Η σαφήνεια και η αλήθεια των “ψιλών γραμμάτων” στην επισήμανση τροφίμων θα είναι υποχρέωση και των λιανοπωλητών.
Μέχρι τα τέλη Μαρτίου του επόμενου έτους, η Δανική Υπηρεσία Κτηνιατρικών και Τροφίμων θα εξετάσει προσεκτικότερα εάν περίπτερα, κρεοπωλεία, σούπερ μάρκετ και άλλα μέρη του λιανικού εμπορίου ελέγχουν την επισήμανση των προϊόντων που έχουν στα ράφια.
Εάν η λίστα συστατικών σε ένα προϊόν είναι γραμμένη σε ξένη γλώσσα, η λίστα είναι ελλιπής ή εάν αλλεργιογόνα όπως π.χ. τα αυγά και οι ξηροί καρποί δεν επισημαίνονται με σαφήνεια, μπορεί να είναι πρόβλημα για τους καταναλωτές, κυρίως για τους αλλεργικούς. Ορισμένα συστατικά μπορεί να είναι επικίνδυνα για άτομα με τροφικές αλλεργίες. Ως εκ τούτου, η Δανική Υπηρεσία Κτηνιατρικών και Τροφίμων ελέγχει εάν οι εισαγωγείς και τα καταστήματα λιανικής ελέγχουν την υποχρεωτική επισήμανση των τροφίμων τους έως και τον Μάρτιο του 2025.
Τα ψιλά γράμματα
Σε ολόκληρη την ΕΕ, οι καταναλωτές πρέπει να μπορούν να διαβάζουν στη λίστα συστατικών, για παράδειγμα, τυριών, μούσλι, πατέ συκωτιού και έτοιμων γευμάτων, τι περιέχει το προϊόν και εάν περιέχει αλλεργιογόνα.
Στη Δανία, δεν είναι δυνατόν το κείμενο να μην είναι στα δανικά. Τα γράμματα μπορεί επίσης να είναι πολύ μικρά. Οι κανόνες πρέπει να βοηθήσουν να διασφαλιστεί ότι οι καταναλωτές μπορούν να σχηματίσουν μια ασφαλή επισκόπηση του περιεχομένου του προϊόντος που βάζουν στο καλάθι, εξηγεί ο επικεφαλής της μονάδας στη Δανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων, Henrik Dammand.
Έλεγχοι που έγιναν το 2022, έδειξαν ότι περίπου μία στις δέκα εταιρείες που ερευνήθηκαν δεν είχαν κανέναν έλεγχο στην επισήμανση. Για τους καταναλωτές προφανώς δεν είναι ικανοποιητικό, λέει ο επικεφαλής της μονάδας.
Η Δανική Υπηρεσία Κτηνιατρικών και Τροφίμων εξετάζει επίσης κατά πόσο το περιεχόμενο των προσυσκευασμένων τροφίμων αντιστοιχεί σε αυτό που αναγράφεται στη συσκευασία, εάν το βάρος αναγράφεται σωστά και εάν ένα προϊόν φέρει ετικέτα με τις υποχρεωτικές πληροφορίες σχετικά με τη διάρκεια ζωής. Διότι και αυτές οι πληροφορίες πρέπει να είναι σωστές, ώστε οι καταναλωτές να γνωρίζουν τι παίρνουν για τα χρήματά τους.