Νορβηγική μελέτη σε παιδιά προσχολικής ηλικίας δείχνει ότι η καθημερινή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών συνδέεται με λιγότερο άγχος, καλύτερη συμπεριφορά και μειωμένα ξεσπάσματα.
Η διατροφή των παιδιών φαίνεται να επηρεάζει όχι μόνο τη σωματική αλλά και την ψυχική τους υγεία, σύμφωνα με νέα νορβηγική επιστημονική έρευνα, η οποία συνδέει την αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών με λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς στην προσχολική ηλικία. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του Πανεπιστημίου Agder στη Νορβηγία και δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nutrients journal. Οι επιστήμονες ανέλυσαν δεδομένα από 363 παιδιά ηλικίας τεσσάρων ετών και τις μητέρες τους, στο πλαίσιο της νορβηγικής έρευνας «Early Food for Future Health», μιας τυχαιοποιημένης ελεγχόμενης δοκιμής που εξετάζει πώς οι διατροφικές συνήθειες από τη βρεφική ηλικία επηρεάζουν τη μελλοντική υγεία.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Παράσιτο σέρνεται για να βγει από το σούσι σε πιάτο εστιατορίου πριν καταναλωθεί – Απίστευτο βίντεο
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ομαδική αγωγή κατά κολοσσού ηλεκτρονικού εμπορίου γιατί «κρύβει» τα επικίνδυνα συστατικά στα αντηλιακά
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά που κατανάλωναν συχνότερα φρούτα και λαχανικά εμφάνιζαν χαμηλότερα επίπεδα εσωτερικευμένων προβλημάτων συμπεριφοράς, όπως άγχος, θλίψη, κοινωνική απόσυρση και καταθλιπτικά συμπτώματα. Η συσχέτιση αυτή παρέμεινε ισχυρή ακόμη και όταν οι ερευνητές έλαβαν υπόψη παράγοντες όπως το μορφωτικό επίπεδο της μητέρας, οι οικονομικές δυσκολίες της οικογένειας και η ψυχική κατάσταση της μητέρας.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | IKEA: Στα δικαστήρια γιατί κράτησε τις αυξήσεις τιμών για τους πελάτες, ακόμα και αφού οι δασμοί Τραμπ κρίθηκαν παράνομοι
Αντίθετα, τα παιδιά που κατανάλωναν πιο συχνά γλυκά, πατατάκια και άλλου τύπου αλμυρά ή επεξεργασμένα σνακ παρουσίαζαν περισσότερα εξωτερικευμένα προβλήματα συμπεριφοράς. Σε αυτή την κατηγορία περιλαμβάνονται η επιθετικότητα, οι εκρήξεις θυμού, η υπερκινητικότητα και οι δυσκολίες συγκέντρωσης και προσοχής. Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι τα εξωτερικευμένα προβλήματα αποτελούν έναν από τους συχνότερους λόγους παραπομπής παιδιών σε υπηρεσίες ψυχικής υγείας και συχνά εμφανίζονται ήδη πριν από την ηλικία των πέντε ετών. Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, περίπου δύο στα τρία παιδιά που εμφανίζουν τέτοιου είδους δυσκολίες μεταξύ δύο και τριών ετών συνεχίζουν να παρουσιάζουν παρόμοια προβλήματα και κατά τη σχολική ηλικία.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ψάρι: Πώς θα αναγνωρίσετε αν είναι φρέσκο σε 5 βήματα
Η επιστημονική ομάδα τονίζει ότι η ψυχική υγεία στα πρώτα χρόνια της ζωής παίζει καθοριστικό ρόλο στη μελλοντική πορεία του παιδιού, επηρεάζοντας τις σχολικές επιδόσεις, τις κοινωνικές δεξιότητες, την εκπαιδευτική εξέλιξη αλλά και τη γενικότερη ποιότητα ζωής στην ενήλικη ζωή.
Οι συγγραφείς της μελέτης υπογραμμίζουν ότι, καθώς τα προβλήματα ψυχικής υγείας αυξάνονται διεθνώς, είναι κρίσιμο να εντοπιστούν έγκαιρα παράγοντες που μπορούν να προληφθούν ή να τροποποιηθούν. Η διατροφή φαίνεται να αποτελεί έναν από αυτούς τους παράγοντες, δίνοντας ακόμη μεγαλύτερη σημασία στις καθημερινές διατροφικές επιλογές μέσα στην οικογένεια. Παρότι οι ερευνητές διευκρινίζουν ότι η μελέτη δεν αποδεικνύει άμεση σχέση αιτίας και αποτελέσματος, τα αποτελέσματα ενισχύουν την άποψη ότι μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε φυσικές τροφές μπορεί να συμβάλει θετικά όχι μόνο στη σωματική ανάπτυξη αλλά και στη συναισθηματική και ψυχική ισορροπία των παιδιών.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πώς θα φτιάξετε τα πιο νόστιμα μπισκότα λεμονιού με τις λεμονόκουπες που συνήθως πετάτε
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ψωμί 2.000 ετών βρέθηκε ανέπαφο σε αρχαίο ρωμαϊκό στρατόπεδο στην Ελβετία
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γιατί το 90% των ανθρώπων γεννιούνται δεξιόχειρες;
Πηγή: euronews
Το Cibum είναι εξειδικευμένο site ενημέρωσης για την ασφάλεια τροφίμων. Οι πληροφορίες του άρθρου έχουν ενημερωτικό χαρακτήρα. Για περισσότερες λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ.