Η Tesco βρέθηκε στο στόχαστρο, συγκεντρώνοντας πέντε χιλιάδες καταγγελίες, (θεωρήθηκε η δεύτερη διαφήμιση με τις περισσότερες καταγγελίες) προερχόμενες από αντι-εμβολιαστές εξαιτίας της χριστουγεννιάτικης διαφήμισής της, η οποία έδειχνε τον Άγιο Βασίλη να κρατάει το πιστοποιητικό εμβολιασμού κατά του κορονοϊού.
Ωστόσο, η Αρχή Προτύπων Διαφήμισης (ASA) απέρριψε τις εν λόγω καταγγελίες, δικαιώνοντας την Tesco και λέγοντας πως το πιστοποιητικό εμβολιασμού είναι πιθανό να θεωρηθεί ως μια «χιουμοριστική αναφορά στους διεθνείς ταξιδιωτικούς κανόνες που έχουν υποστεί φέτος οι πολίτες».
Με τίτλο «Αυτά τα Χριστούγεννα, τίποτα δεν μας σταματάει», η διαφήμιση δείχνει τους πελάτες της Tesco αποφασισμένους να απολαύσουν τα σωστά Χριστούγεννα με την οικογένεια και τους φίλους τους μετά τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν λόγω κορονοϊού πέρυσι στις γιορτές.
Σε μια σκηνή, ένας ρεπόρτερ εμφανίζεται στην τηλεόραση με «έκτακτο δελτίο ειδήσεων» λέγοντας στους θεατές ότι «ο Άγιος Βασίλης θα μπορούσε να μπει σε καραντίνα».
Στη συνέχεια ο Άγιος Βασίλης παρουσιάζει το πιστοποιητικό εμβολιασμού του στον γκισέ, αποδεικνύοντας ότι έχει εμβολιαστεί, ώστε να μπορεί να εισέλθει στη χώρα χωρίς περιορισμούς.
Η ASA είπε ότι η πλειονότητα των καταγγελιών έκρινε τη διαφήμιση, η οποία μετράει περισσότερα από 400.000 views στο YouTube, καταναγκαστική και ότι ενθάρρυνε τις διακρίσεις με βάση το status του εμβολιασμού.
Ωστόσο, ανέφερε: «Έχοντας αξιολογήσει προσεκτικά τις 5.000 καταγγελίες που λάβαμε σχετικά με τη διαφημιστική χριστουγεννιάτικη καμπάνια της Tesco, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν παραβαίνει τους κανόνες μας και δεν υπάρχουν λόγοι για περαιτέρω ενέργειες.
«Συνοπτικά, θεωρούμε ότι η απεικόνιση του Άγιου Βασίλη που παρουσιάζει το πιστοποιητικό εμβολιασμού στο αεροδρόμιο είναι πιθανό να θεωρηθεί ως μια χιουμοριστική αναφορά στους διεθνείς ταξιδιωτικούς κανόνες που έχουν βιώσει οι πολίτες φέτος. Είναι απίθανο να ερμηνευθεί ως μήνυμα υπέρ των κανόνων ή γενικότερα του εμβολιασμού κατά του κορονοϊού.
Αν και κατανοούμε ότι ορισμένοι άνθρωποι διαφωνούν με το πρόγραμμα εμβολιασμού και μπορεί να βρουν τη διαφήμιση κακόγουστη, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η διαφήμιση είναι απίθανο να θεωρηθεί ανεύθυνη ή να προκαλέσει σοβαρή ή εκτεταμένη προσβολή».