Σε έναν ακόμη δικαστικό αγώνα εμπλέκονται οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ Aldi και Marks & Spencer μιας και η πρώτη κατηγορήθηκε ότι αντέγραψε το εμβληματικό χριστουγεννιάτικο τζιν της M&S.
Αυτή η μήνυση έρχεται μόλις επτά μήνες αφότου η Aldi κατηγορήθηκε ότι αντέγραψε το «Colin the Caterpillar Cake» της M&S με το δικό της «Cuthbert the Caterpillar».
Τα τζιν και των δύο αλυσίδων κυκλοφορούν σε ένα διάφανο φωτεινό μπουκάλι σε σχήμα καμπάνας διακοσμημένο με νιφάδες χρυσού.
Ωστόσο, η τιμή διαφέρει – με το αλκοόλ της Aldi να πωλείται 6 λίρες (περίπου 7 ευρώ) φθηνότερα από το αντίστοιχο της M&S που κοστίζει 20 λίρες (περίπου 23 ευρώ).
Σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα της M&S, το προϊόν της Aldi είναι «εντυπωσιακά παρόμοιο» με το δικό της προϊόν, παραθέτοντας πολλά χαρακτηριστικά που ισχυρίζεται ότι είναι κατοχυρωμένα – συμπεριλαμβανομένων του σχήματος και του φωτεινού χαρακτήρα του μπουκαλιού, των νιφάδων χρυσού και των χειμερινών γραφικών.
Προκειμένου να εξουδετερώσει το παρόμοιο προϊόν του σούπερ μάρκετ, η M&S εξέδωσε εντολή για να εμποδίσει την Aldi να διαπράξει περαιτέρω φερόμενες παραβάσεις των προστατευόμενων σχεδίων της.
Εκτός από αυτό, η M&S έδωσε οδηγίες στην Aldi να καταστρέψει ή να παραδώσει οποιοδήποτε προϊόν ενδέχεται να παραβιάζει την εντολή και θα διεξάγει, επίσης, έρευνα για πιθανές ζημιές. Ωστόσο, η Aldi έχει ήδη απορρίψει το αίτημα να σταματήσει να πουλά το δικό της τζιν.
Μιλώντας για την υπόθεση, ένας εκπρόσωπος της M&S δήλωσε: «Η M&S έχει μια περήφανη ιστορία ως κορυφαίος βρετανός καινοτόμος λιανοπωλητής και για περισσότερα από 136 χρόνια οι πελάτες έχουν στραφεί σε αυτή για μοναδικά, πρωτότυπα, ποιοτικά προϊόντα – σχεδιασμένα, δημιουργημένα και αναπτυγμένα από εμάς σε συνεργασία με τους έμπιστους προμηθευτές μας και τα οποία παράγονται με τα υψηλότερα πρότυπα.
Οι πελάτες μας έχουν εμπιστοσύνη στα προϊόντα μας επειδή εμπιστεύονται την ποιότητα και τα υψηλά πρότυπα των υλικών μας. Επομένως, πάντα θα επιδιώκουμε να προστατεύουμε τη φήμη μας για φρεσκάδα, ποιότητα, καινοτομία και αξία, καθώς επίσης, να προστατεύουμε τους πελάτες μας από προφανή αντίγραφα».
Συμπλήρωσε δε πως ο ανταγωνισμός γνώριζε «την πραγματική αξία, το κόστος της καινοτομίας, τον άπλετο χρόνο, το πάθος, τη δημιουργικότητα, την ενέργεια και την προσοχή στη λεπτομέρεια που χρειάζονται για το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την κυκλοφορία ενός προϊόντος στην αγορά».
Από την άλλη, η Aldi έχει υιοθετήσει μια πιο χαλαρή προσέγγιση στο νομικό πρόβλημα που έχει προκύψει. Η αλυσίδα ανήρτησε στον επίσημο λογαριασμό της στο Twitter μια σειρά από αστεία tweets σχετικά με τη δικαστική διαμάχη.
Κάποιος είπε: «Τίποτα σα να σε τρέχουν στα δικαστήρια για να πάρεις αυτή την κουραστική χριστουγεννιάτικη αίσθηση #FreeCuthbert#Round2». Η επιλογή του hashtag δεν είναι τυχαία αφού αναφέρεται σε προηγούμενη δικαστική διαμάχη με την M&S.