Δεύτερο πρόστιμο σε κατάστημα της αλυσίδας ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΜΑΣΟΥΤΗΣ μέσα σε δύο ημέρες.
Η τιμολόγηση των προϊόντων ανά μονάδα, σχεδιάστηκε για να επιτρέπει στους πελάτες να κάνουν συγκρίσεις μεταξύ προϊόντων παντοπωλείου διαφορετικών μεγεθών και επωνυμίας, επιτρέποντας έτσι τη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων αγοράς ώστε να κάνουν έξυπνες διακρίσεις μεταξύ ανταγωνιστικών προϊόντων διαφορετικών σχημάτων και μεγεθών. Επιπλέον η σαφής τιμολόγηση αυξάνει την εμπιστοσύνη των πελατών και την πίστη τους στο κατάστημα.
- Δείτε επίσης: «Σταματήστε αμέσως τη χρήση» – Ανακαλούνται 44.600 συσκευασίες με λαμπάκια χριστουγεννιάτικου δέντρου λόγω κινδύνου πυρκαγιάς
Η τιμολόγηση μονάδας μειώνει τον χρόνο που αφιερώνεται στη σύγκριση εμπορικών σημάτων, εξαλείφει τη σύγχυση που σχετίζεται με τους υπολογισμούς των τιμών και τελικά επιτρέπει στους αγοραστές να εξοικονομήσουν χρήματα. Συνοπτικά η τιμολόγηση μονάδας επιτρέπει στους καταναλωτές να αξιολογούν ορθολογικά το πιο οικονομικό μέγεθος συσκευασίας και το εμπορικό σήμα, μειώνει τον χρόνο που απαιτείται για τη σύγκριση διαφορετικών προϊόντων, μειώνει τα σφάλματα στις συγκρίσεις των τιμών των προϊόντων και όλα αυτά καταλήγουν σε χαμηλότερη δαπάνη στις αγορές από τα σουπερμάρκετ. Μάλιστα έρευνα έχει δείξει, ότι όταν οι καταναλωτές ενημερώνονται σχετικά με την τιμολόγηση μονάδας μπορούν να επιδείξουν εξοικονόμηση περίπου 17-18% στο ταμείο του σουπερμάρκετ.
- Δείτε επίσης: Φρυγανιές: Πόσο υγιεινές είναι και τι μπορεί να περιέχουν – Ευρήματα εργαστηριακής ανάλυσης
Γι αυτό και η τιμή ανα μονάδα μέτρησης έχει γίνει υποχρέωση των επιχειρήσεων λιανικής σύμφωνα με την παράγραφο 1β του άρθρου 2Β, της Υ.Α. 91354/2017 (Η τιμή ανά μονάδα μέτρησης πέραν της τιμής ανά συσκευασία (όπως η μονάδα μέτρησης ορίζεται κατωτέρω στα άρθρα 5 και 6), διαμορφώνεται κατόπιν αναγωγής της τιμής συσκευασίας στην τιμή ανά μονάδα μέτρησης. Η αναγραφή της τιμής ανά μονάδα μέτρησης είναι υποχρεωτική και για τα προϊόντα που πωλούνται ως μη προσυσκευασμένα, πέραν των λοιπών υποχρεωτικών ενδείξεων επί των πινακίδων.)
Ωστόσο η υποχρέωση αυτή συχνά παραβιάζεται από τις επιχειρήσεις, με τελευταία περίπτωση το πρόστιμο των 5.000 ευρώ που επιβλήθηκε σε σουπερμάρκετ της αλυσίδας ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΜΑΣΟΥΤΗΣ στην Ελ Βενιζέλου 94 & Ευρώπης στο Κιλκίς και ανακοινώθηκε σήμερα. Οι επιθεωρητές της Δ/νσης Ανάπτυξης & Περιβάλλοντος της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς διενήργησαν έλεγχο στο εν λόγω κατάστημα στις 26 Νοεμβρίου και διαπίστωσαν ότι δεν ήταν εμφανής η τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης σε πέντε προϊόντα.
Ο Μασούτης δεν είναι το μοναδικό σουπερμάρκετ στο οποίο έχει διαπιστωθεί απουσία τιμών σε προϊόντα και στατιστικά είναι ο βασικότερος λόγος επιβολής προστίμων σε όλα τα ελληνικά σουπερμάρκετ, όπως Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, Κρητικός, Γαλαξίας κα. Να σημειωθεί ότι πρόστιμο σε ΜΑΣΟΥΤΗ στην Ξάνθη επιβλήθηκε και πριν από δύο ημέρες για απαίτηση υψηλότερης τιμής στο ταμείο, από την αναγραφόμενη στα ράφι. Είτε από πρόθεση, είτε από αμέλεια ή έλλειψη χρόνου των εργαζομένων, η αιτία δεν επηρεάζει το αποτέλεσμα: είναι κατάφορη παραβίαση βασικού και νομοθετημένου δικαιώματος των καταναλωτών.
ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΞΕΡΩ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΚΑΘΑΡΑ ΤΥΡΙΑ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΓΙΑ ΤΡΊΨΙΜΟ ΤΑ ΖΥΓΙΖΟΥΝ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕΤΑ. ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΒΑΡΟΣ ΚΑΤΑ 20gr. ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΠΩΣ Ο ΚΙΜΑΔΣ ΠΟΥ ΖΥΓΙΖΕΤΑΙ ΑΦΟΥ ΚΟΠΕΙ