Μεγάλα ονόματα στο χώρο της λιανικής, όπως Amazon, Target, Carrefour, Tesco και Sainsbury’s κάνουν εντατικές προσπάθειες για να προσελκύσουν μεγάλους διαφημιστές στους ιστότοπούς τους.
Κλιμακώνεται η αξία των παγκόσμιων διαφημιστικών εσόδων από ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου, σε σημείο που προβλέπεται ότι θα ξεπεράσουν τα έσοδα από την τηλεόραση έως το 2028.
Σύμφωνα με την έκθεση Global Mid-Year Forecast του 2023 του GroupM που ανήκει στο WPP τα ηλεκτρονικά μέσα λιανικής είναι η τρίτη ταχύτερα αναπτυσσόμενη διαφημιστική δύναμη φέτος, η οποία ξεπερνιέται μόνο από την τηλεόραση και τις ψηφιακές οθόνες εκτός σπιτιού.
Πολύ δημοφιλείς οι ιστότοποι των λιανοπωλητών
Μεγάλα ονόματα στο χώρο της λιανικής, όπως Amazon, Target, Carrefour, Tesco και Sainsbury’s κάνουν εντατικές προσπάθειες για να προσελκύσουν μεγάλους διαφημιστές στους ιστότοπούς τους, μιας και με αυτό τον τρόπο δεν κερδίζουν μόνο τα έσοδα από τα προϊόντα, αλλά και από την ίδια τη διαφήμιση.
Οι μεγάλες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών είναι διατεθειμένες να πληρώσουν πολλά χρήματα για μια θέση σε έναν ιστότοπο λιανικής, για αυτό και τα περιθώρια κέρδους τους μπορεί να φτάσουν το 90%.
Η μεγάλη επιτυχία της ψηφιακής διαφήμισης κρίθηκε από την πανδημία. Ως εκ τούτου, πολλές επιχειρήσεις για να προβληθούν εξαπλώθηκαν πέρα από τα social media και τις πλατφόρμες Meta της Google.
Μια μεγάλη και ριζική αλλαγή στην ψηφιακή διαφήμιση, ωστόσο, έφερε η αλλαγή στο τοπίο του ψηφιακού απορρήτου, όπως ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης ( GDPR ), που περιόρισε τις «ελευθερίες» πολλών εταιρειών να έχουν σχεδόν απεριόριστη πρόσβαση σε δεδομένα των χρηστών. Αλλά με τη σειρά του αυτός ο περιορισμός είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της αξίας των δεδομένων που συγκεντρώνουν οι ίδιοι οι έμποροι λιανικής, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πιο στοχευμένες διαφημίσεις.
Πρωτοστατεί η Amazon με έσοδα σχεδόν 11 δις ευρώ
Ας δούμε τώρα πόσα έσοδα είχαν από τις διαφημίσεις οι γνωστότεροι έμποροι λιανικής.
Στην πρώτη θέση κατατάσσεται η Amazon με έσοδα 10,7 δισεκατομμύρια ευρώ από τη διαφημιστική της δραστηριότητα το τέταρτο τρίμηνο.
Παράλληλα, η επιχείρηση λιανικής πολυμέσων της Walmart, Walmart Connect , έχει αναπτυχθεί γρήγορα, με τις πωλήσεις να αυξάνονται σχεδόν 30%, στα €2,5 δις ευρώ.
Η ολλανδική Ahold Delhaize προβλέπει ότι θα αυξήσει κατά 50% τα έσοδα από επιχειρήσεις πέρα από τα παντοπωλεία στο 1 δισεκατομμύριο ευρώ έως το 2025.
Η Sainsbury’s , ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος σούπερ μάρκετ της Βρετανίας, δημιούργησε το Nectar360 , το οποίο συνδυάζει το πρόγραμμα αφοσίωσης με υπηρεσίες μάρκετινγκ και πλέον Συνεργάζεται ήδη με 700 επωνυμίες, με προβλέψεις να θέλουν τα έσοδά της στα 104 εκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2026.