Θύμα του πληθωρισμού φαίνεται ότι έχει πέσει και το φιλοδώρημα σε εστίαση και delivery.
Σύμφωνα με το food institute πρόσφατη έρευνα του Popmenu δείχνει ότι οι καταναλωτές δίνουν λιγότερα φιλοδώρημα από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Το 43% των καταναλωτών δήλωσαν ότι έδωσαν φιλοδώρημα, πολύ μικρότερο από το 56% των καταναλωτών πέρυσι. Ομοίως, το 32% των ανθρώπων ανέφεραν ότι έδωσαν φιλοδώρημα στους εργαζομένους στον τομέα της παράδοσης, από 38% πριν από ένα χρόνο.
Πολλοί εργαζόμενοι στην εστίαση βασίζονται στα φιλοδωρήματα και πολλά εστιατόρια επίσης έχουν χαμηλά ημερομίσθια βασιζόμενα στα tips που θα πάρουν σερβιτόροι και διανομείς. Τώρα όμως λόγω πληθωρισμού και του υψηλού κόστους διαβίωσης, αυτό το status έχει παρέλθει και ελπίζουμε όχι ανεπιστρεπτί.
Μέθοδος πίεσης
Προκειμένου να αλλάξουν έστω και υποτυπωδώς αυτή τη μείωση στα ποσοστά φιλοδωρημάτων μερικές εταιρείες πιέζουν… έστω και αν είναι άκομψο. Για παράδειγμα τα Starbucks και μια σειρά από άλλες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την μέθοδο της κάρτας: Όταν ο πελάτης δώσει πιστωτική/χρεωστική κάρτα ρωτούν, πόσο φιλοδώρημα θέλει να αφήσει για να το εντάξουν μέσα στον λογαριασμό. Υπάρχει πάντα η περίπτωση της αρνητικής απάντησης, δηλαδή, «τίποτα» αλλά αυτό είναι σπάνιο καθώς οι καταναλωτές πιέζονται αφενός ντρέπονται αφετέρου.
Η Starbucks εφάρμοσε πρόσφατα αυτό το σύστημα στο ταμείο και στο drive thru, και δεν αρέσει στους πελάτες, ακόμη και σε πολλούς υπαλλήλους. Αυτό το είδος πρακτικής μπορεί πραγματικά να διώξει τους πελάτες, λένε κάποιοι.
«Τα εστιατόρια έχουν ξεπεράσει πολλές προκλήσεις τα τελευταία δύο χρόνια και ο πληθωρισμός είναι η τελευταία δύσκολη μάχη που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Με το αυξανόμενο κόστος, βλέπουμε τους καταναλωτές να μειώνουν το ποσό που δίνουν φιλοδωρήματα σε εστιατόρια για παραγγελίες σε πακέτο και παράδοση», δήλωσε στο The Food Institute , η Krystle Mobayeni, συνιδρυτής της BentoBox και επικεφαλής εστιατορίων στο Fiserv .