλλά η συγχώνευση θα ήταν οικονομικό πλήγμα για τους Αμερικανούς, ειδικά εκείνους των οποίων οι θέσεις εργασίας θα χαθούν μετά τη συγχώνευση».