Κατηγορίες για συνομωσία στη διατήρηση υψηλών τιμών στο χοιρινό τουλάχιστον από το 2009 – Οι Αμερικανοί καταναλωτές μπορούν να υποβάλουν αξιώσεις για να λάβουν πίσω μετρητά από διακανονισμό 75 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ομαδική αγωγή κατά της μεγαλύτερης εταιρείας μεταποίησης κρέατος, JBS Food Company κατέθεσαν καταναλωτές στις ΗΠΑ, με βασικό επιχείρημα ότι άμεσοι, αλλά και έμμεσοι έμμεσοι αγοραστές χοιρινού κρέατος, αλλά και θαλασσινών, πληρώνουν ολοένα και αυξανόμενες τιμές για τα προϊόντα τους.
Οι λεπτομέρειες της αγωγής, όπως παραθέτει ο ιστότοπος Original Newsbreak, αναφέρουν ότι η JBS USA Food Company συνωμότησε με άλλες εταιρείες κρέατος προκειμένου να διατηρηθούν οι τιμές υψηλές σε ορισμένα προϊόντα χοιρινού κρέατος τουλάχιστον από την 1η Ιανουαρίου 2009, δημιουργώντας έτσι ένα ασυναγώνιστο πλαφόν τιμών λιανικής για την αγορά.
Φυσικά, όπως αναφέρει και κείμενο της αγωγής, ο στόχος των εταιρειών φέρεται να ήταν να αυξηθούν τα έσοδα σε βάρος των καταναλωτών και των ομοσπονδιακών και πολιτειακών αντιμονοπωλιακών νόμων προστασίας των καταναλωτών. Εκτός από την JBS, η αγωγή αναφέρει αρκετά ακόμα ονόματα, όπως η Tyson Prepared Foods και Tyson Fresh Meats και την εταιρεία στατιστικών δεδομένων για αγροτικές επιχειρήσεις Agri Stats.
Οι Αμερικανοί καταναλωτές μπορούν να διεκδικήσουν ορισμένα μετρητά από τον διακανονισμό των 75 εκατ. δολαρίων στον οποίο κατέληξε η αγωγή, αν διαμένουν σε 28 από τις πολιτείες των ΗΠΑ και έχουν αγοράσει για άμεση ή έμμεση χρήση προϊόντα χοιρινού κρέατος από τις εταιρείες που αναφέρονται στην αγωγή από την 1η Ιανουαρίου 2009 έως τις 2 Απριλίου 2021.
Δεν είναι η πρώτη φορά – και μάλλον ούτε η τελευταία- που οι προαναφερθείσες εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωπες με αγωγή και δη για συνομωσία. Το 2022 εργαζόμενοι στις εταιρείες μεταποίησης κρέατος έκαναν μήνυση σε αυτές και σε άλλες επιχειρήσεις για κρυφά λόμπι στη διατήρηση χαμηλών μισθών, το οποίο οδηγεί τις μικρότερες επιχειρήσεις να μην μπορούν να δώσουν καλύτερους μισθούς ή τους εργαζόμενους να βρουν κάτι καλύτερο.