Ο κενός χώρος στη σακούλα με τα πατατάκια δεν οφείλεται μόνο σε λόγους εξοικονόμησης χρημάτων.
Πόσες φορές σας έχει τύχει να αγοράσετε μια σακούλα με πατατάκια και η μισή να είναι απογοητευτικά άδεια; Σίγουρα πολλές φορές.
Ο πρώτος λόγος που μας έρχεται στο μυαλό για αυτό είναι ότι οι εταιρείες θέλουν να εξοικονομήσουν χρήματα. Και ενώ πράγματι σε μερικές περιπτώσεις η ποσότητα έχει μειωθεί -όπως έκανε η Doritos πέρσι λόγω πληθωρισμού- υπάρχει και ένας άλλος λόγος που η σακούλα είναι μερικώς άδεια: η λειτουργικότητα.
Πρόκειται για ένα “λειτουργικό slack-fill” και αφορά στην προστασία των τροφίμων από τη συσκευασία. Πώς γίνεται αυτό; Τα πακέτα περιέχουν άζωτο, το οποίο προστατεύει τα πατατάκια από το να θρυμματιστούν εντελώς, ενώ παράλληλα τα διατηρεί φρέσκα και τραγανά.
Σκεφτείτε κάτι σαν ένα “μαξιλάρι” από αέρα, για να κρατά τα πατατάκια ασφαλή κατά τη μεταφορά.
Επίσης, υπάρχουν περιπτώσεις όπου απαιτείται ένα ελάχιστο μέγεθος συσκευασίας μόνο για να χωρέσει όλη η ετικέτα σε αυτό. Αλλά είναι όλες οι μάρκες ίδιες όσον αφορά στο ποσοστό σε αέρα μέσα στη σακούλα;
Μια έρευνα του 2017 που διεξήχθη στις ΗΠΑ από την CDA Appliances ανακάλυψε σημαντική διαφορά στην ποσότητα αέρα στις σακούλες με πατατάκια από κάθε μάρκα. Εξετάζοντας 15 διαφορετικά είδη, εντόπισε περιεκρικότητα αέρα 54%, αλλά το εύρος ήταν μεγάλο, καθώς μια σακούλα της μάρκας Popchips περιείχε 72% αέρα, μια άλλη της μάρκας Wotsits ήρθε 18%.
Μπορούμε, λοιπόν, να αισθανόμαστε ασφαλείς για τα κίνητρα των εταιρειών πίσω από αυτό; Σίγουρα όχι.