Πως αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές την ΕΚΕ και τις δράσεις βιωσιμότητας στη βιομηχανία τροφίμων.
Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Food του Mdpi στο Ειδικό Τεύχος Συμπεριφορά Καταναλωτή και Επιλογή Τροφίμων, εξέτασε το ζήτημα της χρήσης των δραστηριοτήτων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) ως εργαλείου μάρκετινγκ από την οπτική γωνία των πελατών στην αγορά τροφίμων. Η έρευνα βασίστηκε σε ερωτηματολόγιο με 1254 ερωτηθέντες. Τα βασικότερα συμπεράσματα της μελέτης είναι:
- Αν και οι καταναλωτές είναι εξοικειωμένοι με την ΕΚΕ, πολλοί ερωτηθέντες πρέπει να μάθουν περισσότερα για αυτές τις δραστηριότητες.
- Οι δραστηριότητες ΕΚΕ πρέπει να εφαρμόζονται και να κοινοποιούνται πιο ενεργά από τις εταιρείες τροφίμων.
- Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται τη βιωσιμότητα των εταιρειών τροφίμων και τις δραστηριότητές τους ΕΚΕ ως ένα εργαλείο επικοινωνίας μάρκετινγκ που μπορεί να οικοδομήσει μια θετική εικόνα της εταιρείας.
- Στο κατώφλι της 3ης χιλιετίας, η ΕΚΕ συνδέεται επίσης με τη δημιουργία προτιμήσεων στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών.
- Ενώ ο τρόπος παραγωγής των τροφίμων μπορεί να αλλάξει μέσω κανονισμών, η επικοινωνία της ΕΚΕ και οι δραστηριότητες βιωσιμότητας αποτελούν βασικούς μοχλούς για την ανάπτυξη των εταιρειών τροφίμων.
- Η αξιοπιστία είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες και οι πελάτες διαδραματίζουν βασικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση.
- Το ζήτημα έχει τεράστιο αντίκτυπο στην επιτυχία των εταιρειών τροφίμων στην αγορά και, ως εκ τούτου, θα ήταν σκόπιμο να δοθεί προσοχή σε αυτό και να διεξαχθεί παρόμοια έρευνα σε άλλες χώρες της ΕΕ και στις εταιρείες τροφίμων τους.
Η έρευνα διεξήχθη από: Σχολή Οικονομικών και Διοίκησης, Ινστιτούτο Μάρκετινγκ, Εμπορίου και Κοινωνικών Σπουδών, Σλοβακικό Πανεπιστήμιο Γεωργίας Σλοβακία -Τμήμα Επικοινωνίας και Διαφήμισης Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Φιλοσοφική Σχολή, Constantine Slovakia – Τμήμα Εμπορίου και Χρηματοοικονομικών, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Τσεχικό Πανεπιστήμιο Επιστημών Ζωής Πράγα, Τσεχία.