Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
14.4 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

«Κόπηκε» διαφήμιση εμφιαλωμένου νερού λόγω παραπλανητικών ισχυρισμών υγείας

ΑρχικήΝέαmarketing«Κόπηκε» διαφήμιση εμφιαλωμένου νερού λόγω παραπλανητικών ισχυρισμών υγείας
spot_img

Το Iνστιτούτο ελέγχου διαφήμισης της Ιταλίας απαγόρευσε την τηλεοπτική  διαφήμιση εμφιαλωμένου νερού λόγω παραπλανητικών ισχυρισμών υγείας.

Πρόκειται για το εμπλουτισμένο με πρωτεΐνες και ψευδάργυρο νερό Sant’anna pro της εταιρείας Acqua Sant’anna Spa – Discovery Italia Srl, το οποίο στην τηλεοπτική διαφήμιση έφερε τον ισχυρισμό “Επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι η πρόσληψη 15g πρωτεΐνης ημερησίως, συνοδευόμενη από τακτική σωματική δραστηριότητα αυξάνει την άλιπη μάζα, αυξάνει την οστική μάζα, αυξάνει τη μυϊκή δύναμη”.

Δείτε επίσης: Προσοχή – ΕΦΕΤ: Ανακαλείται ελληνικό προϊόν κρέατος – Κίνδυνος τροφικής δηλητηρίασης – Δείτε φωτογραφίες

Σύμφωνα με το Istituto dell’Autodisciplina Pubblicitaria, το μήνυμα υπογραμμίζει τα χαρακτηριστικά και τα αποτελέσματα του διαφημιζόμενου ποτού (“Νερό με πρωτεΐνη”, “Ο τέλειος σύντροφος για προπόνηση”) δηλώνοντας μέσω γραπτών βίντεο ότι περιέχει “15 g πρωτεΐνης + ψευδαργύρου” και διευκρινίζοντας σε μερικά παρακάτω στιγμιότυπα οθόνης ότι “Επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι η πρόσληψη 15 g πρωτεΐνης ημερησίως, συνοδευόμενη από τακτική σωματική δραστηριότητα ΑΥΞΆΝΕΙ ΤΗΝ ΆΛΙΠΗ ΜΆΖΑ, ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΗΝ ΟΣΤΙΚΗ ΜΑΖΑ, ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΗ ΜΥΪΚΗ ΔΥΝΑΜΗ, αναφέροντας σε μια ακίνητη σημείωση στην οθόνη με μικρότερα γράμματα ότι “Τα ευεργετικά αποτελέσματα μπορούν να βιωθούν λαμβάνοντας ένα μπουκάλι την ημέρα για 12 εβδομάδες. Το προϊόν δεν προορίζεται ως υποκατάστατο γευμάτων και υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής».

Κατά την άποψη της επιτροπής, η ανακοίνωση στο σύνολό της αποδίδει στο προϊόν αποτελεσματικότητα που υπερβαίνει τις πραγματικές ιδιότητές του, δεδομένου ότι η EFSA αποδίδει επίσης στις πρωτεΐνες που περιέχονται στο προϊόν τους ισχυρισμούς που τονίζονται στο μήνυμα ως επιτακτικές υποσχέσεις μόνο όσον αφορά τη «συμβολή σε…». Αυτή η έννοια δεν προκύπτει σαφώς από το μήνυμα, το οποίο μπορεί αντίθετα να οδηγήσει στην πεποίθηση ότι το διαφημιζόμενο νερό παράγει από μόνο του αποτελέσματα ιδιαίτερα επιθυμητά, ιδίως από άτομα που αθλούνται.

Ως εκ τούτου η διαφήμιση παραβαίνει το άρθρο  σχετικά με παραπλανητική εμπορική επικοινωνία του κώδικα δεοντολογίας για την εμπορική επικοινωνία.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

ΕΕ: Δημοσιεύτηκε ο τροποποιητικός κανονισμός για τα όρια της Listeria monocytogenes στα τρόφιμα

Επικαιροποιήθηκαν τα κριτήρια ασφάλειας στο παράρτημα του καν. (ΕΚ) 2073/2005.

455 δηλητηριάσεις από τις σοκολάτες Kinder – Η Foodwatch επανέρχεται με νέες καταγγελίες εναντίον της Ferrero

Η συνέχεια της πολύκροτης υπόθεσης με τις πολλαπλές σαλμονελλώσεις.

Θάνατος Δ. Σούρα: Μπορεί η τροφική δηλητηρίαση από Staphylococcus aureus να προκαλέσει σηψαιμία; Του Δρ Φ. Γαΐτη

Η αιτία θανάτου του γνωστού ψυχιάτρου, εγείρει ερωτήματα κατά πόσο η κατανάλωση τροφίμων μολυσμένων με Staphylococcus aureus θα μπορούσε να προκαλέσει αντίστοιχης σοβαρότητας ασθένεια.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο