Ταξιδιωτικοί πράκτορες στον Δήμο Αριστοτέλη για τη γνωριμία των επισκεπτών με τη φυσική, πολιτιστική και ιστορική ταυτότητα του προορισμού «μέσα από ένα ποτήρι κρασί».
«Ιερός Τρύγος στον Άθωνα»: έτσι βαφτίστηκε το ταξίδι εξοικείωσης για Λιβανέζους ταξιδιωτικούς πράκτορες, που διοργάνωσε στην ανατολική Χαλκιδική ο δήμος Αριστοτέλη, σε συνεργασία με τον τουριστικό οργανισμό «MidEast» και τον δήμο Θεσσαλονίκης, με στόχο τη γνωριμία των επισκεπτών με τη φυσική, πολιτιστική και ιστορική ταυτότητα του προορισμού «μέσα από ένα ποτήρι κρασί».
Πρόκειται για ένα πακέτο διακοπών μαζικού, πολιτιστικού και luxury τουρισμού, που θα παραδοθεί τις επόμενες ημέρες, ώστε να διοχετευθεί από τους ταξιδιωτικούς πράκτορες στις τουριστικές αγορές του Λιβάνου και του Ιράν. Μάλιστα, την άνοιξη του 2024 η προσπάθεια διάδοσης του πακέτου θα ενταθεί με αποστολές, σε δυνητικούς πελάτες, προσφορών και των λεγόμενων «flash sales» (προωθητικών ενεργειών, εκπτώσεων και προσφορών), δεδομένου ότι -σύμφωνα με τους διοργανωτές- οι Άραβες συχνά επιλέγουν τον ταξιδιωτικό προορισμό τους την τελευταία στιγμή. Στην περίπτωση αυτή, επισημαίνεται σε ανακοίνωση του δήμου Αριστοτέλη, καθοριστικός θα είναι ο ρόλος του tour operator «Tania Travel», στέλεχος του οποίου επισκέφθηκε πρόσφατα την Ανατολική Χαλκιδική και εξετάζει τρόπους τοποθέτησης ναυλωμένης πτήσης (charter flight), που θα συνδέσει τη Βηρυτό με τη Θεσσαλονίκη.
Το 2024 εξάλλου ο Δήμος Αριστοτέλη αναμένεται να ολοκληρώσει την προσκυνηματική δικτύωση του Στρατωνίου με τη Βηρυτό, η οποία προετοιμάζεται τα τελευταία δύο χρόνια: κοινός τόπος των δύο προορισμών είναι η καταγωγή της Αγίας Βαρβάρας (πολιούχου του Στρατωνίου και προστάτιδας των μεταλλωρύχων) από τη Βηρυτό, όπου και λατρεύεται με απόλυτα βιωματικό τρόπο.
«Μια τουριστική αγορά, τα χαρακτηριστικά της οποίας “κουμπώνουν” απόλυτα στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ανατολικής Χαλκιδικής έρχεται να συμπληρώσει κομμάτια του προσκυνηματικού, κυρίως, τοπικού παζλ» επισήμανε ο δήμαρχος Αριστοτέλη, Στέλιος Βαλιάνος. «Συνάμα, αναδεικνύεται ο πολιτισμός, οι οινικές περιηγήσεις και ο τουρισμός πολυτελείας, ενώ το 2024 προετοιμάζεται ειδική τουριστική ενότητα με τίτλο “γαμήλιος & honeymoon τουρισμός”, η οποία θα απευθυνθεί σε στοχευμένες τουριστικές αγορές, μεταξύ των οποίων και σε αυτήν του Λιβάνου».
To ταξίδι εξοικείωσης αποτέλεσε ειδική ενότητα του προγράμματος τουριστικής προβολής και προώθησης του Δήμου Αριστοτέλη, ο οποίος συγκαταλέγει τον Λίβανο στις τουριστικές αγορές – στόχους. «Παρόλο που η πρόσφατη οικονομική κατάρρευση διαμόρφωσε δυσμενείς συνθήκες ανάπτυξης στον παραγωγικό ιστό ολόκληρης της χώρας», λέει η CEO της MidEast, Κατερίνα Mousbeh, «o Λίβανος έδειξε ότι αντέχει, σημειώνοντας φέτος ρεκόρ ταξιδιωτικών εισροών στην Ελλάδα».
Οι συμμετέχοντες στο ταξίδι εξοικείωσης ακολούθησαν τμήματα της χαρτογραφημένης τοπικής οινικής διαδρομής της ανατολικής Χαλκιδικής: στα Αρχαία Στάγειρα και την Ολυμπιάδα, την Ιερισσό, την Ουρανούπολη, όπου παράπλευσαν τον Άθωνα και καταδύθηκαν στην υποβρύχια κάβα του Αθωνικού Κόλπου, τη Μεγάλη Παναγία, την Αρναία και τη Θεσσαλονίκη. Ως εξαιρετική χαρακτήρισαν την εμπειρία που απέκτησαν στην Ιερά Μονή Χιλανδαρίου Αγίου Όρους, επισκεπτόμενοι τον αμπελώνα και το οινοποιείο της Μονής.
Για την πραγματοποίηση του ταξιδιού εξοικείωσης συνεργάστηκαν 14 επιχειρήσεις – μέλη της Αριστοτελικής Σύμπραξης, ενώ η μεταφορά τους στην Αθωνική Πολιτεία πραγματοποιήθηκε με τα σκάφη των Αγιορείτικων Γραμμών, που έχουν την αποκλειστικότητα στη διακίνηση προσκυνητών από και προς το Άγιον Όρος.
ΑΠΕ