Ισραηλινή startup εταιρεία κυκλοφορεί μια καινοτόμα τσίχλα ειδικά σχεδιασμένη να περιορίσει την όρεξη των παιδιών για γλυκά και ζάχαρη, προκειμένου να περιοριστεί η παιδική παχυσαρκία
Στις αρχές του έτους, η ισραηλινή start-up εταιρεία, Sweet Victory, είχε δημιουργήσει μια «τσίχλα για ενήλικες», δηλαδή μια τσίχλα ενισχυμένη με ειδικά βότανα, κυρίως μέντα, για να κόβει την όρεξη για γλυκό. Με το μάσημα, δηλαδή, η τσίχλα μπλοκάρει τους υποδοχείς ζάχαρης στη γλώσσα και αλλοιώνει τη γλυκιά γεύση οποιουδήποτε ζαχαρούχου σνακ, μειώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο και την επιθυμία για αυτά. Πρόσφατα, η ίδια εταιρεία κυκλοφόρησε αντίστοιχες τσίχλες και για παιδιά.
Η Sweet Victory, η οποία ανέπτυξε το μοντέλο αυτής της τσίχλας για παιδιά σε συνεργασία με την Givaudan, αναφέρει πως λειτουργεί ακριβώς με τον ίδιο τρόπο όπως και η τσίχλα για ενήλικες, με χρονικό διάστημα δράσης τα δύο λεπτά από τη στιγμή που θα τη μασήσει το παιδί. Το δραστικό συστατικό του Sweet Victory προέρχεται από το φυτό «Gymenema Sylvestre». Η ατομική διάταξη των μορίων του γυμνεμικού οξέος, του δραστικού συστατικού του φυτού, είναι παρόμοια με αυτή των μορίων γλυκόζης. Αυτά τα μόρια γεμίζουν τις θέσεις των υποδοχέων στους γευστικούς κάλυκες, εμποδίζοντας έτσι την ενεργοποίησή του από τα μόρια ζάχαρης που υπάρχουν στο φαγητό, περιορίζοντας έτσι την επιθυμία για ζάχαρη.
Ενώ το βασικό συστατικό της τσίχλας για παιδιά παραμένει ένα πικρίζον βότανο, το Gymenna Sylvester, είναι γεγονός πως στα παιδιά δεν αρέσει η πικρή γεύση. Οπότε, η ομάδα δούλεψε στο να συνδυάσει στη φόρμουλα πιο γλυκές, φρουτώδεις γεύσεις για να προστεθούν στη τσίχλα, έτσι ώστε να είναι ελκυστική στα παιδιά. Συγκεκριμένα, η γεύση που τελικά χρησιμοποίησαν στην τσίχλα ήταν το tutti frutti.
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Food Ingredients First, σε μια έρευνα που διεξήγαγε η ίδια η startup σε περίπου 2.000 παιδιά ανέδειξε πως το 80% της κατανάλωσης ζάχαρης σε παιδιά 7 ετών υπερβαίνει κατά 10% την ημερήσια πρόσληψη ζάχαρης που συνίσταται από τους υγειονομικούς φορείς. Οπότε το target group της τσίχλας θα αφορά γονείς με παιδιά που δυσκολεύονται να συμμορφωθούν με όρια ως προς την κατανάλωση ζάχαρης, αλλά και παράλληλα να ακολουθήσουν ευκολότερα μια ισορροπημένη διατροφή. Επιπλέον, μπορεί έμμεσα να βοηθήσει στην καταπολέμηση προβλημάτων υγείας που σχετίζονται με την υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης, όπως ο παιδικός διαβήτης ή η παιδική παχυσαρκία. Η εταιρεία ελπίζει σύντομα να κυκλοφορήσει το προϊόν παγκοσμίως.