Έρευνα της Amcor για τις καταναλωτικές τάσεις στην συσκευασία σκληρού τυριού.
Η αγορά σκληρού τυριού στην Ευρώπη είναι ιδιαίτερα αναπτυσσόμενη τα τελευταία χρόνια. Αλλά τι ρόλο παίζει η συσκευασία ως προς την περαιτέρω εξέλιξή της;
Η εταιρεία παραγωγής συσκευασιών Amcor αποκάλυψε πρόσφατα τα ευρήματα μιας έρευνας σχετικά με τις προσδοκίες των καταναλωτών στις συσκευασίες σκληρού τυριού σε όλη την Ευρώπη.
Στην έρευνα συμμετείχαν 3.176 αγοραστές σκληρού τυριού στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ολλανδία και τη Σουηδία, οι οποίοι μοιράστηκαν το πώς η συσκευασία επηρεάζει τις αποφάσεις τους για να αγοράσουν ένα σκληρό τυρί και τι τους αρέσει περισσότερο.
Σύμφωνα με τα βασικά ευρήματα, το 89% των καταναλωτών σε όλη την Ευρώπη δήλωσαν ότι μια διαφανής συσκευασία είναι ιδιαίτερα σημαντική κατά την αγορά σκληρού τυριού, γιατί βοηθά καλύτερα στο να αξιολογήσουν το μέγεθος και τη φρεσκάδα του προϊόντος προτού το αγοράσουν. Αντίθετα, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να μην αγοράσουν ένα σκληρό τυρί, όσο πιο αδιαφανής είναι η συσκευασία του.
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι οι καταναλωτές σκληρού τυριού δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στη σφράγιση της συσκευασίας, με το 70% να κατατάσσει την ακεραιότητα της σφραγίδας ως τη σημαντικότερη. Επιπλέον, το 53% θεωρεί βασικό παράγοντα μια επανασφραγιζόμενη συσκευασία στο σκληρό τυρί. Μάλιστα, το 76% των Γάλλων επισημαίνει ότι το να επανασφραγίζεται η συσκευασία είναι ιδιαίτερα σημαντικό.
Αλλά σύμφωνα με τον Yi Jiang, Διευθυντής Μάρκετινγκ Dairy στην Amcor, από την έρευνα φάνηκε πως η εμπειρία των καταναλωτών σχετικά με τη χρήση των χαρακτηριστικών επανασφράγισης δεν είναι πάντα θετική, γεγονός υποδηλώνει ότι οι μάρκες πρέπει να βελτιώσουν αυτό το χαρακτηριστικό.
Η ανακυκλωσιμότητα είναι εξίσου υψηλή καταναλωτική προτεραιότητα, με την έρευνα να αποκαλύπτει πως το 80% των ευρωπαίων καταναλωτών ανακυκλώνουν τη συσκευασία του σκληρού τυριού τους σύμφωνα με τις τοπικές οδηγίες, ιδιαίτερα στην Ιταλία, τη Γερμανία και την Ιταλία. Από την άλλη πλευρά, όσοι δεν ανακυκλώνουν δεν είναι απαραίτητα λιγότερο οπαδοί της βιωσιμότητας, καθώς το 37% αυτών δηλώνει άγνοια ως προς τη διαδικασία, το 28% απουσία κάδων ανακύκλωσης στην περιοχή του και το 25% ότι των είναι πολύ δύσκολο να διαχωριστούν και να καθαριστεί το τυρί για να μπει σε κάδο ανακύκλωσης.
Ως κορυφαία επιλογή σε υλικό συσκευασίας αναδείχθηκε το τυρί, το οποίο οι συμμετέχοντες στην έρευνα χαρακτήρισαν ποιοτικό και ποιοτικό για να στεγάσει ένα σκληρό τυρί. Είναι φανερό πως αυτή η άποψη σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την αντίληψη ως προς την ευκολότερη ανακυκλωσιμότητα του χαρτιού.
Η ζήτηση για ανακυκλώσιμες συσκευασίες τυριού δεν αφορά αποκλειστικά τους καταναλωτές, αλλά και την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον Κανονισμό Συσκευασιών και Απορριμμάτων Συσκευασίας (PPWR) και τους στόχους βιωσιμότητας που τίθενται από τις εταιρείες.