Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
14.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Έλεγχος αγοράς: Ψευδείς οι επισημάνσεις για τα παιδικά σνακ με φρούτα “χωρίς ζάχαρη”

ΑρχικήΟικιακάΕπικινδυνότητα τροφίμωνΈλεγχος αγοράς: Ψευδείς οι επισημάνσεις για τα παιδικά σνακ με φρούτα "χωρίς ζάχαρη"
spot_img

Ανάγκη προστασίας των παιδιών με περιορισμό της διαφήμισης τροφίμων με υπερβολική ζάχαρη.

   Υπάρχουν αμέτρητα σνακ με φρούτα που διατίθενται στο εμπόριο ειδικά για τα παιδιά με χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων, ζώα ή την ετικέτα «για παιδιά», με την επισήμανση “χωρίς προσθήκη ζάχαρης”. Στην πραγματικότητα, κατά μέσο όρο, οι μπάρες και τα σνακ αποτελούνται από περίπου 1/3 ζάχαρη, έδειξε έλεγχος αγοράς από την μη κερδοσκοπική οργάνωση προστασίας των καταναλωτών foodwatch.

   Στον έλεγχο εντοπίστηκαν 77 παιδικά σνακ με φρούτα από σουπερμάρκετ και φαρμακεία. Τα σνακ περιέχουν μόνο ζάχαρη από φρούτα. Ωστόσο, αυτό δεν είναι πιο υγιεινό από την «κανονική» ζάχαρη. Η φρουκτόζη προάγει την εναπόθεση λίπους στο συκώτι, προάγει την παχυσαρκία και τον διαβήτη και καταστρέφει τα δόντια. Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε ζάχαρη, μόνο 14 από τα 77 σνακ με φρούτα επιτρέπεται ακόμη και να διατίθενται στο εμπόριο σε παιδιά σύμφωνα με τα κριτήρια του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Σύμφωνα με τις συστάσεις του ΠΟΥ τα σνακ με φρούτα για παιδιά πρέπει να περιέχουν το πολύ 12,5% ζάχαρη, ωστόσο στην συντριπτική πλειοψηφία των παιδικών σνακ στην έρευνα είναι σημαντικά υψηλότερες.

   Όσον αφορά τη χρωματιστή ετικέτα τροφίμων Nutri- Score, ο έλεγχος έδειξε πως μόλις 2 από τα 77 προϊόντα έλαβαν πράσινο Nutri-Score A. Περισσότερα από τα μισά (43 προϊόντα) θα λάβουν το δεύτερο χειρότερο πορτοκαλί Nutri-Score D. Τα τέσσερα προϊόντα με τη χειρότερη βαθμολογία Nutri, το κόκκινο Ε, είναι φέτες φρούτων από το dmBio. Αυτό το αποτέλεσμα δεν προκαλεί έκπληξη: κανένα προϊόν δεν φέρει οικειοθελώς ετικέτα με τη χρωματιστή ετικέτα τροφίμων.

   Ο έλεγχος αγοράς μας δείχνει για άλλη μια φορά πόσο σημαντικό είναι να προστατεύονται καλύτερα τα παιδιά από ανθυγιεινά προϊόντα και διαφημίσεις πρόχειρων φαγητών. Να σημειωθεί πως ένα χρόνο πριν, η κυβέρνηση της Νορβηγίας απαγόρευσε τη διαφήμιση τροφίμων και ποτών που θεωρούνται ανθυγιεινά και απευθύνονται σε ηλικιακή ομάδα κάτω των 18 ετών.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

7 νεκροί από την μαγιά στο ψωμί – Συνεχιζόμενη μόλυνση της γραμμής παραγωγής

Έκρηξη λιστερίωσης που σχετίζεται με προϊόντα μαγιάς Baker's, στην Ελβετία.

Ενθουσιασμός και χαρά στην τελετή απονομής των βραβείων FEA 2024

Με μεγάλη επιτυχία και πλήθους κόσμου, ολοκληρώθηκε η τελετή βράβευσης των βραβείων Food Experts’ Awards 2024 στο πλαίσιο της έκθεσης τροφίμων Food&Drink της ΔΕΘ HELEXPO.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο