Η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, η κλιματική αλλαγή και άλλοι παράγοντες, οδηγούν τις βιομηχανίες τροφίμων να διακόψουν την προμήθεια ορισμένων πρώτων υλών.
Όλο αυτό, έχει ως αντίκτυπο την αναδιαμόρφωση της συνταγής πολλές φορές, ακόμα και την πλήρη διακοπή ορισμένων προϊόντων, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.
Όπως αναφέρει το foodprocessing, η έρευνα αυτή σε περισσότερα από 300 στελέχη του κλάδου Consumer Packaged Goods (CPG) από την TraceGains, μια υπηρεσία πληροφοριών συστατικών, έδειξε ότι τα ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού βρίσκονται στην απόλυτη κορυφή των ανησυχιών των εμπλεκομένων.
Συστατικά που είτε δεν είναι διαθέσιμα είτε έχουν γίνει πολύ ακριβά έχουν αναγκάσει τις εταιρείες CPG σε διάφορες αλλαγές στην παραγωγή:
- Το 37% δήλωσε ότι είχε τροποποιήσει τα σκευάσματα για 20 ή περισσότερα από τα προϊόντα του. Ένα άλλο 25% έκανε τροποποιήσεις για 6 έως 19.
- Το 65% δήλωσε ότι αναγκάστηκε να αυξήσει τις τιμές τα τελευταία δύο χρόνια.
- Σχεδόν το 50% σταμάτησε εντελώς την παραγωγή ορισμένων προϊόντων και ένα άλλο 46% ομολόγησε ότι δεν μπόρεσε να συμβαδίσει με τη ζήτηση των καταναλωτών.
Οι ερωτηθέντες ακολουθούν μια ποικιλία στρατηγικών για την αντιμετώπιση της κατάστασης, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης των δικτύων προμηθευτών (69%) και της αλλαγής ή της εξάλειψης των προσφορών προϊόντων (41%).
«Ως καταναλωτές, αισθανόμαστε τον πόνο των ζητημάτων της αλυσίδας εφοδιασμού κάθε φορά που βγαίνουμε από ένα παντοπωλείο», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της TraceGains, Gary Nowacki. «Αυτή η έρευνα ρίχνει φως στο πρόβλημα απευθείας από την οπτική γωνία μιας μάρκας CPG και επιτρέπει σε άλλες εταιρείες τροφίμων και ποτών να γνωρίζουν ότι δεν είναι μόνες τους σε αυτόν τον αγώνα».