Η παραγωγή τροφίμων αντιπροσωπεύει το ένα τέταρτο του συνόλου των αερίων του θερμοκηπίου, καθιστώντας τη μετατόπιση της διατροφής των ανθρώπων προς τρόφιμα με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε άνθρακα μια κρίσιμη στρατηγική για τη μείωση των εκπομπών.
Μελέτη του World Resources Institute διαπιστώνει ότι η εμφάνιση προσεκτικά πλαισιωμένων περιβαλλοντικών μηνυμάτων στα μενού των εστιατορίων μπορεί να αυξήσει σημαντικά την επιλογή από τους πελάτες πιάτων με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε άνθρακα και πλούσια σε φυτικά. Το WRI διαπιστώνει ότι τα δύο πιο αποτελεσματικά περιγραφικά μηνύματα διπλασίασαν την πιθανότητα ένας καταναλωτής να παραγγείλει ένα είδος μενού για χορτοφάγους. Αυτά τα θέματα είναι «οι μικρές αλλαγές μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά» και «βοηθούν όσους επιλέγουν τρόφιμα με μικρότερο αντίκτυπο στο κλίμα».
Τα εστιατόρια και οι επιχειρήσεις τροφίμων θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτά τα ευρήματα για να αυξήσουν τις πωλήσεις των ειδών μενού χαμηλότερης περιεκτικότητας σε άνθρακα, βοηθώντας παράλληλα τους καταναλωτές να επιλέξουν τρόφιμα που ταιριάζουν σε έναν φιλικό προς το κλίμα τρόπο ζωής. Ενώ η μελέτη WRI πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά με περισσότερους από 6.000 συμμετέχοντες, τα ευρήματα μπορούν να προσαρμοστούν σε μια μεγάλη ποικιλία πλαισίων λιανικής και υπηρεσιών τροφίμων.
Περισσότερη έρευνα και εκμάθηση στον πραγματικό κόσμο θα ενισχύσουν τη βάση της γνώσης μας. Αυτή η μελέτη, ωστόσο, δείχνει ότι η προσθήκη περιβαλλοντικών μηνυμάτων μπορεί να είναι ένας εύκολος, οικονομικά αποδοτικός και πολλά υποσχόμενος τρόπος για τις εταιρείες να δουν τον αντίκτυπο και να μετατοπίσουν τις επιλογές των καταναλωτών σε πιο φιλικές προς το κλίμα επιλογές.
Από το World Resources Institute