Πρόγραμμα που διδάσκει στους γονείς πώς να μαγειρεύουν μαζί με τα παιδιά τους, βοηθά τα νήπια να αποκτήσουν πολλές σημαντικές δεξιότητες.
Δύο από τους καλύτερους προγνωστικούς παράγοντες για τη δια βίου υγεία και ευημερία είναι οι δεξιότητες αυτοελέγχου της πρώιμης παιδικής ηλικίας και οι υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Ένα νέο πρόγραμμα που διδάσκει στους γονείς πώς να μαγειρεύουν με τα 2χρονα παιδιά τους βοηθά τα νήπια να διαπρέψουν και στα δύο μέτωπα. Κάνοντας πράγματα όπως το ανακάτεμα υλικών χωρίς να χυθούν και το να τραγουδούν ένα τραγούδι ενώ κάτι είναι στο φούρνο μικροκυμάτων, βοηθά τα νήπια να μάθουν πολλές σημαντικές δεξιότητες αυτοελέγχου, όπως προσοχή, έλεγχος του σώματός τους, υπομονή και συνεργασία με τους γονείς τους. Τα νήπια ενθουσιάζονται επίσης με τη συμμετοχή τους στη δραστηριότητα των «ενηλίκων» και είναι πιο πιθανό να δοκιμάσουν τις νέες τροφές που βοηθούν στην παρασκευή τους. Προηγούμενη έρευνα έχει δείξει ότι ο αυτοέλεγχος στην προσχολική ηλικία προβλέπει τα αποτελέσματα των ενηλίκων, όπως υψηλότερα εισοδήματα και λιγότερα προβλήματα υγείας.
Το πρόγραμμα Recipe 4 Success αναπτύχθηκε από κοινού και δοκιμάστηκε αυστηρά από μια ομάδα ερευνητών από τα αμερικάνικαΠανεπιστήμια University of Wisconsin-Madison και Pennsylvania State University και μέλη του προσωπικού προγραμμάτων επισκέψεων κατ’ οίκον σε επτά πόλεις, κωμοπόλεις και αγροτικές περιοχές σε όλο το Wisconsin και την Pennsylvania. Τα αποτελέσματα της δεύτερης τυχαιοποιημένης ελεγχόμενης δοκιμής του Recipe 4 Success μόλις δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Child Development.
«Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι οι γονείς και τα νήπια είναι τόσο ενθουσιασμένοι που μαγειρεύουν μαζί υγιεινά τρόφιμα. Οι γονείς μαθαίνουν εύκολα νέες στρατηγικές που μετατρέπουν τις καθημερινές συνήθειες, όπως το να φτιάχνουν μεσημεριανό γεύμα, σε μια μορφή ποιοτικού χρόνου με τα νήπια τους που είναι ταυτόχρονα εκπαιδευτικός και διασκεδαστικός», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας, Robert Nix, καθηγητής ανθρώπινης ανάπτυξης και οικογενειακών σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Wisconsin. -Μάντισον. «Είμαστε χαρούμενοι που είδαμε ότι οι γονείς μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν αυτά που έμαθαν στα ειδικά μαθήματα μαγειρικής για να υποστηρίξουν την ανάπτυξη των νηπίων τους σε άλλες δραστηριότητες».
Στη μελέτη συμμετείχαν 242 γονείς και τα νήπια τους. Το 37% των οικογενειών ήταν λευκοί, το 25% ήταν μαύροι, το 19% ήταν Λατίνοι, το 17% ήταν πολυφυλετικές, το 2% ήταν Ασιάτες Αμερικανοί και λιγότερο από το 1% ήταν αυτόχθονες Αμερικανοί. Το ενενήντα ένα τοις εκατό των φροντιστών ήταν μητέρες, το 5% ήταν πατέρες και το 4% ήταν άλλοι συγγενείς. Το σαράντα επτά τοις εκατό των γονέων ήταν άγαμοι ή δεν ζούσαν με σύντροφο. Το εξήντα πέντε τοις εκατό είχε πτυχίο γυμνασίου ή λιγότερο. Το 60% δεν εργάστηκε εκτός σπιτιού. Το 20% είχε μερική απασχόληση. και το 20% είχε εργασία πλήρους απασχόλησης. Το εξήντα εννέα τοις εκατό των οικογενειών ζούσε κάτω από το ομοσπονδιακό όριο της φτώχειας, και ένα επιπλέον 25% των οικογενειών ζούσε κάτω από το 200% αυτού του ορίου. Το μεσαίο οικογενειακό εισόδημα ήταν 1.555 $ το μήνα. Το 51% των νηπίων ήταν κορίτσια και το 49% ήταν αγόρια. Στην αρχή της μελέτης, τα νήπια ήταν κατά μέσο όρο 2,5 ετών.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε διαδοχικά και υψηλά δομημένα μαθήματα προετοιμασίας φαγητού, τα οποία παρείχαν αμέτρητες ευκαιρίες στους γονείς να εξασκήσουν την ευαίσθητη σκαλωσιά των δεξιοτήτων αυτοελέγχου των παιδιών και να μάθουν πρακτικές σωστής διατροφής. Τα μαθήματα παρείχαν επίσης πολλές ευκαιρίες στα νήπια να ασκήσουν τον αυτοέλεγχο και να εκτεθούν σε νέες υγιεινές τροφές. Κάθε μάθημα απαιτούσε περίπου 45 λεπτά μιας τυπικής επίσκεψης στο σπίτι διάρκειας 90 λεπτών.
Αυτή η μελέτη καταδεικνύει πόσο προσεκτικά σχεδιασμένα και δοκιμασμένα προγράμματα σπουδών μπορούν να βοηθήσουν στη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας των ανθρώπινων υπηρεσιών.
###
Αυτή η εργασία υποστηρίχθηκε από το Εθνικό Ινστιτούτο Παιδικής Υγείας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης Eunice Kennedy Shriver του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας, το Εθνικό Κέντρο για την Προώθηση Μεταφραστικών Επιστημών, το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια και το Πανεπιστήμιο του Wisconsin-Madison.
Συνοψίζεται από το Child Development , «Προώθηση της αυτορρύθμισης των νηπίων και των υγιεινών διατροφικών συνηθειών μεταξύ οικογενειών που ζουν σε συνθήκες φτώχειας: Μια τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή του Recipe 4 Success» από τον Nix, RL (University of Wisconsin-Madison), Gill, S. (Πολιτεία Πενσυλβάνια University-York), Hostetler, ML, Feinberg, ME, Francis, LA, Stifter, CA, (The Pennsylvania State University), McNeil, CB (University of Florida), Kidder, S., Jones, DE (The Pennsylvania State University) ), Park, YR, Kim, CN, Engbretson, AM, Braaten, SM (Πανεπιστήμιο Wisconsin-Madison) και Tamkin, VL (Πανεπιστήμιο Santa Clara). Πνευματικά δικαιώματα 2023 The Society for Research in Child Development, Inc. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.