Συνολικά 36 άνθρωποι αρρώστησαν σε δύο πτήσεις
Το Κέντρο Προστασίας Υγείας (CHP) στο Χονγκ Κονγκ διερευνά αναφορές για τροφική δηλητηρίαση σε επιβάτες σε πτήσεις από το Νεπάλ. Συνολικά 36 άνθρωποι αρρώστησαν σε δύο πτήσεις της Cathay Pacific από το Κατμαντού στο Χονγκ Κονγκ.
Η πρώτη ομάδα ασθενών ανέπτυξε συμπτώματα τροφικής δηλητηρίασης, όπως έμετο, ναυτία, κοιλιακό άλγος και πυρετό, περίπου 10 έως 30 λεπτά μετά το σερβίρισμα των γευμάτων σε πτήση στις 8 Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με την έρευνα οι επιβάτες δεν είχαν καταναλώσει κανένα κοινό φαγητό πριν από την επιβίβαση.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ο Γολγοθάς μιας 2χρονης με σοβαρές αλλεργίες: Την ταϊζουν έξω από νοσοκομεία ώστε αν χρειαστεί να νοσηλευτεί άμεσα!
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ζευγάρια μηνύουν εταιρεία για ελαττωματικό ιατρικό προϊόν εξωσωματικής γονιμοποίησης που κατέστρεψε τα έμβρυά τους!
Η δεύτερη ομάδα, που αναφέρθηκε στις 9 Ιανουαρίου, περιλαμβάνει 14 άνδρες και έξι γυναίκες ηλικίας μεταξύ 11 και 51 ετών από οκτώ οικογένειες και ομάδες που δεν γνωρίζονται μεταξύ τους.
Δεκατρείς από αυτούς αναζήτησαν ιατρική συμβουλή κατά την προσγείωση, αλλά κανένας δεν χρειάστηκε νοσηλεία. Εκτός από το φαγητό που σερβίρεται στην πτήση, η έρευνα του CHP αποκάλυψε ότι επίσης δεν είχαν καταναλώσει κανένα κοινό φαγητό πριν μπουν στο αεροπλάνο.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Επιδημία αφθώδους πυρετού σε κοπάδια στη Γερμανία μετά από 40 χρόνια – Έκτακτα μέτρα και ζώνες αποκλεισμού
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Coca Cola, καφές, τσάι ή κόκκινο κρασί; Ποιο μαυρίζει περισσότερο τα δόντια… και δεν είναι αυτό που νομίζετε!
Τα τρόφιμα που ελέγχθηκαν
Ψωμί, φρούτα, παντζαροσαλάτα, αρνί με ρύζι, ρύζι με κοτόπουλο και παγωτό ήταν κοινά είδη που σερβίρονταν στις πτήσεις. Οι αξιωματούχοι πήραν δείγματα από την ίδια παρτίδα τροφίμων που δόθηκε στους επιβάτες.
Η CHP και το Κέντρο Ασφάλειας Τροφίμων (CFS) επιθεώρησαν την Cathay Pacific Catering Service, η οποία παρείχε τα τρόφιμα, για να εξετάσουν τη διαδικασία προετοιμασίας και την υγιεινή και βρήκαν ότι η τροφή αποθηκεύτηκε σε κατάλληλη θερμοκρασία και με τον σωστό τρόπο.
Ωστόσο, καθώς η παντζαροσαλάτα απαιτεί περισσότερη προετοιμασία με το χέρι και δεν χρειάζεται να ξαναζεσταθεί πριν από την κατανάλωση, η CHP διέταξε να διακοπεί η προμήθεια της προληπτικά.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Δέκα νεκροί και 61 ασθένειες από αλλαντικά – Τα ευρήματα των επιθεωρητών στο εργοστάσιο παραγωγής
Η CHP ανέφερε τα κρούσματα στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) και στην υγειονομική αρχή του Νεπάλ και ζήτησε τυχόν αναφορές τροφικής δηλητηρίασης μεταξύ των επιβατών σε πτήσεις από το Νεπάλ προς προορισμούς εκτός του Χονγκ Κονγκ.
Πρόσφατα, αρκετοί υπάλληλοι της United Airlines αρρώστησαν μετά από ένα γεύμα που παρείχε η εταιρεία κατά την περίοδο των Χριστουγέννων.
Επικαλούμενος τα αρχεία της United Airlines, η Ένωση Αεροσυνοδών ανέφερε ότι 492 γεύματα σερβίρονται σε αεροσυνοδούς κατά τη διάρκεια των διακοπών των Χριστουγέννων στο Ντένβερ. Από αυτούς που έλαβαν γεύμα, υπήρξαν 24 αναφορές συμπτωμάτων που συνάδουν με τροφική δηλητηρίαση.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Φάτε αυτό το φρούτο πριν το ύπνο και κοιμηθείτε σαν πουλάκι
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αυτές είναι οι πλούσιες σε μαγνήσιο τροφές που θα σας γλιτώσουν από τις κράμπες στα πόδια, την κούραση και την αδυναμία
Γιατί το φαγητό στο αεροπλάνο είναι αμφιβόλου ποιότητος;
Είναι εξαιρετικά σπάνιες οι περιπτώσεις που τα αεροπορικά ταξίδια συνοδεύονται από μια ευχάριστη γαστρονομική εμπειρία και δυστυχώς, κατά γενική ομολογία το φαγητό αεροπλάνου δεν έχει και την καλύτερη φήμη.
Οι αεροπορικές εταιρείες στην προσπάθεια τους να μειώσουν τα έξοδά τους, έχουν επιλέξει να προβούν σε υποβάθμιση του φαγητού που παρέχουν στο επιβατικό κοινό.
Συνήθως είναι κάποιο φροντισμένο – ήδη έτοιμο φαγητό από εταιρία catering, σερβιρισμένο σε πλαστικό ή αλουμινένιο κουτί. Οι συνθήκες παρασκευής και διατήρησής του δεν είναι και οι ιδανικές, γι’ αυτό καλό είναι να αποφεύγουμε τα πιο ευπαθή πιάτα και να συμβιβαζόμαστε με ασφαλείς λύσεις.