H αγορά χύμα προϊόντων κοστίζει στη μέση οικογένεια 155 δολάρια περισσότερο το χρόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Οι οικογένειες της Αυστραλίας πληρώνουν 155 δολάρια περισσότερα ετησίως για να αγοράζουν μη συσκευασμένα φρούτα και λαχανικά, ενώ τα σούπερ μάρκετ χρεώνουν λιγότερα για τα πλαστικά συσκευασμένα προϊόντα, σύμφωνα με μια νέα ανασκόπηση.
Η Αυστραλιανή Εταιρεία Προστασίας της Θάλασσας ξεκίνησε τη δεύτερη ανασκόπηση της χρήσης πλαστικού από τα σούπερ μάρκετ. Διαπίστωσε ότι τα χύμα φρούτα και λαχανικά είναι συχνά πιο ακριβά από τα πλαστικά τυλιγμένα προϊόντα, με τις χύμα πατάτες να κοστίζουν 53% περισσότερο από τις πατάτες σε σακούλα.
Η Woolworths χρεώνει περισσότερο τα μη συσκευασμένα φρέσκα προϊόντα στο 77% των περιπτώσεων, υψηλότερα από το συνολικό μέσο όρο των σούπερ μάρκετ που είναι 73%. Η πλαστική ρύπανση είναι μια περιβαλλοντική κρίση, που μολύνει τους ωκεανούς και τις υδάτινες οδούς, σκοτώνει τη θαλάσσια ζωή και επηρεάζει την ανθρώπινη υγεία, δήλωσε ο Cip Hamilton εκ μέρους εταιρείας.
«Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι όσο αυξάνεται η παραγωγή πλαστικού, τόσο αυξάνεται και η πλαστική ρύπανση», δήλωσε η ίδια.
«Τα σούπερ μάρκετ συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στο πρόβλημα με τα πλαστικά, αλλά δεν κάνουν αρκετά για να μειώσουν τις πλαστικές συσκευασίες και να επιτύχουν τους εθνικούς στόχους μείωσης των συσκευασιών που έχουν υποστηρίξει.
«Αυτό που είναι πραγματικά απογοητευτικό είναι ότι τα Woolworths, Coles και Aldi χρεώνουν περισσότερα για τα χύμα φρούτα και λαχανικά από ό,τι για τα προϊόντα σε πλαστικό περιτύλιγμα περισσότερο από το 70% των περιπτώσεων, και μερικές φορές η διαφορά τιμής είναι εκπληκτική».
Εκπρόσωπος της Woolworths δήλωσε ότι το σούπερ μάρκετ έχει αφαιρέσει περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια κιλά παρθένου πλαστικού από τη γκάμα της δικής του μάρκας από το 2018 και ότι κατά μέσο όρο το 51% του συνόλου των συσκευασιών που μπορούσε να ελέγξει ήταν ανακυκλωμένου περιεχομένου.
Είπαν ότι ένα μεγάλο μέρος των φρούτων και λαχανικών της πωλείται χύμα, αλλά ορισμένα είδη συσκευάζονται για να προσφέρουν στους πελάτες φθηνότερα προϊόντα χύμα ή να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής στο ράφι.
«Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν ακόμη περισσότερα να κάνουμε και θα συνεχίσουμε να δημοσιεύουμε τα δεδομένα μας για τις συσκευασίες, ώστε να λογοδοτούμε για την πρόοδό μας, ενώ παράλληλα θα ενθαρρύνουμε τους προμηθευτές μας να κάνουν το ίδιο», δήλωσε ο εκπρόσωπος.
Εκπρόσωπος της Coles δήλωσε ότι τα προσυσκευασμένα νωπά προϊόντα, γενικά, είναι μικρότερα σε μέγεθος, δίνοντας στους πελάτες περισσότερες επιλογές και επιτρέποντας στους παραγωγούς να χρησιμοποιήσουν μεγαλύτερο ποσοστό της σοδειάς τους.
Από το 2021, περισσότερα από 500 εκατομμύρια κομμάτια πλαστικού έχουν αφαιρεθεί από τα προϊόντα της μάρκας Coles και το σούπερ μάρκετ δοκιμάζει επί του παρόντος χαρτόκουτα σε επιλεγμένα καταστήματα για να ενθαρρύνει τους πελάτες να αγοράζουν χύμα φρούτα και λαχανικά.
«Συνεχίζουμε να κάνουμε βελτιώσεις στις συσκευασίες μας προκειμένου να μειώσουμε τις περιττές πλαστικές συσκευασίες», κατέληξε η ίδια.