Η κατανάλωση αυτών των ζυμαρικών είναι… “πρόκληση” στο διαδίκτυο.
Οι αρχές ασφάλειας Τροφίμων της Δανίας ανακάλεσαν από την αγορά στιγμιαία νουντλς, καθώς όπως ανέφερε η Danish Veterinary and Food Administration, σε σχετική ανακοίνωση, «τα επίπεδα ολικής καψαϊκίνης στα προϊόντα ενέχουν κίνδυνο οξείας δηλητηρίαση». Το Ινστιτούτο Τροφίμων DTU εκτιμά ότι τα επίπεδα ολικής καψαϊκίνης σε μια συσκευασία και των τριών προϊόντων noodle: “3 x Spicy & Hot Chicken”, “2 x Spicy & Hot Chicken” και “Hot Chicken Stew” που πωλούνται και στην Ελλάδα, είναι τόσο υψηλά που υπάρχει κίνδυνος, ο καταναλωτής να αναπτύξει οξεία δηλητηρίαση.
Κάτι ανάλογο είχε συμβεί και στην Ελλάδα, όταν ο ΕΦΕΤ ανακάλεσε πατατάκια λόγω υψηλών επιπέδων της νευροτοξίνης, καψαϊκίνη, που μπορεί να έχει συνέπειες για την υγεία, με συμπτώματα όπως ναυτία, έμετο, υψηλή αρτηριακή πίεση, κάψιμο στα μάτια και ερεθισμό στους βλεννογόνους.
Η Δανική Υπηρεσία Κτηνιατρικών και Τροφίμων δεν διευκρίνισε εάν η ανάκληση προκλήθηκε από συγκεκριμένο περιστατικό, αλλά συμβούλευσε τους καταναλωτές να επιστρέψουν τα προϊόντα στο κατάστημα από όπου αγοράστηκαν ή να τα απορρίψουν και «εάν το παιδί σας εμφανίσει οξεία συμπτώματα αμέσως μετά την κατανάλωση των προϊόντων χυλοπίτες, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Γραμμή Δηλητηριάσεων».
- Δείτε επίσης: Προσοχή με την προσθήκη σοκολάτας σε γλυκά – Νέα μελέτη αποκαλύπτει αυξημένες τοξικές ουσίες από το ψήσιμο
Η καψαϊκίνη είναι μια πικάντικη, φυσική χημική ουσία που βρίσκεται στις πιπεριές τσίλι. Σύμφωνα με τους δοκιμαστές γεύσης, το αρχικό buldak ramen σημείωσε περίπου 4.000 στην κλίμακα Scoville, η οποία είναι περίπου ισοδύναμη με τη θερμότητα των jalapeños, ενώ μερικές από τις νέες γεύσεις μπορεί να είναι δύο ή τρεις φορές πιο καυτερές.
Σύμφωνα με το CNN τα στιγμιαία ζυμαρικά καταναλώνονται ως αποτέλεσμα “πρόκλησης” στο διαδίκτυο. Ο νοτιοκορεατικός γίγαντας νουντλς Samyang, ο οποίος ανέπτυξε το ramen, διευκρίνισε ότι τα προϊόντα δεν ανακλήθηκαν λόγω προβλημάτων ποιότητας αλλά «επειδή είναι τόσο πικάντικα θα μπορούσαν να προκαλέσουν προβλήματα».
Η Samyang ήταν ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής νουντλς της χώρας μετά τους Ottugi και Nongshim σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων του 2022.
Τα noodles κυκλοφόρησαν το 2012 και έγιναν δημοφιλή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από influencers που διαλαλούν το “Fire Noodles Challenge”. Τον Μάρτιο, η ράπερ Cardi B αναζωπύρωσε την τρέλα με ένα βίντεο TikTok.